Read the UN Universal Declaration of Human Rights (10 December 1948) Read the Convention Relating to the Regime of the Straits (24 July 1923) Read the Convention Relating to the Regime of the Straits (24 July 1923)
HR-Net - Hellenic Resources Network Compact version
Today's Suggestion
Read The "Macedonian Question" (by Maria Nystazopoulou-Pelekidou)
HomeAbout HR-NetNewsWeb SitesDocumentsOnline HelpUsage InformationContact us
Sunday, 22 December 2024
 
News
  Latest News (All)
     From Greece
     From Cyprus
     From Europe
     From Balkans
     From Turkey
     From USA
  Announcements
  World Press
  News Archives
Web Sites
  Hosted
  Mirrored
  Interesting Nodes
Documents
  Special Topics
  Treaties, Conventions
  Constitutions
  U.S. Agencies
  Cyprus Problem
  Other
Services
  Personal NewsPaper
  Greek Fonts
  Tools
  F.A.Q.
 

Greek Government Press Briefing, 08-03-13

Greek Government Press Briefings in Elot928 Greek Directory - Previous Article - Next Article

From: The Hellenic Ministry of Press & Mass Media <http://www.minpress.gr/>

Διεύθυνση Πληροφόρησης

Τμήμα Δημοσιογραφικών Καλύψεων

Πέμπτη, 13 Μαρτίου 2008

Αριθμός Δελτίου: 125986047

Έκδοση 1

brf1303

ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ

Αθήνα, 13 Μαρτίου 2008

Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΤΩΝ ΞΕΝΟΥ ΤΥΠΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟ ΕΥΑΓΓΕΛΟ ΑΝΤΩΝΑΡΟ

Χαίρετε.

Παρακαλώ τις ερωτήσεις σας.

ΚΑΠΡΑΛΟΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, θα ήθελα να ρωτήσω, αν μετά από την απόφαση που πήρε η ΓΕΝΟΠ - ΔΕΗ και η ΠΟΕ-ΟΤΑ, αν η κυβέρνηση προτίθεται να επανεξετάσει το μέτρο της επιστράτευσης ως έσχατο μέσο αντιμετώπισης αυτής της κατάστασης.

ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Έχει απαντήσει ήδη, από χθες, ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος. Η απάντηση αυτή ισχύει. Περιμένουμε από τους εργαζόμενους να ανταποκριθούν στο καθήκον το οποίο έχουν απέναντι στο κοινωνικό σύνολο και να επιστρέψουν στις εργασίες τους.

Α. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ: Επειδή, όμως, απ` ό,τι φαίνεται δεν είναι πρόθυμοι να κάνουν αυτό το οποίο τους παροτρύνετε να κάνουν, σε τι θα προβεί η κυβέρνηση; Θα κάνει κάτι;

ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Δεν έχω να κάνω κανένα άλλο σχόλιο. Θα ήθελα, όμως, επειδή μου δίνετε την ευκαιρία, να αναφερθώ εκτενέστερα στο θέμα των εργαζομένων στους τομείς καθαριότητας των δήμων. Γνωρίζετε ότι με τροπολογία την οποία κατέθεσε η κυβέρνηση, δίνεται οριστική λύση, υλοποιείται μια δέσμευση την οποία έχει αναλάβει η σημερινή κυβέρνηση, εδώ και πολλούς μήνες, ώστε να χαρακτηριστούν κατηγορίες εργαζομένων στους τομείς καθαριότητας, ως εργαζόμενοι σε Βαρέα και Ανθυγιεινά Επαγγέλματα. Είναι η ικανοποίηση ενός αιτήματος, το οποίο χρόνιζε εδώ και 17 χρόνια, εάν δεν με απατά η μνήμη μου. Και μετά από την ικανοποίηση αυτού του αιτήματος, που είναι ένα από 25 αιτήματα των εργαζομένων στο συγκεκριμένο τομέα, που έχει ικανοποιήσει η σημερινή κυβέρνηση από το 2004 και μετά, δεν υπάρχει απολύτως καμία δικαιολογία για τη συνέχιση της κινητοποίησης, για την αποχή των εργαζομένων στους τομείς καθαριότητας από το καθήκον που έχουν απέναντι στο κοινωνικό σύνολο, απέναντι σε όλους τους Έλληνες πολίτες.

ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Αν έχω καταλάβει καλά, ακούγοντας τους εκπροσώπους τους, το να μπουν στα Βαρέα και Ανθυγιεινά σήμαινε ότι θα μειωθεί το όριο συνταξιοδότησής τους. Με το νομοσχέδιο που φέρνετε εσείς, αυτό το όριο ούτως ή άλλως αυξάνεται, δηλαδή, εκείνοι και που μπαίνουν στα Βαρέα και Ανθυγιεινά, δεν κερδίζουν τίποτε.

ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Αυτό που λέμε «ασφαλιστική μεταρρύθμιση», δηλαδή το ασφαλιστικό νομοσχέδιο, δεν έχει καμία σχέση με τη συγκεκριμένη ομάδα εργαζομένων. Συνεπώς, η συνέχιση της απεργίας και μάλιστα, όπως τη χαρακτηρίζουν πολλοί από αυτούς, ως αντίθεση στο ασφαλιστικό νομοσχέδιο, οδηγεί --νομίζω-- κάθε πολίτη που σκέφτεται λογικά στο συμπέρασμα ότι εδώ έχουμε μια πολιτική απεργία. Κάτι που, βεβαίως, είναι απαράδεκτο.

ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Γιατί είναι απαράδεκτες οι πολιτικές απεργίες;

ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Δεν θα κάνω ανάλυση των όρων. Όμως, η στάση αυτή δείχνει ότι ο λόγος για τον οποίο είχαν κινητοποιηθεί μέχρι τώρα, προφανώς ήταν προσχηματικός.

Α. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ: Οι ίδιοι πάντως λένε ότι τους αφορά άμεσα η ασφαλιστική μεταρρύθμιση, καθώς αντιδρούν στην ενοποίηση του επικουρικού τους ταμείου. Αυτό λένε οι ίδιοι.

ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Όπως σας διευκρίνισα και προηγουμένως, υπάρχουν 25 αιτήματα που χρόνιζαν, 17 ολόκληρα χρόνια, για τους εργαζόμενους στους ΟΤΑ και τα οποία οι κυβερνήσεις μέχρι το 2004 δεν ήθελαν να αγγίξουν. Θα σας πω, λοιπόν, μερικά από αυτά τα αιτήματα, τα οποία έχει υλοποιήσει η σημερινή κυβέρνηση: Ένα από αυτά αφορούσε στην ενσωμάτωση του εκλογικού επιδόματός τους στα κατ` αποκοπήν έξοδα κίνησης. Αυτό έγινε ήδη με απόφαση που δημοσιεύθηκε στις 13/07/2005. Ζητούσαν, επίσης, να υπάρξει μισθολόγιο ειδικού επιστημονικού προσωπικού των ΟΤΑ, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου. Αυτό έγινε στα πλαίσια της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας το 2005. Ζητούσαν τη σύνταξη νέου Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων. Αυτό έγινε με το νόμο 3320/2005, ο οποίος, μεταξύ των άλλων, περιλαμβάνει 32 καινοτομίες. Ζητούσαν την ενσωμάτωση στα κατ` αποκοπήν έξοδα κίνησης, της παροχής σε χρήμα των μέσων ατομικής προστασίας και τη μη περικοπή των εξόδων κίνησης της άδειας κύησης και λοχείας. Αυτό έγινε με την υπ` αριθμόν 2/50025/0022/3-10-2006 με την Κοινή Υπουργική Απόφαση που δημοσιεύθηκε στις 6/10/2006 στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Ζητούσαν την επέκταση των Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων για τα μέσα ατομικής προστασίας και κατ` αποκοπήν έξοδα κίνησης και στο προσωπικό ιδιωτικού δικαίου των ΟΤΑ. Ικανοποιήθηκε και αυτό το αίτημα, με την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας του έτους 2006. Δεν θα σας κουράσω, διαβάζοντας αυτό τον κατάλογο των 25 και πλέον αιτημάτων που χρόνιζαν --επαναλαμβάνω-- και τα οποία έχει ικανοποιήσει η σημερινή κυβέρνηση.

ΡΟΥΜΕΛΙΩΤΗΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, αφού δεν θίγετε το Ασφαλιστικό των εργαζομένων στη ΔΕΗ και η απεργία των εργαζομένων στην καθαριότητα γίνεται χωρίς καμία δικαιολογία, όπως είπατε προηγουμένως, γιατί η κυβέρνηση δεν σκέφτεται, δεν εφαρμόζει την επίταξη, για να προστατεύσει τους πολίτες από δύο απεργίες άνευ λόγου, που στοιχίζουν στους πολίτες και είναι και θέμα υγείας;

ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Έχω τοποθετηθεί γι` αυτό το θέμα. Επαναλαμβάνω ότι έχω την ελπίδα, πως όσοι απεργούν σε αυτούς τους τομείς τους οποίους εσείς αναφέρατε, θα έχουν την κοινωνική ευαισθησία η οποία επιβάλλεται, ώστε να γυρίσουν στη δουλειά τους και να μην ταλαιπωρούν, αδίκως, το κοινωνικό σύνολο.

ΚΑΚΑΡΝΙΑΣ: Επειδή ακούστηκε και η άποψη ότι η υλοποίηση του μέτρου για τα Βαρέα και Ανθυγιεινά για τους εργαζόμενους στους ΟΤΑ, ήταν κάτι που έγινε, ας πούμε, εξαιτίας των πιέσεων. Θεωρείτε ότι αυτό θα δώσει και το δικαίωμα σε κάποιες άλλες ομάδες να ασκήσουν ανάλογες πιέσεις, για παράδειγμα απεργίες ή άλλες κινητοποιήσεις;

ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Ασφαλώς και όχι. Γιατί, όπως σας είπα, αυτή τη δέσμευση την είχε αναλάβει η κυβέρνηση, αν θυμάμαι καλά, από τον περασμένο Νοέμβρη. Ήταν συγκεκριμένη δέσμευση, απλώς χρειάστηκε να κατατεθεί το ασφαλιστικό νομοσχέδιο, ώστε να υλοποιηθεί και να ενταχθεί αυτή η δέσμευση στο ασφαλιστικό νομοσχέδιο που είναι υπό συζήτηση, αυτές τις ημέρες, στη Βουλή. Άλλωστε, όπως γνωρίζετε, η συζήτηση, συνολικά, για τα Βαρέα και Ανθυγιεινά Επαγγέλματα, που είναι μια μεγάλη κατηγορία, πολύ μεγάλος αριθμός επαγγελμάτων που υπάγονται σε αυτή την κατηγορία, θα γίνει στο εγγύς μέλλον.

ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, επειδή είπατε ότι η απεργία είναι πολιτική, κατά την άποψή μου, όλες οι απεργίες πολιτικές είναι και κατά την άποψη πολλών ακόμη...

ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Μπορείτε να διατηρείτε την άποψή σας.

ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Ωστόσο, μπορείτε να μας πείτε εσείς, τι εννοείτε; Μήπως εννοείτε ότι είναι πολιτικά υποκινούμενη, ότι έχει πολιτική στόχευση; Τι εννοείτε;

ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Αυτό που είπα εννοώ και τίποτε παραπάνω.

ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Δηλαδή, συμφωνείτε μαζί μου ότι όλες οι απεργίες είναι πολιτικές;

ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Δεν συμφωνώ μαζί σας. Είπα ότι διαφωνώ μαζί σας. Οι περισσότερες απεργίες γίνονται γιατί συγκεκριμένες ομάδες διεκδικούν δικαιώματα, διεκδικούν αυξήσεις, διεκδικούν βελτίωση των όρων εργασίας, διεκδικούν αλλαγή των συνθηκών εργασίας. Απεργούν εργαζόμενοι για συγκεκριμένα θέματα.

ΤΡΟΥΠΙΩΤΗΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, εάν κατάλαβα καλά, κατ` αρχήν η κυβέρνηση, τουλάχιστον το 2006, έχει κάνει ορισμένες χαριστικές ρυθμίσεις στους ΟΤΑ. Δηλαδή, μας λέτε τώρα ότι θα παίρνουν τα έξοδα κίνησης στην περίοδο της λοχείας. Άρα, θεωρώ ότι έχετε ήδη κάνει μερικές χαριστικές ρυθμίσεις.

ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Εγώ δεν θα χρησιμοποιήσω αυτό τον όρο, σε καμία περίπτωση. Από τη μεριά μου ανέφερα ενδεικτικά ορισμένες ρυθμίσεις οι οποίες έχουν γίνει από το 2004 και μετά. Ρυθμίσεις σε χρονίζοντα αιτήματα των εργαζομένων στους τομείς καθαριότητας των ΟΤΑ και σε άλλους τομείς των ΟΤΑ. Αιτήματα, τα οποία η κυβέρνηση σιγά-σιγά, τα χρόνια αυτά που διέρρευσαν από το 2004 μέχρι σήμερα, έχει ικανοποιήσει, έχει υλοποιήσει σε μεγάλο βαθμό.

ΤΡΟΥΠΙΩΤΗΣ: Το να παίρνεις κάποιος έξοδα κίνησης όταν είναι σε άδεια, δεν είναι χαριστική προς αυτούς;

ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Δεν είμαι σε θέση, αυτή τη στιγμή, να μπω σε λεπτομέρειες.

ΤΡΟΥΠΙΩΤΗΣ: Το δεύτερο που θέλω να σας ρωτήσω είναι, έγινε αυτή η αλλαγή. Η κυβέρνηση έχει καταλήξει στο ποιες άλλες αλλαγές μπορεί να δεχθεί στη συζήτηση στην Ολομέλεια, όχι για το συγκεκριμένο χώρο, γενικώς για το Ασφαλιστικό.

ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Η κυβέρνηση έχει καταθέσει ένα διεξοδικό, αναλυτικό σχέδιο νόμου, το οποίο συζητείται αυτές τις ημέρες στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής και θα πάει την επόμενη εβδομάδα, όπως προβλέπει ο Κανονισμός της Βουλής, στην Ολομέλεια. Έχουμε πει πολλές φορές και εμείς από αυτή τη θέση, αλλά και η αρμόδια υπουργός κ. Πετραλιά έχει διευκρινίσει ότι, βεβαίως, εάν κατατεθούν προτάσεις, ιδέες, βελτιώσεις οι οποίες θα αναφέρονται σε κάτι το οποίο μπορεί να έχει παραπέσει, μπορεί να έχει διαλάθει της προσοχής των συντακτών του νομοσχεδίου, αυτό θα ληφθεί υπόψη. Αλλά, υπενθυμίζω για μια ακόμη φορά, επειδή πολύ συζήτηση γίνεται πάνω σε αυτό, ότι το σχέδιο νόμου είναι αποτέλεσμα μιας πολύμηνης δημόσιας συζήτησης και ανταλλαγής απόψεων που έχουν γίνει μεταξύ όλων των ενδιαφερομένων πλευρών.

ΦΑΝΙΔΗΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, εκτός από τους εργαζόμενους στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, έτοιμοι να «απεργήσουν» είναι και οι δήμαρχοι. Και σήμερα, μάλιστα, κάνουν και πορεία στο κέντρο της Αθήνας, έχοντας ως επικεφαλής και καθοδηγητή τους θα έλεγα-- τον Πρόεδρό τους κ. Κακλαμάνη, κορυφαίο στέλεχος της Νέας Δημοκρατίας. Θα ήθελα να ρωτήσω, γιατί η κυβέρνηση δεν δίνει τα χαρακτηρισμένα από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό ως υπεξαιρεθέντα στους δήμους της χώρας, ώστε να ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους.

ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Όπως γνωρίζετε, η κυβέρνηση έχει αγκαλιάσει την Τοπική Αυτοδιοίκηση και την περιβάλλει και με ρυθμίσεις που έχει κάνει και με οικονομικού πόρους τους οποίους έχει θέσει στη διάθεσή της και με την εμπιστοσύνη της και με την πολιτική στήριξη την οποία πρέπει να έχει η Τοπική Αυτοδιοίκηση. Όλα αυτά, όμως, όπως αντιλαμβάνεστε, γίνονται στο πλαίσιο των πραγματικών οικονομικών δυνατοτήτων που έχει η χώρα.

Ν. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ: Κύριε Εκπρόσωπε, ήθελα να ρωτήσω, τι είδους ασφαλιστική μεταρρύθμιση είναι αυτή όταν βλέπουμε ότι στις επικουρικές συντάξεις μπαίνει μαχαίρι μέχρι και 70%.

ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Θα ήθελα να κάνω τη διαπίστωση ότι οι αριθμοί και τα παραδείγματα, που αναφέρονται σήμερα σε μερίδα του Τύπου, είναι αυθαίρετα και όχι ανταποκρινόμενα στην πραγματικότητα. Διότι, γίνονται συνδυασμοί στοιχείων που δεν σχετίζονται το ένα με το άλλο. Έχει τοποθετηθεί για το θέμα των επικουρικών συντάξεων, ήδη πολύ αναλυτικά, στη συνέντευξη Τύπου την οποία έδωσε --εάν θυμάμαι καλά-- στις 6 Μαρτίου, δηλαδή την περασμένη εβδομάδα κατά την παρουσίαση του νομοσχεδίου, η αρμόδια υπουργός κ. Φάνη Πάλλη-Πετραλιά, εξηγώντας με όλες τις απαραίτητες λεπτομέρειες ποια είναι η στόχευση των ρυθμίσεων. Θα ήθελα, όμως, να συνοψίσω με αυτή την ευκαιρία ορισμένα στοιχεία:

Πρώτον, όποια επικουρικά Ταμεία είναι υγιή, θα έχουν και στο μέλλον, δηλαδή μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου, δικαίωμα να χορηγούν επικουρικές συντάξεις του ύψους που κρίνουν ότι θέλουν να χορηγήσουν μετά από τη διενέργεια αναλογιστικής μελέτης.

Δεύτερον, για όσα Ταμεία είναι ελλειμματικά ισχύει ότι μέχρι τέλους του έτους 2013 δεν αλλάζει τίποτα στο σημερινό καθεστώς. Από εκεί και πέρα, σταδιακά και σε βάθος οκταετίας αναπροσαρμόζεται κατά έτος η επικουρική σύνταξη που δίνουν αυτά τα Ταμεία, τα οποία σε ορισμένες περιπτώσεις  πρέπει να σας ενημερώσω-- δυσκολεύονται να καλύψουν και τα λειτουργικά τους έξοδα, ώστε να φθάσει το 20%.

Τρίτον, η πενταετία που μεσολαβεί μέχρι το έτος 2013 δίνει τη δυνατότητα σε όλα τα επικουρικά Ταμεία, κυρίως όμως σε εκείνα που είναι ελλειμματικά, να κάνουν χρηστή διοίκηση και αποτελεσματική αξιοποίηση των αποθεματικών τους, προκειμένου να διατηρήσουν ή να αυξήσουν την επικούρηση πέρα από το 20% στο ύψος που επιθυμούν.

Υπενθυμίζω, για μια ακόμη φορά, ότι το 20% είναι το κατώτατο όριο. Όλοι γνωρίζουν πώς πληρώνεται, πώς φθάνει ένα Ταμείο σε ένα ποσό, σε ένα ποσό επικουρικής σύνταξης, που είναι ποσοστό της κύριας σύνταξης. Εξαρτάται από τις καταβολές των εργοδοτών και των εργαζομένων. Πρέπει να έχει λεφτά το Ταμείο στο συρτάρι του, στο λογαριασμό του για να μπορεί να πληρώνει τις επικουρικές συντάξεις.

ΤΣΙΟΥΦΟΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, τις τελευταίες ημέρες παρατηρούμε στα ΜΜΕ, κυρίως τα ηλεκτρονικά, κάποιους εκπροσώπους φορέων, οι οποίοι τυχαίνει να είναι και στελέχη του κόμματος της Νέας Δημοκρατίας ή και πρώην κυβερνητικά στελέχη κάποιοι  και αναφέρομαι στον κ. Μίχαλο-- οι οποίοι βγαίνουν στα κανάλια και βάλλουν κατά των απεργών. Δίνεται η αίσθηση ότι γίνεται μια προσπάθεια να λειτουργήσει αυτό που έχουμε ονομάσει «κοινωνικός αυτοματισμός» και σε αυτή την προσπάθεια συμβάλλουν και αυτοί που βγαίνουν με αυτό τον τρόπο που βγαίνουν στα Μέσα. Θέλετε να το σχολιάσετε;

ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Δεν έχω καθόλου αυτή την αίσθηση. Εγώ βλέπω ότι στα κανάλια γίνεται μια πολύ ζωηρή συζήτηση από όλες τις πλευρές για ένα θέμα, το οποίο είναι φυσικό να απασχολεί, να ενδιαφέρει, να είναι επίκεντρο συζήτησης εκατομμυρίων Ελλήνων, την ασφαλιστική μεταρρύθμιση. Ας μη ξεχνάμε ότι αυτές τις ημέρες --σας το είπα και προ ολίγου-- συζητείται το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, το οποίο είναι προϊόν μιας πολύ μεγάλης διαβούλευσης και ανταλλαγής απόψεων στη Βουλή. Έχουμε φθάσει, δηλαδή, στο παρά πέντε. Στο τελευταίο κομμάτι της τελικής ευθείας. Είναι φυσικό, λοιπόν, να γίνεται αυτή η συζήτηση στις τηλεοράσεις, στα κανάλια. Όσον δε για το συγκεκριμένο...

ΤΣΙΟΥΦΟΣ: Δεν αναφέρομαι σε αυτή τη συζήτηση. Αναφέρομαι στη συζήτηση που γίνεται για τις απεργίες και τις επιπτώσεις που τυχαίνει να έχουν κάποιοι επαγγελματικοί χώροι.

ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Νομίζω ότι οι επαγγελματικές τάξεις έχουν και εκείνες το δικαίωμα, όπως όλοι οι ενδιαφερόμενοι, να παρουσιάζονται στις τηλεοράσεις και να εκφέρουν τις απόψεις τους.

Α. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ: Εγώ θέλω να επανέλθω στο θέμα της απεργίας. Πέρα από τις εκκλήσεις, η κυβέρνηση, γιατί από ό,τι βλέπουμε οι απεργοί δεν ακούν τις εκκλήσεις, συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους, προτίθεται να κάνει κάτι; Γιατί έχουν γεμίσει η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη με σκουπίδια. Είναι κίνδυνος για τη δημόσια υγεία. Θα μείνει στις εκκλήσεις η κυβέρνηση;

ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Αυτό το οποίο είπα είναι σαφές. Υλοποιήθηκε, αν όχι το σημαντικότερο, ένα από τα σημαντικότερα αιτήματα των απεργών στην καθαριότητα των δήμων. Ως προς τούτο, δεν μπορώ να καταλάβω γιατί συνεχίζεται η απεργία. Δεν είναι θέμα της κυβέρνησης να τελειώσει αυτή η απεργία. Είναι πλέον θέμα των απεργών, οι οποίοι δεν έχουν κανένα λόγο να απεργούν και πρέπει και οι ίδιοι να αναλογιστούν τις ευθύνες που έχουν απέναντι στο κοινωνικό σύνολο.

ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Εσείς είπατε ότι ήταν δέσμευση της κυβέρνησης από τον Νοέμβριο να ικανοποιηθεί αυτό το αίτημα.

ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Είπα, περίπου από τον Νοέμβριο, δεν θυμάμαι ακριβώς.

ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Ναι. Και ήταν και δέσμευση της κυβέρνησης. Ελήφθη η δέσμευση τον Νοέμβριο για να ικανοποιηθεί τον Δεκέμβριο. Παρόλα αυτά, πήγε μάρτυς και ικανοποιήθηκε χθες, εσπευσμένα...

ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Δεν νομίζω ότι η κυβέρνηση είχε πει ότι θα το ικανοποιήσει σε ένα μήνα ή σε 30 ημέρες.

ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Νομίζω ότι είχε πει ότι θα το ικανοποιήσει τον Δεκέμβριο, αλλά ας το κρατήσουμε σαν...

ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Σημασία έχει η ουσία του θέματος.

ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Ναι, αλλά ικανοποιήθηκε χθες με τροπολογία και αφού έχουν προηγηθεί τόσες μέρες απεργίας και έχει γεμίσει ο κόσμος σκουπίδια. Γιατί αυτό;

ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Αυτό αποδεικνύει για μια ακόμη φορά ότι η κυβέρνηση είναι πιστή στις δεσμεύσεις τις οποίες έχει αναλάβει. Και αυτό το αποδεικνύει και η μακρά λίστα, που ευχαρίστως μπορώ να σας τη δώσω κάποια στιγμή, με τα χρονίζοντα αιτήματα των εργαζομένων στους συγκεκριμένους τομείς που έχει ικανοποιήσει η κυβέρνηση. Τα ικανοποιεί σταδιακά, διότι, όπως σας είπα, οι οικονομικές δυνατότητες της χώρας, όπως όλοι ξέρουν, είναι συγκεκριμένες. Και η ικανοποίηση οικονομικών αιτημάτων συνεπάγεται μία επιβάρυνση πάντοτε για το δημόσιο χρήμα. Και το δημόσιο χρήμα, αυτή η κυβέρνηση το διαχειρίζεται με απόλυτο αίσθημα ευθύνης.

ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Αν το είχε ικανοποιήσει, πάντως, το αίτημα μια εβδομάδα νωρίτερα μπορεί να είχαμε γλιτώσει την απεργία. Αυτό δεν μου απαντήσατε γιατί δεν το έκανε.

ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Έχω απαντήσει.

ΑΝ. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ: Είναι σαφές ότι η κυβέρνηση δεν φέρει ευθύνη για το ότι συνεχίζεται η απεργία. Παρόλα αυτά δεν ανησυχεί για την δημόσια υγεία η κυβέρνηση; Δεν θα πάρει κάποια μέτρα για τα σκουπίδια που έχουν κατακλύσει την Αθήνα και την Θεσσαλονίκη;

ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Ήδη σε πολλούς Δήμους γίνεται αποκομιδή των απορριμμάτων. Ας περιμένουμε και τις επόμενες ημέρες. Δεν έχω λόγο να αμφιβάλλω ότι θα πρυτανεύσει η λογική στις τάξεις των εργαζομένων.

ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Και τα κόμματα της αντιπολίτευσης και οι εκπρόσωποι των εργαζομένων, κατηγορούν την κυβέρνηση ότι δεν έχει κάνει διάλογο και ότι φέρνει το νομοσχέδιο με τη διαδικασία express. Εννοούν ότι ποτέ δεν είχαν ένα συγκεκριμένο γραπτό κείμενο επί τη βάση του οποίου να συζητήσουν.

ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Όποτε είχαν κείμενα, δεν προσήλθαν. Όποτε η κυβέρνηση τους καλούσε, επίσης, δεν προσήρχοντο. Προφάσεις εν αμαρτίες είναι αυτά.

ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Μια τελευταία ερώτηση. Η κυβέρνηση τι νομίζει; Ότι με την ασφαλιστική της μεταρρύθμιση θα καλυτερεύσουν τα πράγματα για τους εργαζόμενους;

ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Μα βεβαίως. Καλυτερεύουν για όλους τους Έλληνες ασφαλισμένους. Και καλυτερεύουν σε βάθος χρόνου. Αυτό είναι σημαντικό.

ΦΑΝΙΔΗΣ: Σε ένα άλλο θέμα κ. Εκπρόσωπε. Η κρίση στον κυβερνητικό συνασπισμό των Σκοπίων, ενδεχομένως μπορεί να σημάνει και το άδοξο τέλος των διαπραγματεύσεων για το όνομα;

ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Όπως ξέρετε, η Ελλάδα παραμένει πιστή στη διαδικασία η οποία διεξάγεται στα πλαίσια του ΟΗΕ για την εξεύρεση μιας αμοιβαία αποδεκτής ονομασίας σε αυτή τη μία και μοναδική διαφορά την οποία έχουμε με τη γειτονική χώρα. Εμείς πιστεύουμε ότι πρέπει και η άλλη πλευρά να συμβάλλει αποφασιστικά προς αυτή τη κατεύθυνση. Και πιστεύουμε, όπως έχουμε πει και άλλες φορές, ότι αυτή είναι η κατάλληλη στιγμή ώστε να εξευρεθεί αυτή η ονομασία που θα είναι κοινά αποδεκτή. Δεν προτίθεμαι, βεβαίως, να σχολιάσω με κανέναν τρόπο εσωτερικές εξελίξεις σε μια άλλη, σε μια γειτονική χώρα.

ΤΣΟΡΑΚΗΣ: Θα συναντηθεί ο Πρωθυπουργός με τον κ. Γκρούεφσκι, σήμερα, στο περιθώριο του Ευρωπαϊκού κόμματος;

ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Δεν έχω καμία πληροφόρηση σχετικά με κάτι τέτοιο.

Σας ευχαριστώ.


Greek Government Press Briefings in Elot928 Greek Directory - Previous Article - Next Article
Back to Top
Copyright © 1995-2023 HR-Net (Hellenic Resources Network). An HRI Project.
All Rights Reserved.

HTML by the HR-Net Group / Hellenic Resources Institute, Inc.
kyber2html v1.05c run on Thursday, 13 March 2008 - 15:26:56 UTC