Visit our archive of News, Documents, Maps & Position Papers on the Imia Issue (1996) Read the Convention Relating to the Regime of the Straits (24 July 1923) Read the Convention Relating to the Regime of the Straits (24 July 1923)
HR-Net - Hellenic Resources Network Compact version
Today's Suggestion
Read The "Macedonian Question" (by Maria Nystazopoulou-Pelekidou)
HomeAbout HR-NetNewsWeb SitesDocumentsOnline HelpUsage InformationContact us
Sunday, 22 December 2024
 
News
  Latest News (All)
     From Greece
     From Cyprus
     From Europe
     From Balkans
     From Turkey
     From USA
  Announcements
  World Press
  News Archives
Web Sites
  Hosted
  Mirrored
  Interesting Nodes
Documents
  Special Topics
  Treaties, Conventions
  Constitutions
  U.S. Agencies
  Cyprus Problem
  Other
Services
  Personal NewsPaper
  Greek Fonts
  Tools
  F.A.Q.
 

Greek Government Press Briefing, 02-04-12

Greek Government Press Briefings in Elot928 Greek Directory - Previous Article - Next Article

From: The Hellenic Ministry of Press & Mass Media <http://www.minpress.gr/>

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΤΥΠΟΥ & ΜΕΣΩΝ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ

Αθήνα, 12 Απριλίου 2002

Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΤΩΝ

ΞΕΝΟΥ ΤΥΠΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΤΥΠΟΥ & ΜΕΣΩΝ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ

ΚΑΙ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟ ΧΡΗΣΤΟ ΠΡΩΤΟΠΑΠΑ

Γεια σας.

Θα ήθελα να κάνω εισαγωγικώς μία δήλωση.

Η κυβέρνηση, όπως κατ` επανάληψη έχει δηλώσει και ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών Ν. Χριστοδουλάκης, θα προχωρήσει αποφασιστικά στη μεταρρύθμιση του φορολογικού συστήματος, προκειμένου να δώσει νέα δυναμική στην ανάπτυξη και την απασχόληση και να δημιουργήσει νέα δεδομένα κοινωνικής συνοχής. Η φορολογική μεταρρύθμιση πρέπει να ευνοεί και να στηρίζει τους εργαζόμενους, τους συνταξιούχους, τις επιχειρήσεις, τις νέες επενδύσεις, όλες τις δυνάμεις της παραγωγής και της δημιουργίας. Η φορολογική μεταρρύθμιση πρέπει να συμβάλει αποφασιστικά στην καταπολέμηση κάθε μορφής φοροδιαφυγής και να οδηγήσει στην άντληση πρόσθετων εσόδων από την επιβάρυνση του "αδρανούς πλούτου", της πολυτελούς κατανάλωσης, κάθε αντιπαραγωγικής δραστηριότητας.

Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε ένα φορολογικό σύστημα απλό, διαφανές, φιλικό και όχι εχθρικό προς τον πολίτη, ένα σύστημα κοινωνικά δίκαιο. Θα προχωρήσουμε άμεσα σε αυτή την κατεύθυνση, μέσα από έναν ανοικτό και ευρύ διάλογο, χωρίς προαπαιτούμενα και με τη συμμετοχή όλων των παραγωγικών φορέων. Η κυβέρνηση, δια του υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών, έχει ήδη οργανώσει τη διαδικασία του διαλόγου και έχει συμφωνήσει προς τούτο με τους φορείς. Μετά την ολοκλήρωση του διαλόγου η κυβέρνηση θα λάβει τις αποφάσεις και θα φέρει το σχετικό σχέδιο νόμου στη Βουλή.

Παρακαλώ, τις ερωτήσεις σας.

Ι. ΧΑΣΑΠΟΠΟΥΛΟΣ: Πάντως κ. Υπουργέ, αυτό που παρουσίασε η Επιτροπή εμπειρογνωμόνων, παρουσία του κ. Χριστοδουλάκη, ο οποίος μίλησε και πρώτος σε αυτή την Επιτροπή, δεν ήταν ούτε απλό, ούτε φορολογικά δίκαιο, ούτε φιλικό προς τον πολίτη.

ΠΡΩΤΟΠΑΠΑΣ: Αυτό είναι δήλωση, δεν είναι ερώτηση.

Ι. ΧΑΣΑΠΟΠΟΥΛΟΣ: Δεν είναι δήλωση. Θέλω να σας ρωτήσω, διότι ο κ. Χριστοδουλάκης έφερε τα πράγματα προ τετελεσμένων γεγονότων. Διότι, αυτή η πρόταση της Επιτροπής έβαλε κάποια δεδομένα. Δεν περίμενε ούτε καν το διάλογο. Ποιά είναι η στάση της κυβέρνησης; Γιατί, χθες, ο κ. Σημίτης αποδοκίμασε τον κ. Χριστοδουλάκη.

ΠΡΩΤΟΠΑΠΑΣ: Δεν είναι έτσι. Ο κ. Σημίτης τοποθετήθηκε, βάζοντας τα πράγματα στην πραγματική διάστασή τους. Πιστεύω ότι η εισαγωγική δήλωσή μου θέτει και αυτή τα πράγματα στη σωστή και ολοκληρωμένη διάστασή τους. Θέλω να σας επισημάνω κάτι. Αναμφίβολα υπήρξε μία πρόταση μιας Επιτροπής εμπειρογνωμόνων, η οποία είχε συσταθεί περίπου ένα χρόνο πριν, από τη στιγμή που μιλάμε. Μάλιστα, είχε συσταθεί από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου και καλώς συστάθηκε. Η Επιτροπή αυτή των εμπειρογνωμόνων εργάστηκε και έβγαλε ένα σχέδιο. Σε καμία περίπτωση το σχέδιο αυτό δεν εκφράζει είτε τις θέσεις, είτε τους προβληματισμούς, είτε τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης. Αυτό είναι σαφές. Το σχέδιο αυτό περιέχει τις προτάσεις της Επιτροπής εμπειρογνωμόνων, που σε καμία περίπτωση δεν δεσμεύει και δεν εκφράζει την κυβέρνηση. Εχει τη δική του αξία σε σχέση με τις προτάσεις που θα αξιολογηθούν από τους φορείς. Αρα, λοιπόν, στο διάλογο είναι όλα ανοικτά, δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα, θα έρθουν όλες οι απόψεις, οι προτάσεις και τα σχέδια. Η θέση της κυβέρνησης και η θέλησή της καταγράφηκε, με τη δήλωση που έκανα πριν, για ένα κοινωνικό σύστημα δίκαιο που να στηρίζει τον εργαζόμενο, το συνταξιούχο και τις υγιείς επενδυτικές δυνάμεις αυτού του τόπου. Και με αυτή την πολιτική διάσταση, θα αναζητήσουμε μέσα από το διάλογο την καλύτερη δυνατή λύση. Εκεί, όλα αξιολογούνται, όλες οι προτάσεις θα έχουν το δικό τους ρόλο, γιατί αναμφίβολα θα είναι πάρα πολλές.

Ι. ΧΑΣΑΠΟΠΟΥΛΟΣ: Η παρουσία του κ. Χριστοδουλάκη στην παρουσίαση του πορίσματος της Επιτροπής, ποιό νόημα είχε τότε;

ΠΡΩΤΟΠΑΠΑΣ: Ο κ. Χριστοδουλάκης ανέπτυξε τη φιλοσοφία της κυβέρνησης -τις γενικές αρχές της, βεβαίως- για τη μεταρρύθμιση του φορολογικού συστήματος. Σε μία εκδήλωση που είχε ως στόχο να αναπτύξει ο αρμόδιος υπουργός τις αρχές και τις κατευθύνσεις της κυβέρνησης, δόθηκε και το πόρισμα, χωρίς καμία αξιολόγηση και χωρίς καμία πολιτική δήλωση. Επανειλημμένα ο κ. Χριστοδουλάκης έχει δηλώσει ότι δεν δεσμεύεται από αυτό. Βεβαίως, οποιαδήποτε πρόταση περιέχεται στο πόρισμα, μπορούν οι φορείς να την αξιολογήσουν. Κανείς δεν μπορεί να τους εμποδίσει. Αλλά, δεν είναι κυβερνητική άποψη. Δεν έχει καμία σχέση με αποφάσεις ή δεσμεύσεις ή κατευθύνσεις της κυβέρνησης. Περιέχει σειρά προτάσεων και απόψεων εμπειρογνωμόνων που μπορεί να αξιολογηθούν από τους φορείς ως στοιχεία του διαλόγου.

ΙΩΑΝΝΟΥ: Κύριε Υπουργέ, χθες στο Υπουργικό Συμβούλιο, οι υπουργοί που έθεσαν αυτό το θέμα εκδήλωσαν τη δυσφορία τους, λέγοντας ότι επικοινωνιακά η κυβέρνηση κινδυνεύει και ήδη έχει χάσει το παιχνίδι, γιατί όλες αυτές οι θέσεις πέρασαν ως θέσεις της κυβέρνησης. Ουσιαστικά μέμφθηκαν τον κ. Χριστοδουλάκη, ακριβώς γιατί δεν χειρίστηκε καλά το όλο ζήτημα. Επ` αυτού, ποιό είναι το σχόλιό σας;

ΠΡΩΤΟΠΑΠΑΣ: Σε ένα Υπουργικό Συμβούλιο έχει δικαίωμα ο κάθε υπουργός να σχολιάσει κάποια ιδιαίτερα σημαντικά θέματα, από τη στιγμή μάλιστα που άνοιξε η συζήτηση για τα θέματα αυτά. Δεν υπήρξε κανένα πρόβλημα. Σχολιάστηκαν κάποια ζητήματα, σε σχέση με τις εντυπώσεις που δόθηκαν και γι` αυτό το λόγο κρίθηκε σκόπιμο και αναγκαίο να προβεί ο Πρωθυπουργός στη σχετική δήλωση, προκειμένου να αρθούν οι παρεξηγήσεις, η εντύπωση που είχε δοθεί στην κοινή γνώμη ότι, δηλαδή, υπάρχει κάποιο κυβερνητικό σχέδιο που περιέχει τέτοιες προτάσεις. Μέσα σε ένα κυβερνητικό όργανο ο κάθε υπουργός εκφράζει την άποψή του, τη γνώμη του. Αυτή είναι η ουσία της συλλογικότητας των κυβερνητικών οργάνων που οδηγεί σε αποφάσεις.

ΙΩΑΝΝΟΥ: Δηλαδή, το χειρίστηκε λάθος ο κ. Χριστοδουλάκης;

ΠΡΩΤΟΠΑΠΑΣ: Δεν είπα αυτό, κάθε άλλο. Είπα ότι δημιουργήθηκαν κάποιες εντυπώσεις και αυτές λύθηκαν με τη χθεσινή παρέμβαση του Πρωθυπουργού. Σήμερα, επειδή ίσως δημιουργούνται κάποια ερωτηματικά, κρίναμε αναγκαίο να κάνουμε και τις σχετικές δηλώσεις.

ΚΟΝΤΟΠΟΥΛΟΣ: Η κυβέρνηση τις δικές της θέσεις και τις δικές της επιλογές πότε σχεδιάζει να τις παρουσιάσει επισήμως;

ΠΡΩΤΟΠΑΠΑΣ: Εχω απαντήσει. Μετά την ολοκλήρωση του διαλόγου.

ΚΟΝΤΟΠΟΥΛΟΣ: Φαντάζομαι ότι δεν θα πάει στο διάλογο και απλώς θα ακούει.

ΠΡΩΤΟΠΑΠΑΣ: Ο διάλογος -και αυτό είναι ένα στοιχείο που ίσως δεν γνωρίζουν πολλοί- έχει ήδη δρομολογηθεί και οι φορείς έχουν ορίσει τους εκπροσώπους τους. Εχει οργανωθεί και με θεματικό τρόπο. Θα γίνονται θεματικές συζητήσεις για τα διάφορα κεφάλαια της φορολογικής μεταρρύθμισης, όπου ο κάθε φορέας θα εκφράζει την άποψή του. Η κυβέρνηση δεν θα έχει στις συζητήσεις αυτές συγκεκριμένη εισήγηση, διότι επέλεξε το δρόμο του να ακούσει. Να ακούσει σε ένα διάλογο, με οργανωμένο τρόπο και με εκπροσώπηση -κατά κεφάλαιο- των κοινωνικών και παραγωγικών φορέων. Θα γίνονται εκεί όλες οι αναφορές από τους φορείς στα ερωτήματα που αντικειμενικά τίθενται από τον οργανωμένο διάλογο και θα συλλέγονται στοιχεία, απαντήσεις και αξιολογήσεις. Ολες οι προτάσεις θα αξιολογούνται. Άλλες μπορεί να απορρίπτονται από τους φορείς, άλλες να εγκρίνονται και άλλες να τροποποιούνται. Μπορεί οι φορείς να έχουν τελείως διαφορετικές προτάσεις, όπως επίσης μπορεί, μέσα από τη διαδικασία του διαλόγου, να προκύψουν νέα στοιχεία. Ολο αυτό το υλικό που θα είναι πάρα πολύ σημαντικό και πλούσιο θα αξιολογηθεί από την κυβέρνηση. Η κυβέρνηση έχει την πολιτική ευθύνη και θα λάβει τις τελικές αποφάσεις, τις οποίες και θα φέρει ενώπιον του ελληνικού λαού με σχέδιο νόμου στη Βουλή.

Ι. ΧΑΣΑΠΟΠΟΥΛΟΣ: Είπατε ότι ο κ. Σημίτης έβαλε τα πράγματα στη θέση τους. Ουσιαστικά ο κ. Σημίτης, θα μου επιτρέψετε τον όρο, αποδοκίμασε την πρακτική του κ. Χριστοδουλάκη.

ΠΡΩΤΟΠΑΠΑΣ: Οχι, δεν είναι έτσι. Θέλω να σας θυμίσω ότι εδώ δεν ερχόμαστε να κάνουμε ο καθένας τις δηλώσεις του. Υπάρχει η ερώτησή σας και υπάρχει η απάντησή μου. Μπορείτε να επανέλθετε, βεβαίως, με άλλη ερώτηση και να ζητήσετε διευκρίνιση. Αλλά να τηρήσουμε αυτή τη διαδικασία, γιατί θεωρώ την παρουσία πολλών στην αίθουσα πολύ σημαντική.

Ι. ΧΑΣΑΠΟΠΟΥΛΟΣ: Να σας ρωτήσω τότε. Η στάση του κ. Χριστοδουλάκη ήταν σωστή επικοινωνιακά;

ΠΡΩΤΟΠΑΠΑΣ: Δεν θεωρώ ότι υπάρχει πρόβλημα. Στην αίθουσα αυτή δεν ερχόμαστε να κάνουμε επικοινωνιακή ανάλυση, αλλά συζήτηση ουσίας. Επί της ουσίας δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Ο κ. Χριστοδουλάκης ήδη είχε οργανώσει το διάλογο. Θέλω να το προσέξετε αυτό. Ηδη είχε συμφωνήσει με τους κοινωνικούς και παραγωγικούς φορείς και για τη θεματολογία του διαλόγου και για τα κεφάλαια και για τις εκπροσωπήσεις. Ο διάλογος έχει οργανωθεί. Απλώς, συνέπεσε -διότι κάποια στιγμή έπρεπε να βγει και αυτή η απόφαση και ουσιαστικά αναμενόταν- να δημιουργηθεί το θέμα με την ανακοίνωση της Επιτροπής εμπειρογνωμόνων, η οποία αποτελείται από κάποιους επιστήμονες που δεν πήραν ούτε εντολές, ούτε συγκεκριμένες κατευθύνσεις από την κυβέρνηση. Εξέφρασαν τις απόψεις τους. Η Επιτροπή αυτή είχε συσταθεί πριν από ένα χρόνο, δεν είναι τωρινή. Οι απόψεις των εμπειρογνωμόνων έχουν, βεβαίως, τη δική τους αξία, όπως κάθε άποψη εμπειρογνώμονα, αλλά σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν κατευθύνσεις, δεσμεύσεις και προτάσεις της κυβέρνησης. Και σε αυτό αναφέρθηκε ο ίδιος ο κ. Χριστοδουλάκης και μάλιστα κατ` επανάληψη.

ΜΟΥΡΤΖΗΣ: Ο Πρωθυπουργός δεν προβληματίζεται που δεν υπάρχει το στοιχείο της αλληλεγγύης μεταξύ των υπουργών; Αντιθέτως, υπάρχουν σκόπιμες διαρροές στον Τύπο για να δημιουργήσουν πρόβλημα στον κ. Χριστοδουλάκη, ο οποίος ουσιαστικά στήθηκε στον τοίχο.

ΠΡΩΤΟΠΑΠΑΣ: Η συζήτηση στο Υπουργικό Συμβούλιο -εάν αυτή εννοείτε- έγινε καλόπιστα και με πρόθεση να συμβάλουν όλοι, ώστε να ξεκαθαριστεί ένα θέμα, που απασχολούσε ιδιαίτερα την κοινή γνώμη. Ηταν από όλους μια πρόθεση συμβολής και γι αυτό το λόγο ο Πρωθυπουργός προέβη στην σχετική δήλωση. Από κει και πέρα, εάν με ρωτάτε, εάν συμφωνώ, με το να γίνονται διαρροές, θα μπορούσα να σας πω ότι διαφωνώ απολύτως.

ΤΣΙΒΟΛΑ: Η κυβέρνηση έχει κάνει μια πρώτη αξιολόγηση και πώς κρίνει τις προτάσεις της Επιτροπής εμπειρογνωμόνων;

ΠΡΩΤΟΠΑΠΑΣ: Οχι δεν έχει κάνει αξιολόγηση των προτάσεων και δεν είναι δυνατό να έχει γίνει αυτό, γιατί μόλις πριν λίγες ημέρες, παρελήφθησαν.

ΚΟΝΤΟΠΟΥΛΟΣ: Χθες, στην τηλεόραση του ALPHA, προβλήθηκε ένα βίντεο που παρουσίαζε μια πρωτοφανή αστυνομική βία εναντίον κάποιου πολίτη, ο οποίος συνελήφθη κατηγορούμενος για μικροκλοπές. Είναι σκηνές, που μοιάζουν με αυτές που έχουμε δει και σε άλλα μέρη του κόσμου και έχουν καταδικαστεί. Θα ήθελα το σχόλιό της κυβέρνησης και εάν καλύπτει αυτά τα αστυνομικά όργανα και εάν έχει διαταχθεί ένορκη διοικητική εξέταση για το περιστατικό.

ΠΡΩΤΟΠΑΠΑΣ: Θα ενημερωθώ από τον υπουργό Δημόσιας Τάξης Μιχάλη Χρυσοχοϊδη και θα σας απαντήσω.

ΚΟΝΤΟΠΟΥΛΟΣ: Πήρατε την απόφαση του ΕΣΡ. Θα ήθελα να μου πείτε πότε προβλέπεται να έχετε ολοκληρώσει τον έλεγχο νομιμότητας αυτής της απόφασης, για να μπορέσει και το ΕΣΡ να υλοποιήσει την απόφασή του.

ΠΡΩΤΟΠΑΠΑΣ: Μόλις είναι ώριμη η επεξεργασία από τη νομική μας υπηρεσία μας.

ΚΟΝΤΟΠΟΥΛΟΣ: Δηλαδή, μπορεί την ερχόμενη εβδομάδα να έχουμε απόφαση;

ΠΡΩΤΟΠΑΠΑΣ: Η επεξεργασία γίνεται με ιδιαίτερα ταχείς ρυθμούς. Οταν η νομική υπηρεσία επεξεργαστεί την απόφαση και ενημερώσει την πολιτική ηγεσία, αυτή θα πάρει τις αποφάσεις της.

ΚΟΝΤΟΠΟΥΛΟΣ: Επί της ουσίας, εσείς ως υπουργός έχετε κάποια τοποθέτηση, συμφωνείτε με αυτή την απόφαση και βέβαια, όχι μόνο στον έλεγχο νομιμότητας.

ΠΡΩΤΟΠΑΠΑΣ: Θα μου επιτρέψετε να σας ανακοινώνω αποφάσεις και όχι προθέσεις.

ΜΠΟΤΩΝΗΣ: Επειδή είχατε αναφερθεί παλαιότερα και σε παρέμβαση του ΕΣΡ και για άλλες εκπομπές άλλων καναλιών, έχουν γίνει κάποιες έρευνες, γιατί έχουμε ρίξει την προσοχή μας μόνο σε αυτές τις δύο εκπομπές;

ΠΡΩΤΟΠΑΠΑΣ: Εξ όσων γνωρίζουμε έχουν κληθεί και άλλοι τηλεοπτικοί σταθμοί για συγκεκριμένες εκπομπές από το ΕΣΡ. Γνωρίζετε δύο από αυτές για τις οποίες υπήρχε και επίσημη ανακοίνωση από το ΕΣΡ.

ΠΙΤΤΑΡΑΣ: Θα ήθελα ένα σχόλιο για την παραίτηση του κ. Παπασπύρου και τους λόγους που επικαλείται στην παραίτησή του. Αφήνει, μάλιστα, και υπονοούμενα για συμφωνίες κάτω από το τραπέζι. Σήμερα το πρωί, τον ακούσαμε να δηλώνει πως κακώς έκανε ο κ. Πολυζωγόπουλος και συμφώνησε για τόσο χαμηλές συντάξεις.

ΠΡΩΤΟΠΑΠΑΣ: Δεν μπορώ και δεν θέλω να κρίνω τις δηλώσεις συνδικαλιστικών στελεχών. Αλλά, στο σημείο που αφορά το ΠΑΣΟΚ, θα μπορούσα να πω ότι από τη στιγμή που ο κ. Παπασπύρος παραμένει μέλος της Κεντρικής Επιτροπής του Κινήματος, σημαίνει ότι οι άλλες κινήσεις είναι περισσότερο κινήσεις τακτικής, παρά ουσίας.

Σας ευχαριστώ.

Καλό Σαββατοκύριακο.


Greek Government Press Briefings in Elot928 Greek Directory - Previous Article - Next Article
Back to Top
Copyright © 1995-2023 HR-Net (Hellenic Resources Network). An HRI Project.
All Rights Reserved.

HTML by the HR-Net Group / Hellenic Resources Institute, Inc.
kyber2html v1.05c run on Friday, 12 April 2002 - 13:05:12 UTC