Write to us with Feedback for the HR-Net Read the Convention Relating to the Regime of the Straits (24 July 1923) Read the Convention Relating to the Regime of the Straits (24 July 1923)
HR-Net - Hellenic Resources Network Compact version
Today's Suggestion
Read The "Macedonian Question" (by Maria Nystazopoulou-Pelekidou)
HomeAbout HR-NetNewsWeb SitesDocumentsOnline HelpUsage InformationContact us
Thursday, 28 March 2024
 
News
  Latest News (All)
     From Greece
     From Cyprus
     From Europe
     From Balkans
     From Turkey
     From USA
  Announcements
  World Press
  News Archives
Web Sites
  Hosted
  Mirrored
  Interesting Nodes
Documents
  Special Topics
  Treaties, Conventions
  Constitutions
  U.S. Agencies
  Cyprus Problem
  Other
Services
  Personal NewsPaper
  Greek Fonts
  Tools
  F.A.Q.
 

Athens Macedonian News Agency: News in Greek, 16-08-12

Athens News Agency: News in Elot928 Greek Directory - Previous Article - Next Article

From: The Athens News Agency at <http://www.ana.gr/>

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

  • [01] ΝΔ: Η αλλαγή πολιτικής είναι αναγκαία για τον περιορισμό της φοροδιαφυγής
  • [02] Για ιδεολογική και πολιτική χρεοκοπία κατηγορεί τον ΣΥΡΙΖΑ ο εκπρόσωπος της ΝΔ
  • [03] Γιάννης Μουζάλας: Δεν υπάρχει αύξηση των προσφυγικών ροών
  • [04] Η Ελλάδα παραμένει ο δημοφιλέστερος τουριστικός προορισμός των Αυστριακών
  • [05] Κύπρος: Στο 2,7% ο ρυθμός ανάπτυξης το δεύτερο τρίμηνο του 2016
  • [06] Ο εορτασμός του Δεκαπενταύγουστου σε κάθε γωνιά της Ελλάδας
  • [07] Ο Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες θα κυκλοφορήσει σε χαρτονόμισμα
  • [08] Ρωσία: Ο Πούτιν έπαυσε τον Σεργκέι Ιβάνοφ
  • [09] Συσκέψεις για την πορεία του κυβερνητικού έργου στο Μαξίμου
  • [10] Το σημερινό πρόγραμμα των Ελλήνων αθλητών στο Ρίο

  • [01] ΝΔ: Η αλλαγή πολιτικής είναι αναγκαία για τον περιορισμό της φοροδιαφυγής

    «Η αλλαγή του μείγματος πολιτικής με μείωση φόρων και δαπανών είναι αναγκαία προϋπόθεση για να περιοριστεί η φοροδιαφυγή και να αυξηθούν τα έσοδα με βιώσιμο και δίκαιο τρόπο» τονίζει σε ανακοίνωσή του το γραφείο Τύπου της ΝΔ, επισημαίνοντας πως αυτή την πολιτική δεσμεύεται να υλοποιήσει η ΝΔ. Απαντώντας στα όσα είπε σε συνέντευξή του ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών κ. Τ. Αλεξιάδης, η ΝΔ τονίζει πως ο κ. Αλεξιάδης παραδέχεται ότι η κυβερνητική πολιτική της φοροεπιδρομής ενισχύει τη φοροδιαφυγή, αντί να την περιορίζει επισημαίνοντας πως «την ίδια στιγμή, οι φοροφυγάδες, με τις κυβερνητικές ευλογίες, συνεχίζουν το πάρτυ».

    [02] Για ιδεολογική και πολιτική χρεοκοπία κατηγορεί τον ΣΥΡΙΖΑ ο εκπρόσωπος της ΝΔ

    Για ιδεολογική και πολιτική χρεοκοπία κατηγορεί τον ΣΥΡΙΖΑ η ΝΔ. Σε ανακοίνωσή του ο εκπρόσωπος Τύπου της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Β΄ Αθηνών, Γιώργος Κουμουτσάκος, σχολιάζοντας τη συνέντευξη της κυβερνητικής εκπροσώπου, Όλγας Γεροβασίλη, στην «Εφημερίδα των Συντακτών» τονίζει ότι «η κυβερνητική εκπρόσωπος ομολογεί σήμερα την πολιτική και ιδεολογική χρεοκοπία του ΣΥΡΙΖΑ» καθώς, όπως επισημαίνει, «πράγματι, είναι πολιτική και ιδεολογική χρεοκοπία να περηφανεύεται η κυβέρνηση για την επέκταση της κάρτας σίτισης, να παρουσιάζει, δηλαδή, τις μεγαλύτερες ουρές στα συσσίτια, ως επιτυχία».

    Σύμφωνα με τον κ. Κουμουτσάκο είναι «είναι πολιτική και ιδεολογική χρεοκοπία να υπόσχεται η κυβέρνηση μέτρα αντιμετώπισης της ανθρωπιστικής κρίσης, σε εκείνους στους οποίους η ίδια έκοψε το ΕΚΑΣ» ενώ προσθέτει πως «πολιτική και ιδεολογική χρεοκοπία είναι να δεσμεύεσαι ότι θα σκίσεις τα μνημόνια, με ένα νόμο και ένα άρθρο και να καταλήγεις να υπογράφεις, συνθηκολογώντας το σκληρότερο μνημόνιο και τον κόφτη μισθών και συντάξεων».

    Επισημαίνει επίσης, πως «πολιτική και ιδεολογική χρεοκοπία μιας πολιτικής δύναμης είναι να ταυτίζεται στη συνείδηση των πολιτών με το ψέμα και την εξαπάτηση, να βλέπει μέσα σε μόλις 18 μήνες διακυβέρνησης την κατάρρευση της απήχησής της στην κοινωνία».

    Προσθέτει μάλιστα, πως «πολιτική και ιδεολογική χρεοκοπία είναι ως ?αριστερά? να συγκυβερνάς με το αντίθετο άκρο του πολιτικού φάσματος, τους ΑΝΕΛ». «Με αυτήν την ιδεολογική και πολιτική χρεοκοπία πρέπει να αρχίσουν να εξοικειώνονται στον ΣΥΡΙΖΑ» καταλήγει στην ανακοίνωσή του ο κ. Κουμουτσάκος.

    [03] Γιάννης Μουζάλας: Δεν υπάρχει αύξηση των προσφυγικών ροών

    Ολοκληρώθηκε η συνάντηση του υπουργού Μεταναστευτικής Πολιτικής, Γιάννη Μουζάλα, με τον πρωθυπουργό, Αλέξη Τσίπρα. Μετά το πέρας της συνάντησης ο κ.Μουζάλας είπε ότι η αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο της τακτικής του συνεργασίας με τον πρωθυπουργό, προσθέτοντας πως δεν πρόκειται για έκτακτη συνάντηση, όπως από κάποια Μέσα παρουσιάστηκε.

    Ο κ. Μουζάλας, ως προς τις προσφυγικές ροές ανέφερε ότι δεν υπάρχει τέτοια αύξηση που να δείχνει ότι η Τουρκία καταπατά τη συμφωνία με την ΕΕ. " Έχουμε", όπως είπε,"ένα μέσο όρο 80-100 ατόμων την ημέρα και από την αρχή της συμφωνίας αυτός ήταν, περίπου, ο μέσος όρος. Το να μιλαει επομένως κανείς για αύξηση των προσφυγικών ροών και κατάπτωση της συμφωνίας είναι λάθος και δημιουργεί έναν πανικό που δεν μας χρειάζεται". "Αυτό που μας χρειάζεται", πρόσθεσε, "είναι η καθημερινή επιβεβαίωση ότι η συμφωνία τηρείται και γι' αυτό παλεύουμε. Παρακαλώ πολύ για ηρεμία και ψυχραιμία".

    Ο κ. Μουζάλας παραδέχθηκε ότι υπάρχει μια συμφόρηση στα νησιά και αυτό, όπως είπε, δυσκολεύει τη ζωή των καλών προσφύγων και δυσκολεύει αναμφισβήτητα και τη ζωή των κατοίκων των νησιών. Τέτοια φαινόμενα, όπως δήλωσε, έχουμε με ιδιαίτερη ένταση στην Χίο, στην Σάμο και τη Μυτιλήνη. Προκειμένου να βελτιωθούν οι συνθήκες σε αυτά τα νησιά, η κυβέρνηση έχει ξεκινήσει από την προηγούμενη εβδομάδα να λαμβανει μέτρα, όπως η μεταφορά στην Αθήνα, σε προαναχωρησιακά κέντρα υπό κράτηση, όλων των κακοποιών στοιχείων. "Αυτό", πρόσθεσε, "θα είναι μια ανακούφιση και ένα μήνυμα μαζί. Θα πρέπει οι μετανάστες και οι πρόσφυγες να σεβαστούν τους νόμους της χώρας μας, όπως και η χώρα μας με τους νόμους της σεβάστηκε την ιδιαίτερη κατάστασή τους". Για τους πρόσφυγες που δεν είναι επιστρέψιμοι στην Τουρκία, ο κ. Μουζάλας ανακοίνωσε ότι θα μετακινηθούν σε camps στην ενδοχώρα, γεγονός που, επίσης, θα ανακουφίσει τα νησιά, ενώ ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη έχει εντολή να αυξήσει την αστυνόμευση στα νησιά.

    [04] Η Ελλάδα παραμένει ο δημοφιλέστερος τουριστικός προορισμός των Αυστριακών

    Έπειτα από τον μεγαλύτερο αυστριακό διοργανωτή ταξιδιών TUI, για τον οποίο η Ελλάδα έχει επικρατήσει ως «ο δημοφιλέστερος τουριστικός προορισμός των Αυστριακών εφέτος», τώρα και ο δεύτερος μεγαλύτερος όμιλος ταξιδιωτικών γραφείων στην Αυστρία, o REWE, ανακοινώνει πως για την Ελλάδα υπήρξαν εφέτος οι περισσότερες κρατήσεις.

    Σύμφωνα με σημερινές δηλώσεις του διευθυντή του ομίλου, Μάρτιν Φαστ, η Ελλάδα, ως τουριστικός προορισμός, είχε και εφέτος τη μεγαλύτερη ζήτηση, κάτι που παγιώθηκε ειδικότερα έπειτα από τις γιορτές του Πάσχα των Καθολικών, με τον REWE να αυξάνει τις προσφορές του για την Ελλάδα, με επιπλέον πτήσεις, για παράδειγμα, προς την Κρήτη, ως εναλλακτικής επιλογής για τις χώρες Τουρκία, Αίγυπτο και Τυνησία, για τις οποίες υπήρξαν μεγάλες μειώσεις.

    Όπως επισημαίνει ο ίδιος σε σημερινή συνέντευξή του στο αυστριακό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΑΡΑ), η Τουρκία, «με μία δραματική πτώση», βρέθηκε εφέτος στην έβδομη θέση από τη δεύτερη θέση που κατείχε στον κατάλογο των πλέον δημοφιλών τουριστικών προορισμών του ομίλου.

    Ήδη τον Ιούνιο, ο γενικός διευθυντής του μεγαλύτερου αυστριακού διοργανωτή ταξιδίων TUI Austria Holding, Ντιρκ Λούκας, είχε δηλώσει πως η Ελλάδα είναι εφέτος ο θερινός προορισμός με τις περισσότερες κρατήσεις και κινείται σε επίπεδα της περασμένης χρονιάς, ενώ παρατηρείται μία διαφορετική εξέλιξη ως προς συγκεκριμένες περιοχές.

    Όπως είχε αναφέρει ο Ντιρκ Λούκας, τα παραδοσιακά νησιά διακοπών, Κρήτη, Κέρκυρα, όπως επίσης η Κάρπαθος, η Σαντορίνη και η Μύκονος, παρουσιάζουν αύξηση σε σχέση με πέρυσι, ενώ «ακόμη δυνατότητες κράτησης» υπήρχαν για εκείνα του ανατολικού Αιγαίου, όπως η Λέσβος και η Κως.

    Για τον όμιλο TUI, πέραν της Ελλάδας ως δημοφιλέστερου προορισμού και της Ισπανίας που ακολουθεί, ανοδική πορεία παρουσιάζουν εφέτος, ως θερινοί τουριστικοί προορισμοί, η Ιταλία, η Κροατία και η Αυστρία, ενώ ως πλέον ευνοϊκός προορισμός εμφανίζεται η Βουλγαρία, ως εναλλακτική επιλογή προς την Τυνησία.

    [05] Κύπρος: Στο 2,7% ο ρυθμός ανάπτυξης το δεύτερο τρίμηνο του 2016

    Την ικανοποίηση του για το γεγονός ότι ο ρυθμός ανάπτυξης στην Κύπρο, που ανακοινώθηκε σήμερα από τη Στατιστική Υπηρεσία, για το δεύτερο τρίμηνο του 2016, παρέμεινε στο 2,7%, εξέφρασε ο υπουργός Οικονομικών, Χάρης Γεωργιάδης.

    Σε γραπτή δήλωση, ο Κύπριος υπουργός αναφέρει ότι ο ρυθμός ανάπτυξης επιβεβαιώνει τις θετικές προοπτικές της κυπριακής οικονομίας, αλλά και την αποτελεσματικότητα της οικονομικής πολιτικής των τελευταίων ετών. «Αυτή η αναπτυξιακή προοπτική δεν πρέπει να υπονομευθεί, μέσα από την επιστροφή σε ανεύθυνες πρακτικές του παρελθόντος, αλλά αντιθέτως πρέπει να διαφυλαχθεί και να ενισχυθεί μέσα από μια σταθερή και υπεύθυνη συνέχιση της προσπάθειας» σημειώνει ο κ. Γεωργιάδης.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε σήμερα η Στατιστική Υπηρεσία, η κυπριακή οικονομία αναπτύχθηκε το δεύτερο τρίμηνο του έτους, κατά 2,7% σε ετήσια βάση, όπως και το προηγούμενο τρίμηνο, μετά τη διόρθωση του ΑΕΠ, ως προς τις εποχικές διακυμάνσεις και τις εργάσιμες μέρες.

    Σε τριμηνιαία βάση, δηλαδή σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2016, η οικονομία αναπτύχθηκε κατά 0,7% έναντι ανάπτυξης 1,0% το πρώτο τρίμηνο.

    Είναι το έκτο συνεχές τρίμηνο που η κυπριακή οικονομία παρουσιάζει ανάπτυξη μετά από ύφεση που κράτησε για 14 συνεχή τρίμηνα, ξεκινώντας από το τρίτο τρίμηνο του 2011.

    Η Στατιστική Υπηρεσία της Κύπρου εκτιμά ότι η αύξηση του ρυθμού ανάπτυξης οφείλεται κατά κύριο λόγο στους τομείς ξενοδοχείων και εστιατορίων, επαγγελματικές, επιστημονικές και τεχνικές δραστηριότητες, λιανικό και χονδρικό εμπόριο, μεταποίηση, κατασκευές, και μεταφορές.

    Αρνητικό ρυθμό ανάπτυξης κατέγραψαν οι ενδιάμεσοι χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί.

    Το εξωγενές περιβάλλον για την κυπριακή οικονομία παραμένει θετικό, παρά την αβεβαιότητα που είχε προκαλέσει το Brexit.

    [06] Ο εορτασμός του Δεκαπενταύγουστου σε κάθε γωνιά της Ελλάδας

    Ο Δεκαπενταύγουστος, «το Πάσχα του καλοκαιριού», είναι η ημέρα-ύμνος στην Παναγία, τη μητέρα όλων των Χριστιανών. Προσευχές, δεήσεις, ικεσίες των πιστών, ακούγονται από τις πιο μεγαλοπρεπείς μητροπόλεις μέχρι τα πιο απομακρυσμένα ξωκλήσια και μοναστήρια, ενώ τα περίπου 500 «Θεοτοκωνύμια», οι ονομασίες και χαρακτηρισμοί που τις απέδωσε ο λαός, δηλώνουν τη λατρεία στο Θείο πρόσωπο της. Αλλού Μεγαλόχαρη και Θαλασσοκρατούσα κι αλλού Γλυκοφιλούσα και βρεφοκρατούσα, η Παναγία βρίσκεται πάντοτε στο πλευρό των πιστών δίνοντάς τους δύναμη κι ελπίδα.

    Το μεγαλύτερο προσκύνημα κάθε χρόνο γίνεται στην Τήνο με τους πιστούς γονυπετείς να φτάνουν στο ναό της Ευαγγελίστριας για να εκπληρώσουν το τάμα τους στην εικόνα της Παναγίας. Ο Ιερός Ναός Ευαγγελιστρίας χτίστηκε στο σημείο όπου βρέθηκε η Εικόνα του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου. Η εικόνα θεωρείται από τους πιστούς θαυματουργή γι' αυτό και χιλιάδες πιστών κάθε χρόνο ανηφορίζουν με θρησκευτική ευλάβεια προς το Ναό. Μάλιστα, η εύρεση της Αγίας Εικόνας το 1823 θεωρήθηκε θεϊκός οιωνός για το δίκαιο και την επιτυχία της επανάστασης ενάντια στον τουρκικό ζυγό, ενώ η ανέγερση του μεγαλοπρεπούς ναού αποτελεί το πρώτο μεγάλο αρχιτεκτονικό έργο του νεοσυσταθέντος ελληνικού κράτους.

    Και η κοσμοπολίτικη Πάρος αλλάζει πρόσωπο ανήμερα του Δεκαπενταύγουστου, με πρωταγωνιστή μια από τις εντυπωσιακότερες εκκλησίες του Αιγαίου, τον παλαιοχριστιανικό ναό της Εκατονταπυλιανής στο λιμάνι της Παροικιάς. Στην πρωτεύουσα του νησιού γίνεται η περιφορά του Επιταφίου της Παναγίας και κατόπιν ακολουθεί το γλέντι στον παραλιακό δρόμο της Παροικιάς με μουσικούς και χορευτικά συγκροτήματα, ενώ τα ψαροκάικα βγαίνουν στον κόλπο της Παροικιάς και «φωτίζουν» τον ουρανό με θεαματικά πυροτεχνήματα. Την ίδια ώρα και στο λιμανάκι της Νάουσας, δεκάδες καΐκια με αναμμένες δάδες προσεγγίζουν την προβλήτα και δίνουν το σύνθημα για να αρχίσει η γιορτή.

    Για άλλη μια χρονιά πιστοί από την βόρεια Ελλάδα κατακλύζουν την Παναγία Σουμελά στις πλαγιές του Βερμίου, κοντά στο χωριό Καστανιά, για την πανηγυρική γιορτή του Δεκαπενταύγουστου. Η εκκλησία κτίστηκε το 1951 από τους πρόσφυγες του Πόντου, στη μνήμη της ιστορικής ομώνυμης μονής, τα ερείπια της οποίας βρίσκονται στο όρος Μελά, κοντά στην Τραπεζούντα του Πόντου. Εδώ φυλάσσεται η θαυματουργή εικόνα της Παναγίας, ο Τίμιος Σταυρός και το Ευαγγέλιο. Χιλιάδες ευλαβείς προσκυνητές, καθώς και εκπρόσωποι Ομοσπονδιών και Ποντιακών Σωματείων από την Ελλάδα και το εξωτερικό ζούνε ανεπανάληπτες στιγμές θρησκευτικής κατάνυξης. Μετά τον εσπερινό της παραμονής στις 14 Αυγούστου γίνεται η λιτάνευση της Αγίας Εικόνας και στη συνέχεια ακολουθούν καλλιτεχνικές εκδηλώσεις με ποντιακά συγκροτήματα, ενώ το πρωί της Παναγίας, 15 Αυγούστου, τελείται επίσημη δοξαστική λειτουργία στον ιερό ναό της Παναγίας, ο οποίος είναι αφιερωμένος στην Κοίμηση της Θεοτόκου. Μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας ακολουθούν παραδοσιακοί χοροί με τοπικά παραδοσιακά συγκροτήματα.

    Καβαλάρηδες κάνουν παρέλασή στους κεντρικούς δρόμους της Σιάτιστας. Ανήμερα το Δεκαπενταύγουστο, οι παρέες καβαλάρηδων συγκεντρώνονται στην πλατεία της Γεράνειας και με τη συνοδεία παραδοσιακής μουσικής (χάλκινα) με τα στολισμένα άλογα διασχίζουν τη γραφική κωμόπολη, και πηγαίνουν στο μοναστήρι της Παναγίας στο Μικρόκαστρο, ακολουθώντας το παλιό λιθόστρωτο μονοπάτι. Εκεί προσκυνούν την εικόνα της Παναγίας και με το πέρας της λειτουργίας επιστρέφουν καβάλα στην Σιάτιστα. Το έθιμο έχει τις ρίζες του στα χρόνια της Τουρκοκρατίας. Τότε η ημέρα της Παναγίας, 15 Αυγούστου, έδινε τη δυνατότητα στους σκλαβωμένους να ζήσουν μια μέρα ελευθερίας, καθώς άγραφο προνόμιο φαίνεται είχε δοθεί από τους Τούρκους. Από όλη τη Δυτική Μακεδονία προσέρχονταν προσκυνητές καβάλα στα άλογα να τιμήσουν τη Θεοτόκο, και να πάρουν από αυτή ευλογία και δύναμη.

    Το δικό της μοναδικό χρώμα στον εορτασμό του Δεκαπενταύγουστου δίνει και η Κάρπαθος με κορυφαία στιγμή το χορό που γίνεται στην Όλυμπο, στην κεντρική εκκλησία της Κοίμησης της Θεοτόκου στο Πλατύ (πλατεία του οικισμού). Πρόκειται για ένα ναό του 17ου αιώνα, βυζαντινού ρυθμού, με τοιχογραφίες από την εποχή της Τουρκοκρατίας και με ξυλόγλυπτο τέμπλο εξαιρετικής τέχνης. Στο προαύλιο της εκκλησίας οργανοπαίκτες παίζουν τον Κάτω Χορό. Ο χορός αργός και πάντα με σταθερό βήμα και κατανυκτική διάθεση, διαρκεί ώρες. Αρχικά, οι άντρες καθισμένοι στο τραπέζι και με ένα κομμάτι βασιλικό στο πέτο, τραγουδούν και πίνουν, με τη συνοδεία λαούτου, λύρας και τσαμπούνας. Στη συνέχεια, ξεκινά ο χορός, στον οποίο μπαίνουν, σιγά σιγά, και οι γυναίκες ντυμένες με τις παραδοσιακές γιορτινές τους φορεσιές.

    Τα «φιδάκια της Παναγιάς» στην Κεφαλονιά είναι κάθε Δεκαπενταύγουστο πόλος έλξης, καθώς χιλιάδες κόσμου συγκεντρώνεται στο ναό της Κοίμησης της Θεοτόκου στα χωριά Mαρκόπουλο και Αργίνια στη νότια Κεφαλονιά. Η παράδοση θέλει τα φιδάκια να φέρνουν καλή τύχη στο νησί και αν δεν εμφανιστούν, ο οιωνός είναι κακός, όπως έγινε, για παράδειγμα, την χρονιά των καταστρεπτικών σεισμών, το 1953. Μάλιστα, θεωρείται ότι όσα περισσότερα φιδάκια συλλέγονται και μεταφέρονται στο ναό τόσο καλύτερα είναι για την χρονιά αυτή.

    Στην γραφική κωμόπολη της Αγιάσου στη Λέσβο ο εορτασμός του Δεκαπενταύγουστου γίνεται με μοναδικό τρόπο. Με επίκεντρο την ξακουστή εκκλησία της Παναγίας της Αγιάσου, οι πιστοί, επισκέπτες και ντόπιοι, απολαμβάνουν ένα από τα ωραιότερα πανηγύρια του ανατολικού Αιγαίου. Η ομώνυμη εικόνα είναι έργο του ευαγγελιστή Λουκά, πλασμένη με κερί και μαστίχα. Πολλοί από τους προσκυνητές, με αφετηρία την πόλη της Μυτιλήνης, περπατούν 25 χιλιόμετρα για να φθάσουν στον αυλόγυρο της εκκλησίας, όπου και διανυκτερεύουν. Την ημέρα της γιορτής της Παναγίας, ύστερα απ? τη καθιερωμένη λειτουργία, γίνεται η περιφορά της εικόνας γύρω από το ναό, ενώ οι εορταστικές εκδηλώσεις φθάνουν στο αποκορύφωμά τους με τις μουσικές και χορευτικές εκδηλώσεις στην πλατεία του χωριού.

    Στο νησί της Αποκάλυψης, την Πάτμο, όπου τα πάντα περιστρέφονται γύρω από το ιστορικό μοναστήρι, οι μοναχοί του τηρούν το έθιμο του επιταφίου της Παναγίας, ένα έθιμο με βυζαντινές καταβολές. Ο χρυσοποίκιλτος επιτάφιος της Παναγίας περιφέρεται στα σοκάκια του νησιού σε μεγαλοπρεπή πομπή, ενώ οι καμπάνες του μοναστηριού και των άλλων εκκλησιών ηχούν ασταμάτητα. Οι ψαράδες κάθε Δεκαπενταύγουστο βγάζουν τα καΐκια τους στη θάλασσα και με τη συνοδεία της εικόνας από την περιοχή ?Κονσολάτο? του λιμένα Σκάλας Πάτμου κατευθύνονται στον όρμο της Παναγίας του Γερανού. Η ευχή των σταφυλιών είναι στο πέρας του Εσπερινού και ακολουθεί το κέρασμα παραδοσιακών προϊόντων.

    Όχι μια, αλλά με δυο τελετουργίες γιορτάζουν στη Νίσυρο κάθε Δεκαπενταύγουστο. Η μια γίνεται στην Παναγιά Σπηλιανή κι είναι η επίσημη εκκλησιαστική από τους ιερείς, οι οποίοι λιτανεύουν την εικόνα της Παναγίας έως το χωριό, για να ευλογήσει το πανηγύρι, ενώ η δεύτερη είναι παραδοσιακή τελετουργία και γίνεται από τις μαυροντυμένες Eννιαμερίτισσες, όπως λέγονται οι γυναίκες που έχουν ταχθεί στη Θεοτόκο.Αυτό το έθιμο ξεκινά από τις 6 Αυγούστου, όπου οι γυναίκες αυτές, προσκυνούν στο χώρο του μοναστηριού της Παναγίας της Σπηλιανής, που βρίσκεται μέσα στο κάστρο των Iπποτών και καθαρίζουν τον χώρο και τα ιερά σκεύη. Ακολουθούν αυστηρή νηστεία, κάνουν 300 μετάνοιες κάθε εικοσιτετράωρο και ψάλλουν. Το Δεκαπενταύγουστο, κρατούν τους δίσκους με τα κόλλυβα και ανοίγουν το δρόμο για την ιερή εικόνα. Το γλέντι ξεκινά τη στιγμή που η εικόνα φτάνει στο χωριό, οι Εννιαμερίτισσες αποσύρονται και οι κάτοικοι ξεκινούν τους χορούς.

    Η Παναγιά του Χάρου στους Λειψούς είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση. Στην εικόνα η Παναγία δεν κρατάει το Θείο Βρέφος, αλλά τον Εσταυρωμένο Χριστό, σε μια εικόνα μοναδική στην χριστιανική παράδοση. Η ?Παναγία του Χάρου? γιορτάζει τις 23 Αυγούστου, δηλαδή στα εννιάμερα της Παναγίας.

    Σύμφωνα με το έθιμο, που τηρείται από το 1943, τοποθετούνται την άνοιξη κρινάκια γύρω από την εικόνα τα οποία στη συνέχεια ξεραίνονται και ανθίζουν ξανά, τον Αύγουστο. Στην Κάσο και στο χωριό Παναγιά γίνεται το μεγαλύτερο πανηγύρι του νησιού. Όλα τα πατροπαράδοτα έθιμα τηρούνται ευλαβικά και δεν είναι λίγοι οι ξενιτεμένοι Κασιώτες που επιλέγουν αυτή τη μέρα για να επισκεφθούν τον τόπο τους, να δοκιμάσουν ντολμαδάκια και πιλάφι και να ξεφαντώσουν με λύρες και λαούτα.Στην Πορταΐτισσα της Αστυπάλαιας οργανώνεται ένα από τα πιο ιδιαίτερα πανηγύρια, όπου οι παρευρισκόμενοι οφείλουν να περάσουν από ορισμένες δοκιμασίες προτού γευτούν το συγκλονιστικό γεμιστό αρνάκι, που οι ντόπιοι ονομάζουν λαμπρινό. Η εορτή της Παναγιάς στο νησί της Ψέριμου όπου δεσπόζει η εκκλησία της Παναγιάς της ?Μελαχρινής?, όπως την αποκαλούν οι ντόπιοι λόγω του σκούρου χρώματος της ρωσικής τεχνοτροπίας εικόνας είναι ιδιαίτερη.Με πλοιάρια κάτοικοι από την Κάλυμνο, την Κω και τη Νίσυρο καταφθάνουν για να ζητήσουν τη χάρη της Παναγίας. Οι καμπάνες ηχούν πανηγυρικά τη στιγμή που γίνεται η περιφορά του επιταφίου της Θεοτόκου. Συγκινητικές ήταν οι στιγμές όταν κλήρος και λαός, ντόπιοι και τουρίστες, συμμετέχουν στη λιτανεία η οποία περνά από τους δρόμους και τα σοκάκια της νήσου ακόμα και από την αμμουδιά στην άκρη της θάλασσας. Ξεχωριστή στη Ρόδο είναι η Παναγιά η Καλόπετρα που βρίσκεται στην κορυφή της κοιλάδας των Πεταλούδων και που φέρεται να κτίστηκε το 1782 από τον ηγεμόνα της Μολδοβλαχίας Αλ. Υψηλάντη. Κάτοικοι των γύρω χωριών επισκέπτονται την μονή όπου μετά τις εκκλησιαστικές εκδηλώσεις ακολουθεί παραδοσιακό γλέντι.

    Στην Αχαΐα, ανήμερα της εορτής της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, πανηγυρίζει η ιστορική μονή του Μεγάλου Σπηλαίου.Η μονή, η οποία κτίστηκε το 362, βρίσκεται στο δρόμο που ενώνει την εθνική οδό Πατρών ? Αθηνών με τα Καλάβρυτα και συγκεκριμένα στο άνοιγμα ενός μεγάλου φυσικού σπηλαίου της οροσειράς του Χελμού, επάνω από την απότομη χαράδρα του Βουραϊκού ποταμού. Κάθε χρόνο, πλήθος πιστών φθάνει στην μονή για να προσκυνήσει την ιερή εικόνα της Παναγίας της Μεγαλοσπηλαιώτισσας, που είναι έργο του Ευαγγελιστή Λουκά. Στην Πάτρα, επίκεντρο του εορτασμού είναι η ιερά μονή της Παναγίας της Γηροκομίτισσας, η οποία ιδρύθηκε τον 10ο αιώνα και είναι κτισμένη σε λόφο, κοντά στην πόλη. Κάθε χρόνο πλήθος πιστών συρρέει στο μοναστήρι από την παραμονή της εορτής για να ανάψουν ένα κερί, να προσευχηθούν ή να εκπληρώσουν το τάμα τους. Μάλιστα κάποιοι πιστοί φθάνουν με τα γόνατα μέχρι την εικόνα της Παναγίας. Αφιερωμένη στην Κοίμηση της Θεοτόκου είναι ηιερά μονή Μακελλαριάς, που βρίσκεται κοντά στην κοινότητα κοντά Λαπαναγοί και σε απόσταση 30 χιλιομέτρων από την πόλη των Καλαβρύτων. Η μονή κτίστηκε το 532 πάνω σε ένα γυμνό και απότομο βράχο. Μάλιστα, τα τελευταία χρόνια κάτοικοι από την γειτονική κοινότητα Μάνεσι πηγαίνουν με τα πόδια στο μοναστήρι για να προσκυνήσουν ,ακολουθώντας μία διαδρομή μέσα από το δάσος της Κάνισκας ή το μονοπάτι κατά μήκος του ποταμού Σελινούντα, διάρκειας περίπου τεσσάρων ωρών.

    Στην Αιτωλοακαρνανία, στη Σφήνα Αγρινίου, ή Κυψέλη όπως είναι το σημερινό όνομα της κοινότητας, κάτοικοι και επισκέπτες τιμούν την εορτή της Παναγίας Σουμελά και ακολουθεί γλέντι ποντιακό. Ειδικότερα, πριν από περίπου επτά χρόνια, έφθασε στην κοινότητα ακριβές αντίγραφο της ιερής εικόνας της Παναγίας Σουμελά, όπου την υποδέχθηκε πλήθος πιστών. Από τότε κάθε Δεκαπενταύγουστο τιμάται η Παναγία Σουμελά με πανηγυρικό εσπερινό την παραμονή και θεία λειτουργία ανήμερα της εορτής. Μετά την θεία λειτουργία ακολουθεί η περιφορά της εικόνας από ζιπκοφόρους νέους της κοινότητας. Το ίδιο βράδυ πραγματοποιείται εορταστική εκδήλωση, ένα «πανοΰρ» όπως λέγεται στα ποντιακά, στο οποίο συμμετέχει πλήθος κόσμου που επισκέπτεται την περιοχή. Όσον αφορά στην ιστορία της περιοχής, πόντιοι πρόσφυγες από τις περιοχές Τιβάν και Κοτύλια Κερασούντος, έφθασαν στη Σφήνα ή Κυψέλη το 1923. Αρχικά δημιούργησαν μια προσωρινή εγκατάσταση κοντά στην σημερινή κοινότητα και στην συνέχεια ανέγειραν την εκκλησία του Αγίου Αθανασίου. Το 1929 το κράτος παραχώρησε στους πρόσφυγες κατοικίες και τμήματα γης, για να ξεκινήσουν και πάλι την ζωή τους. Ταυτόχρονα, δημιούργησαν μία νέα κοινότητα με την ονομασία Σφήνα,η οποία το 1986, μετονομάστηκε σε Κυψέλη.

    Στην Ηλεία πλήθος πιστών τιμούν την εορτή του Δεκαπενταύγουστου σε μοναστήρια που είναι αφιερωμένα στην Παναγία. Συγκεκριμένα, ένα από τα πιο σημαντικά μοναστήρια της Ηλείας, είναι η ιερά μονή Κοίμησης της Θεοτόκου στην Λαμπεία, η οποία χρονολογείται από τον 18ο αιώνα, ενώ το μοναστήρι της Παναγίας στη Σκαφιδιά, χρονολογείται από τον 10ο αιώνα. Η ιερά μονή Καθολικής στη Γαστούνη ανεγέρθηκε το 920 προς τιμή της Παναγίας και θεωρείται σημαντικό βυζαντινό μνημείο, που προσελκύει πολλούς πιστούς κάθε χρόνο. Η ιερά μονή της Κρεμαστής, η οποία είναι κτισμένη πάνω σε βράχο, χρονολογείται από τον 12ο αιώνα, ενώ σημαντικής ιστορικής αξίας είναι και η ιερά μονή της Παναγίας στη Φραγκαβίλα Αμαλιάδας.

    Στην αρχόντισσα των Σποράδων, την Σκιάθο, και φέτος ο εορτασμός του Δεκαπενταύγουστου, θα γίνει παραδοσιακά και με μεγάλες τιμές, προς τιμήν της Παναγίας, στην Μονή της Ευαγγελίστριας.Οι χιλιάδες επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν την περιφορά του Επιταφίου της Θεοτόκου, που ονομάζεται και "Πάσχα του καλοκαιριού" και είναι ένα έθιμο που συναντάμε σε ελάχιστα μέρη της Ελλάδας. Το πρωί της 14ης Αυγούστου, οι γυναίκες στολίζουν τον επιτάφιο με λουλούδια και η τελετή αρχίζει το βράδυ της ίδιας ημέρας στο μοναστήρι της Ευαγγελίστριας. Κατά την περιφορά του ιερού επιταφίου και σε όλη την παλιά ανηφορικήδιαδρομή ως το εκκλησάκι της Ζωοδόχου Πηγής και μέχρι την επιστροφή στο μοναστήρι, οι πιστοί ακολουθούν και ψέλνουν μαζί με τον ιερέα. Ο ηγούμενος της Ευαγγελίστριας, π. Ιωσήφ, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, δήλωσε ότι το έθιμοτης περιφοράς του Επιταφίου της Μεγαλόχαρης, καθιερώθηκε το 1809, χρονιά που ιδρύθηκε η Μονή από τους Αγιορείτες μοναχούς. Το Μοναστήρι της Παναγίας της Ευαγγελίστριας ήτης Βαγγελίστρας σύμφωνα με τους ντόπιους, αποτελεί τόπο προσκυνήματος για χιλιάδες ανθρώπους από κάθε γωνιά της γης, ενώ το Μουσείο της Μονής, όπου παρουσιάζεται η έκθεση, προσφέρει πολύτιμα στοιχεία της νεότερης ιστορίας. Η Μονή Ευαγγελίστριας βοήθησε τα προεπαναστατικά κινήματα, όσο και την επανάσταση του 1821. Στην Ευαγγελίστριατο 1807 σχεδιάστηκε, υφάνθηκε, ευλογήθηκε και υψώθηκε η πρώτη Ελληνική Σημαία με το λευκό Σταυρό στη μέση επί γαλανού φόντου. Στη Μονή,ο ιερομόναχος Νήφων όρκισε και τους οπλαρχηγούς Θεόδωρο Κολοκοτρώνη, Ανδρέα Μιαούλη, Παπαθύμιο Βλαχάβα, Γιάννη Σταθά, Νικοτσάρα, τον Σκιαθίτη διδάσκαλο τοu Γένους Επιφάνιο - Στέφανο Δημητριάδη και πολλούς άλλους, μετά από μεγάλη σύσκεψη που έκαναν στο Μοναστήρι της Ευαγγελιστρίας για να καταστρώσουν το σχέδιο δράσης τους.

    Στο Καρπενήσι, η Παναγία η Προυσού και η Παναγία Τατάρνας, στη Θήβα η Μεγάλη Παναγιά και στον Ορχομενό η Παναγία η Σκριπού, οι Μονές Αγάθωνος και Δαμάστας στη Φθιώτιδα, η Παναγία της Βαρνάκοβας στη Φωκίδα, της Παναγίας της Φανερωμένης Αρτάκης, της Χιλιαδούς, της Ντινιούς στην Ιστιαία, και της Κοιμήσεως Θεοτόκου Μάτζαρη Οξυλίθου είναι ορισμένα από τα θρησκευτικά μνημεία αφιερωμένα στην Μεγαλόχαρη σε όλη τη Στερεά Ελλάδα. Την ίδια στιγμή το «Πάσχα του καλοκαιριού» είναι σημείο ορόσημο για το μεγαλύτερο μέρος των ορεινών χωριών στη Δυτική Φθιώτιδα, την Ευρυτανία και την ορεινή Φωκίδα αφού αυτή την περίοδο έχουν προσδιοριστεί χρονικά τα ανταμώματα των ξενιτεμένων στα πανηγύρια που οργανώνονται. Αυτοί που θα βρεθούν στην Εύβοια το Δεκαπενταύγουστο θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τη Θεία Λειτουργία σε μια από τις γραφικές εκκλησίες που υπάρχουν και οι οποίες είναι αφιερωμένες στην Κοίμηση της Θεοτόκου, ενώ όσοι είναι λάτρεις της παράδοσης και των πανηγυριών έχουν εξίσου την ευκαιρία να βρεθούν σε ένα από τα καθιερωμένα πανηγύρια που γίνονται σε πολλά μέρη της Εύβοιας.

    Στην Κεντρική Εύβοια το γνωστότερο όλων είναι το πανηγύρι του Οξυλίθου, στο οποίο νέοι και νέες μαζεύονται την παραμονή της γιορτής της Παναγίας και φτιάχνουν το πατροπαράδοτο στιφάδο, ενώ την επομένη στήνεται γλέντι στον προαύλιο χώρο της εκκλησίας, όπου επισκέπτες και κάτοικοι έχουν την ευκαιρία να γευτούν το στιφάδο και να γλεντήσουν. Στην Βόρεια Εύβοια η Παναγία της Λιχάδας είναι εξίσου γνωστή για το πανηγύρι της, ενώ λίγο πιο έξω από τη Χαλκίδα και πιο συγκεκριμένα στη παραλία Χιλιαδού τελείται η καθιερωμένη λειτουργία στο απόμερο αλλά πολύ όμορφο εκκλησάκι της Παναγίας. Στα Ψαχνά και στην Ιερά Μονή Γοργοϋπήκοου γίνεται παραδοσιακή λιτανεία του Επιταφίου της Παναγίας σύμφωνα με την τάξη του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων, ενώ στην εκκλησία της Παναγίας στο Βασιλικό τελείται κάθε χρόνο πανηγύρι στο δεύτερο δημοτικό σχολείο.Άλλα γνωστά πανηγύρια της Παναγίας στην Εύβοια είναι στο Γυμνό, στην Αγία Άννα, στα Φύλλα, της Παναγίας της Περιβλέπτου στα Πολιτικά, στη Στενή, στους Στρόπωνες, στον Πάλιουρα και σε πολλά άλλα ακόμα χωριά της Εύβοιας.

    Στην Ευρυτανία η Παναγία η Προυσσιώτισα ?«η κυρά της Ρούμελης» όπως την λένε- η Παναγία της Τατάρνας αν και δεν εορτάζουν το Δεκαπεντάγουστο είναι δύο σημεία που συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον των επισκεπτών και εκεί συρρέουν κάθε χρόνο χιλιάδες προσκυνητές. Στην Φθιώτιδα το Μοναστήρι του Αγάθωνα σε υψόμετρο 600 περίπου μέτρων 30 χιλιόμετρα δυτικά της Λαμίας στην περιοχή της Υπάτης είναι σημείο αναφοράς μιας και εορτάζει το Δεκαπεντάγουστο και δέχεται χιλιάδες επισκέπτες απ όλον τον κόσμο.

    Πλήθος κόσμου και φέτος παραμονή του Δεκαπενταύγουστου αναμένεται να τιμήσει το θρησκευτικό έθιμο μεταφοράς της εικόνας της Παναγίας της οδηγήτριας από το Αχλαδοχώρι στην Οιχαλία μέσω της Κρήνης. Ο ιερέας του Αχλαδοχωρίου την συνοδεύει μέχρι την εκκλησιά της Κρήνης εκεί τοποθετείται στο Ιερό και οι πιστοί θα περάσουν να χαιρετίσουν την Παναγιά τους. Ακολουθεί πομπή στην Κρήνη και ο Ιερέας του χωριού παραδίδει την εικόνα συνοδεία πιστών στα σύνορα με την Οιχαλία στον Άγιο Αθανάσιο στον ιερέα της Οιχαλίας που περιμένει την Παναγιά έξω από το ναό. Μετά την δέηση η πομπή παίρνει τον δρόμο της για την Οιχαλία όπου όλο το χωριό την αναμένει με μεγάλο θρησκευτικό ενδιαφέρον. Εκεί μετά από σύντομη στάση οι πιστοί σχηματίζουν πομπή και συνοδεύοντας την εικόνα στην Εκκλησία του χωριού όπου εγκαθίσταται μέχρι την δεύτερη ημέρα του Πάσχα που θα ακολουθήσει την αντίστροφη διαδρομή. Σύμφωνα με την παράδοση η εικόνα της Παναγίας βρέθηκε σε δύσβατο και δασώδες μέρος της περιοχής από 8 Κυνηγούς, οι οποίοι καταγόταν από τρία Χωριά: Tην Οιχαλία, το Αχλαδοχώρι και το Κουτσίκοβο. Έτσι αποφάσισαν κάθε χωριό να φιλοξενεί την εικόνα στην ενορία του για τέσσερις μήνες το χρόνο. Όταν το Κουτσίκοβο έπαψε να υφίσταται αποφασίστηκε τους 4 επιπλέον μήνες η εικόνα να παραμένει στην Οιχαλία. Κατά την περιφορά η εικόνα μεταφέρεται από τους κατοίκους του Αχλαδοχωρίου, της Κρήνης και της Οιχαλίας από ώμο σε ώμο αναπαριστώντας τους Κυνηγούς εκείνης της εποχής που μετέφεραν την εικόνα διαδοχικά ο ένας μετά τον άλλον μέχρι τον κάμπο.

    Η Παναγιά Χριστιανών και Μουσουλμάνων στην Κομοτηνή. Με κάθε μέσο σπεύδουν οι πιστοί την παραμονή της γιορτής των εννιάμερων της Παναγίας στην μονή Βαθυρρυάκος δεκαπέντε χιλιόμετρα έξω από την Κομοτηνή, στην παλιά εθνική οδό Κομοτηνής-Ξάνθης, για να προσκυνήσουν την θαυματουργή εικόνα που στην επιφάνειά της απεικονίζεται η Παναγία Βρεφοκρατούσα ή κατ? άλλους Γλυκοφιλούσα και βρέθηκε σε σημείο που σήμερα βρίσκεται ο αμπελουργικός σταθμός, στο λεγόμενο «Κιρ Τσιφλίκ». Άνθρωποι κάθε ηλικίας από την Ροδόπη, την Ξάνθη και από πολλά μέρη της βόρειας Ελλάδας, ακόμα και κάποιοι μουσουλμάνοι, προσέρχονται από τις 21 έως τις 23 Αυγούστου κάθε χρόνο για να προσκυνήσουν τη Χάρη της, μα πάνω από όλα εντύπωση προκαλεί η επιλογή τους να διανύσουν την απόσταση που χωρίζει την Κομοτηνή και τους γύρω οικισμούς μέχρι την Μονή με τα πόδια, εκπληρώνοντας με αυτόν τον τρόπο το τάμα τους. Η πεζοπορία ξεκινά τα ξημερώματα της 21ης, της 22ας ή της 23ης Αυγούστου και η απόσταση καλύπτεται συνήθως σε τρεις με τέσσερις ώρες, ώστε οι πιστοί να είναι στην ώρα τους για τη θεία λειτουργία στη Μονή.Το Μοναστήρι της Παναγίας Φανερωμένης, γνωστή στους ντόπιους ως «Φατήριακα» είναι ένα από τα λίγα μοναστήρια που συναντά κανείς στη Θράκη και αποτελεί τόπο συνάντησης των απανταχού Θρακών την ημέρα της γιορτής της, που αποτελεί τη μεγαλύτερη γιορτή της περιοχής και πραγματοποιείται στις 23 Αυγούστου.

    Σύμφωνα με τα υπάρχοντα ιστορικά στοιχεία και τις παραδόσεις «η Ιερά Μονή Παναγίας Φανερωμένης Βαθυρρύακος» βρίσκεται στην ομώνυμη περιοχή Παναγία Βαθυρρύακος. Αυτό κατά τις γραπτές μαρτυρίες βυζαντινών ιστορικών και χρονογράφων ήταν το όνομα της ευρύτερης περιοχής. Παναγία ονομάζονταν όλο το πεδινό άνοιγμα όπου κατά την περίοδο της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας υπήρξαν και συνέβησαν πάρα πολλά πολεμικά γεγονότα.

    Το «Κιρ Τσιφλίκ» ήταν τμήμα της ευρύτερης περιοχής Βαθυρρύακος ή Φατήρ-γιακα. Εμφανίστηκε στον Οθωμανό τσιφλικά ιδιοκτήτη του συγκεκριμένου τσιφλικιού Αμέτ Εφέντη Μποσνάκογλου, ο οποίος επί τρεις νύχτες έβλεπε θεσπέσιο φωτεινό όραμα. Ανέσκαψε τη γη και βρήκε την εικόνα. Μάλιστα ο ίδιος αφιέρωσε τμήμα του τσιφλικιού εις την τοπική εκκλησία.

    Η εικόνα μεταφέρθηκε στον Μητροπολιτικό Ναό της Κομοτηνής και στο σημείο που βρέθηκε, χτίστηκε αργότερα μικρό παρεκκλήσιο πιθανότατα κατά την πρώτη δεκαετία του 20ου αιώνα μεταξύ 1910 και 1912 από τους ευεργέτες Σκουτέρη και Τελωνίδη.

    Η επιλογή να τοποθετηθεί η εικόνα στον Μητροπολιτικό Ναό έγινε με θαυμαστό τρόπο από την ίδια την Παναγία. Διεκδικούσαν πέντε χριστιανικά χωριά την εικόνα και τότε απεφασίσθηκε να τοποθετηθεί η εικόνα σε ζωήλατη άμαξα, η οποία σταμάτησε ως εκ θαύματος στον Μητροπολιτικό Ναό της Κομοτηνής όπου και ενθρονίστηκε η θαυματουργή εικόνα της Παναγίας.

    Το 1930 ο μητροπολίτης Άνθιμος έκτισε μικρό ναΐσκο στο σημερινό χώρο της Ιεράς Μονής και το 1955 ο μητροπολίτης Μαρωνείας Τιμόθεος ανήγειρε Καθολικό Μονής μεγαλοπρεπέστερο, όπου μετέφερε και εγκατέστησε την Ιερά Εικόνα από τον Μητροπολιτικό Ναό στο νέο Θρονί της, όπως ονομάζεται, το Καθολικό της Ιεράς Μονής Παναγίας Φανερωμένης Βαθυρρύακος. Ο σημερινός ναός της Ιεράς Μονής είναι νεότερη ανακατασκευή εκείνου του Ιερού Ναού που κατασκεύασε ο Μητροπολίτης Τιμόθεος όπως και τα πέριξ κτίσματα.

    Όπως αναφέρει, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η πρόεδρος του τοπικού συμβουλίου της δημοτικής ενότητας Αιγείρου του δήμου Κομοτηνής, Άννα Πατρωνίδου, όπου ανήκει γεωγραφικά και διοικητικά σήμερα η Μονή Βαθυρρύακος, «οι άνδρες κατά τα πρώτα μεταπολεμικά χρόνια, στόλιζαν τα κάρα τους με ξύλα μουριάς και οι γυναίκες έντυναν την αψίδα που δημιουργούσαν στο κάρο τα ξύλα της μουριάς με το καλύτερο υφαντό, για να είναι προφυλαγμένοι από τον ήλιο. Μαζί με τα φαγητά που ετοιμάζονταν για μέρες στα σπίτια των χωριών, οι γυναίκες έπαιρναν μαζί τους και τα καλύτερα στρωσίδια τους και ξεκινήσουν για την Μονή. Με το φυτό που οι ντόπιοι, το ονομάζουν «βρομούσα», οι άνδρες έβαφαν τα κέρατα των ζώων και στόλιζαν τα ζώα που ήταν ζεμένα στις άμαξες, με διάφορα στολίδια. Όπως γίνεται σήμερα μια πομπή από αυτοκίνητα, έτσι εκείνη την εποχή γινόταν μια μεγάλη πομπή από κάρα για να φθάσουν να προσκυνήσουν την εικόνα της Παναγίας. Μόλις ξεπέζευαν η κάθε περιοχή και η κάθε οικογένεια φρόντιζε να δεσμεύσει τον δικό της χώρο στην περιοχή γύρω από το μοναστήρι, για να μπορούν να διασκεδάσουν. Εκεί κοιμόταν και έτρωγαν για τρεις μέρες, είχαν μαζί τους τις πυροστιές για να ζεσταίνουν τα φαγητά τους, ενώ οι γυναίκες ξενυχτούσαν το βράδυ της παραμονής». Σήμερα, η Μονή μετά από χρόνια εγκατάλειψης έχει κατοικηθεί από τις τρεις Μοναχές, που σε συνεργασία με την Ιερά Μητρόπολη Μαρωνείας και Κομοτηνής έχουν δώσει μια νέα όψη στον χώρο, εξωραΐζοντας τις υπάρχουσες υποδομές και κάνοντας την πιο όμορφη και επισκέψιμη για το πλήθος των πιστών που αναμένεται να την πλημμυρήσουν τις επόμενες δύο μέρες.

    Στο τραπέζι της Παναγιάς

    Ο Δεκαπενταύγουστος έχει αναμφισβήτητα γεύση καλοκαιριού και θαλασσινού αέρα. Κάθε τόπος στην ηπειρωτική και νησιωτική Ελλάδα έχει ξεχωριστά γαστρονομικά έθιμα και παραδόσεις για αυτήν την μοναδική μέρα γιορτής. Η Κρήτη στρώνει το τραπέζι προσφέροντας κατά κύριο λόγο, κόκκινο κρέας. Στα Χανιά προσθέτουν στην κατσαρόλα και κόκορα ή κοτόπουλο συνοδεύοντάς το πάντοτε με πιλάφι, ενώ καταναλώνεται και κρέας ψημένο είτε σε φούρνο με κληματόβεργες, είτε στη θράκα, ενώ σε κάποια χωριά συναντάμε και το αντικριστό. Στο Ρέθυμνο, τα πιάτα γεμίζουν με μπουρέκια, αντικριστό στη φωτιά, αρνίσιο κρέας, πιλάφι, μυρωδάτα χειροποίητα λουκάνικα, μακαρόνια με τριμμένο ξερό ανθότυρο, ντολμαδάκια με γιαούρτι, κολοκυθοανθούς γεμιστούς, ψητό στις κληματόβεργες στο φούρνο με πατάτες οφτές. Φυσικά από το τραπέζι δεν λείπουν ποτέ το κρασί, η τσικουδιά και το ρακόμελο, ενώ και το επιδόρπιο, ενώ το επιδόρπιο περιλαμβάνει ψητό μήλο, γαλακτομπούρεκο, καλτσούνια με τυρί με μέλι.

    Στην Κεντρική Εύβοια τον πρώτο λόγο στο τραπέζι έχει το παραδοσιακό στιφάδο που προσφέρεται αφειδώς σε όσους επισκεφθούν το ξεχωριστό πανηγύρι στο χωριό Οξύλιθος, στο πλαίσιο του εορτασμού της Παναγίας Πετριώτισσας ή Παναγίας Χατηριάνισσας. Το νησί των Φαιάκων κάθε Δεκαπενταύγουστο βάζει κατσαρόλα και μαγειρεύει την φημισμένη παστιτσάδα με κόκορα, ένα πεντανόστιμο φαγητό που έχει ρίζες από την βενετσιάνικη κουζίνα και συνδυάζει σήμερα τα μακαρόνια με τον κόκορα, ενώ κατά τα βενετικά έτη συνδύαζε τα μακαρόνια με το «κυνήγι» του βασιλιά.

    Κοινό μυστικό των Κερκυραίων η κανέλα, που προστίθεται σχεδόν σε όλα τα φαγητά με κόκκινη δεμένη σάλτσα, ενώ απαραίτητη λεπτομέρεια για το συγκεκριμένο φαγητό το πασπάλισμα με μπόλικο τριμμένο τυρί, που δίνει χρώμα και γεύση. Στα κυκλαδίτικα νησιά, όπως η Πάρος, Σαντορίνη, Ίος και Σίφνος ανήμερα Δεκαπενταύγουστου ένα πιάτο δίνει γεύση στην γιορτή, το «κυκλαδίτικο ρόστο». Το ρόστο είναι πιάτο με ιταλική καταγωγή, που περιλαμβάνει κρέας με πατάτες, καρότα και μανιτάρια, σερβιρισμένο με χοντρά μακαρόνια και παρέχει δύο γεύματα μαγειρεμένα στο ίδιο σκεύος χωρίς να χρειάζεται η χρήση φούρνου. Χοιρινό ρόστο με δεντρολίβανο και μπύρα, συναντάται και στην Κεφαλλονιά, καθώς και στην Κύπρο το οποίο παρασκευάζεται με πολλά είδη κρέατος, κυρίως με κυνήγι.

  • Για το αφιέρωμα συνεργάστηκαν οι: Κ. Παπαδοπούλου,Η. Κανίστρας, Κ. Κορτέσης, Λ. Μαστής, Η. Παπαδημητρίου, Γ. Παλαμιώτης, Α. Ζώης, Δ. Δαμιανός

    [07] Ο Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες θα κυκλοφορήσει σε χαρτονόμισμα

    Λίγο μετά τον θάνατο του διάσημου και Νομπελίστα συγγραφέα Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες, στις 17 Απριλίου 2014, η πατρίδα του η Κολομβία αποφάσισε να τιμήσει τη μνήμη του, αλλά και τη δόξα και φήμη που προσπόρισε στη χώρα του, απαθανατίζοντας τη μορφή του σε ένα από τα χαρτονομίσματά της, βάζοντας μ' αυτόν τον τρόπο το όνομά του στην καθημερινή ζωή, όπως κι εκείνος βόηθησε τη λογοτεχνία με τον μαγικό ρεαλισμότου να μπει καταλυτικά στην καθημερινή ζωή όλων.

    Στις 14 Δεκεμβρίου 2014, η Βουλή των Αντιπροσώπων της χώρας ενέκρινε το νομοσχέδιο που επέτασσε στην Κεντρική Τράπεζα της Κολομβίας να τυπώσει το νόμισμα.

    Κι επειδή η φήμη του Μάρκες είναι τόσο εξαπλωμένη στα πέρατα του κόσμου, η κυβέρνηση σχεδίαζε να συνδυάσει την κυκλοφορία του νομίσματος με μία ευρύτερη προβολή, μέσα από τη δημιουργία ιδρυμάτων μελέτης και διάδοσης της ευρύτερης σημασίας της προσωπικότητας του πολυσχιδούς, συγγραφέα, δημοσιογράφου, και γεωγράφου(με την ευρύτερη έννοια του όρου), τη σύσταση θεματικών πάρκων και τουριστικών διαδρομών στους χώρους και την παράδοση της χώρας, που περιγράφονται και εντυπώνονται μαγικά στο έργο του Γκάμπο. Με αυτόν τον τρόπο, έτσι θα έπιανε και τόπο το σχετικό χαρτονόμισμα..

    Οι διαδικασίες ξεκίνησαν για τους σχετικούς διαγωνισμούς για τον σχεδιασμό, εκτύπωση και κυκλοφορία του νέου χαρτονομίσματος και τον περασμένο Απρίλιο, η Κεντρική Τράπεζα ανακοίνωσε πως η μορφή του Γκάμποθα αποτυπώνεται στο νέο χαρτονόμισμα των 100.000 πέσος.

    [08] Ρωσία: Ο Πούτιν έπαυσε τον Σεργκέι Ιβάνοφ

    Ο Βλαντίμιρ Πούτιν έπαυσε από τα καθήκοντά του τον Σεργκέι Ιβάνοφ, τον πανίσχυρο και επί χρόνια επικεφαλής των υπηρεσιών του Κρεμλίνου, έναν από τους κοντινότερους συνεργάτες του, που προερχόταν, όπως και ο ίδιος, από τις τάξεις των σοβιετικών μυστικών υπηρεσιών , την KGB. Τον αντικατέστησε με τον αναπληρωτή του, τον Αντον Βάινο.

    Σύμφωνα με διάταγμα που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα από το Κρεμλίνο, ο Σεργκέι Ιβάνοφ τοποθετείται στη θέση του «ειδικού εκπροσώπου του προέδρου για θέματα που συνδέονται με το περιβάλλον και τις μεταφορές».

    Αλλο διάταγμα ορίζει αντικαταστάτη του τον Αντον Βάινο, πρώην διπλωμάτη, 44 ετών, ο οποίος είχε αρχίσει να εργάζεται στο πρωτόκολλο της προεδρίας το 2002 και από την επιστροφή του Πούτιν στο Κρεμλίνο το 2012 κατείχε τη θέση του αναπληρωτή του Σεργκέι Ιβάνοφ.

    Η αιφνιδιαστική αυτή ανακοίνωση γίνεται δύο εβδομάδες έπειτα από σειρά διορισμών νέων τοπικών αξιωματούχων, ανακατατάξεις, που σύμφωνα με τους αναλυτές, αποτελούν για την ρωσική ηγεσία αναδιάταξη δυνάμεων πριν από τις βουλευτικές εκλογές της 18ης Σεπτεμβρίου και, κυρίως, πριν από τις προεδρικές εκλογές του 2018.

    Ο Σεργκέι Ιβάνοφ είχε υπηρετήσει ως πράκτορας της KGB στο Λονδίνο, από όπου και απελάθηκε το 1983, στη Σκανδιναβία και στην Κένυα.

    Κατάγεται όπως και ο Πούτιν από την Αγία Πετρούπολη και είχε θεωρηθεί δελφίνος του ρώσου προέδρου.

    Το 2001, μετά την ανάληψη της προεδρίας της Ρωσίας από τον Πούτιν, ανέλαβε το υπουργείο Αμυνας, όπου παρέμεινε επί έξι χρόνια κερδίζοντας σε πολιτική επιρροή.

    [09] Συσκέψεις για την πορεία του κυβερνητικού έργου στο Μαξίμου

    Σειρά άτυπων συναντήσεων και συσκέψεων έχει, από νωρίς σήμερα, στο Μέγαρο Μαξίμου ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, για την πορεία του κυβερνητικού έργου και τρέχοντα ζητήματα κυβερνητικής πολιτικής.

    Στις 12 το μεσημέρι στο Μέγαρο Μαξίμου προσήλθε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταναστευτικής Πολιτικής, Γιάννης Μουζάλας, καθώς η ατζέντα των συζητήσεων αφορά και στο προσφυφικό.

    [10] Το σημερινό πρόγραμμα των Ελλήνων αθλητών στο Ρίο

    Πλούσια μέρα σε ελληνικές συμμετοχές η 7η των Ολυμπιακών Αγώνων, αφού πέρα των άλλων, αρχίζει και ο στίβος με τη συμμετοχή τεσσάρων αθλητών και αθλητριών μας, του Παπαμιχαήλ στα 20 χλμ. βάδην, του Τεντόγλου στο μήκος, της Πάππας στα 10.000 μ. και της Υφαντίδου στο έπταθλο, ενώ στην κωπηλασία η τετράκωπος άνευ πηδαλιούχου αγωνίζεται στον μικρό τελικό και τα πληρώματα της ιστιοπλοϊας συνεχίζουν ακάθεκτα την προσπάθειά τους.

    Στην κολύμβηση η Νόρα Δράκου μετέχει στα προκριματικά των 50μ. ελεύθερο και η τετράδα της σκυταλοδρομίας ανδρών στα προκριματικά των 4Χ100μ. μικτή. Στη «μάχη» της σκοποβολής ρίχνεται ο Ευθύμης Μίττας και της άρσης βαρών ο Θοδωρής Ιακωβίδης.

    Και τέλος, η αήττητη μέχρι στιγμής Εθνικής ανδρών της υδατοσφαίρισης αντιμετωπίζει την «οικοδέσποινα» Βραζιλία στοχεύοντας στη νίκη που θα της δώσει την πρόκριση στα προημιτελικά.

    Το πρόγραμμα των Ελλήνων την 7η ημέρα (ώρες Ελλάδας):

    ΣΤΙΒΟΣ

    15:35 Υφαντίδου Σοφία - έπταθλο, 100μ. εμπόδια

    16:50 Υφαντίδου Σοφία - έπταθλο, ύψος

    17:10 Πάππας Αλεξία - 10.000μ, ΤΕΛΙΚΟΣ

    20:30 Παπαμιχαήλ Αλέξανδρος - 20χλμ. Βάδην, ΤΕΛΙΚΟΣ

    02:35 Υφαντίδου Σοφία - έπταθλο, σφαίρα

    03:20 Τεντόγλου Μιλτιάδης - μήκος, προκρ.

    04:05 Υφαντίδου Σοφία - έπταθλο, 200μ.

    ΣΚΟΠΟΒΟΛΗ

    15:30 Μίττας Ευθύμιος - Σκητ, Προκρ. 1η μέρα

    ΚΩΠΗΛΑΣΙΑ

    15:40 Αγγελόπουλος, Τζιάλλας, Τσίλης, Χρήστου - τετράκωπος άνευ, μικρός τελικός

    ΑΡΣΗ ΒΑΡΩΝ

    16:00 Ιακωβίδης Θεόδωρος - 85κ., γκρουπ Β

    ΙΣΤΙΟΠΛΟΪΑ

    19:05 Μάντης Παναγιώτης / Καγιαλής Παύλος - 470 (5η, 6η ιστιοδρομία)

    19:05 Σκαρλάτου Αγγελική - RS:X (10η, 11η, 12η ιστιοδρομία)

    19:15 Κοκκαλάνης Βύρων - RS:X (10η, 11η, 12η ιστιοδρομία)

    ΚΟΛΥΜΒΗΣΗ

    19:26 Δράκου Θεοδώρα - 50μ. ελεύθερο, προκρ.

    21:58 4Χ100μ. μικτή ανδρών, προκρ.

    ΥΔΑΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ

    01:35 Ελλάδα-Βραζιλία


    Athens News Agency: News in Elot928 Greek Directory - Previous Article - Next Article
  • Back to Top
    Copyright © 1995-2023 HR-Net (Hellenic Resources Network). An HRI Project.
    All Rights Reserved.

    HTML by the HR-Net Group / Hellenic Resources Institute, Inc.
    ana2html v2.01 run on Friday, 12 August 2016 - 12:32:52 UTC