Compact version |
|
Friday, 22 November 2024 | ||
|
Athens Macedonian News Agency: News in Greek, 16-04-14Athens News Agency: News in Elot928 Greek Directory - Previous Article - Next ArticleFrom: The Athens News Agency at <http://www.ana.gr/>ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
[01] Μήνυση του Α. Σαμαρά κατά της Ο. ΓεροβασίληΜήνυση για συκοφαντική δυσφήμιση και εξύβριση κατά της Ολγας Γεροβασίλη κατέθεσε ο πρώην πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς με αφορμή την ανακοίνωση της κυβερνητικής εκπροσώπου για εμπλοκή του πεθερού του αδερφού του κ. Σαμαρά στη λίστα Λαγκάρντ.Διαβάστε επίσης: Ό. Γεροβασίλη: Να ανοίξει ο διάλογος για το πρόβλημα της ποινικοποίησης του πολιτικού λόγου ΣΥΡΙΖΑ: Πρωτοφανής ενέργεια ποινικοποίησης του δημόσιου λόγου, η μήνυση Σαμαρά κατά της κυβερνητικής εκπροσώπου [02] Φ. Γεννηματά: Η κυβέρνηση μεταφέρει το πρόβλημα του προσφυγικού, από περιοχή σε περιοχήΤον χώρο παραμονής των προσφύγων στο λιμάνι του Πειραιά, επισκέφθηκε η επικεφαλής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Φώφη Γεννηματά πρίν από λίγη ώρα διαπιστώνοντας από κοντά τα μεγάλα προβλήματα που έχουν προκύψει.Η κ. Γεννηματά επέκρινε την κυβέρνηση για τον τρόπο που χειρίζεται την παραμονή των προσφύγων, λέγοντας ότι η κατάσταση που επικρατεί στον Πειραιά «είναι ντροπή». «Δυστυχώς και εδώ στον Πειραιά, διαπιστώνουμε ότι αυτή η κυβέρνηση ξέρει να δημιουργεί προβλήματα, δεν μπορεί να λύνει προβλήματα. Σήμερα ήρθαν και νέοι άνθρωποι σε αυτές τις συνθήκες που πραγματικά δεν θυμίζουν Ευρώπη, που είναι ντροπή για την Ελλάδα, είναι ντροπή για τη χώρα μας. Μεταφέρουν το πρόβλημα από τη μια περιοχή στην άλλη. Φτιάχνουν στρατόπεδα γκέτο, πόλη μέσα στην πόλη, αδύναμοι να διασφαλίσουν την ασφάλεια και την υγεία των πολιτών αλλά και των προσφύγων» ανέφερε η κ. Γεννηματά και πρόσθεσε: «Θα πρέπει άμεσα να ξεκινήσει το πρόγραμμα μετεγκατάστασης, να διαχωρίσουνεπιτέλους τους πρόσφυγες από τους παράτυπους μετανάστες, αυτό έπρεπε να έχει γίνει χθες. Να υπάρξει πρόσβαση στις υπηρεσίες ασύλου, να υπάρξει διασπορά των προσφύγων για να διασφαλιστούν τα δικαιώματα τους. Να μπορούν τα παιδιά που μένουν εδώ, όσο μένουν εδώ, να πηγαίνουν σχολείο. Και βεβαίως θα πρέπει να κλείσουν οι οικονομικές πληγές που έχουν δημιουργηθεί κυρίως στα νησιά, αλλά και στον Πειραιά και στην Ειδομένη». Η πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι δεν έχει σχέδιο και προχωρά χωρίς κανένα συντονισμό. Αφησε αιχμές για τη στάση των Ευρωπαίων που, όπως υποστήριξε, κρύβονται πίσω από την ανικανότητα και την ανεπάρκεια αυτής της κυβέρνησης. «Η χώρα μας μετατρέπεται από ευρωπαϊκή χώρα σε μια χώρα του τρίτου κόσμου και η ευθύνη δεν αφορά έναν υπουργό, αφορά το σύνολο της κυβέρνησης και τον ίδιο τον πρωθυπουργό» κατέληξε. [03] Ό. Γεροβασίλη: Να ανοίξει ο διάλογος για το πρόβλημα της ποινικοποίησης του πολιτικού λόγου«Θα πρέπει να ανοίξει ο διάλογος για το πρόβλημα της ποινικοποίησης του πολιτικού λόγου», τόνισε η Όλγα Γεροβασίλη σε συνέντευξή της στον ρ/σ «Alpha 9.89», επισημαίνοντας ότι η ίδια ως κυβερνητική εκπρόσωπος έχει δεχτεί δύο μηνύσεις (από τον κ. Σαμαρά και τον κ. Κουμουτσάκο) «διατυπώνοντας πολιτικά ερωτήματα, για τα οποία οφείλονται δημόσια απαντήσεις στον ελληνικό λαό».Η κ. Γεροβασίλη είπε ότι θα χαρακτήριζε τις κινήσεις αυτές ως «απώλεια ψυχραιμίας». Σημείωσε ότι δεν την απασχολεί αυτή καθαυτή η μήνυση και πως θα πρέπει να συζητηθεί στον δημόσιο διάλογο το τι εννοεί ο καθένας παρέμβαση, ποινικοποίηση της πολιτικής ζωής και σε ποιον πρέπει να αποδοθούν αντιδημοκρατικές συμπεριφορές. Είπε επίσης ότι βεβαίως πρέπει να είμαστε αυστηροί για να διατηρήσουμε σε ένα κόσμιο επίπεδο την πολιτική αντιπαράθεση. [04] Ικανοποίηση από τα αποτελέσματα της συνάντησης Τσίπρα-ΣουλτςΙκανοποίηση εξέφρασε η ελληνική πλευρά για το αποτέλεσμα της συνάντησης του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα με τον πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Μάρτιν Σουλτς, καθώς κατά τη διάρκεια του γεύματος εργασίας, διαπιστώθηκε κοινός τόπος και επί της ουσίας και επί της διαδικασίας.Κατά τη διάρκεια της συνάντησης που διήρκησε μιάμιση ώρα, ο πρόεδρος του ΕΚ αποδέχθηκε ότι δεν χρειάζονται επιπρόσθετα μέτρα, ότι θα πρέπει να κλείσει άμεσα η αξιολόγηση, ώστε να ακολουθήσει η συζήτηση για το χρέος. [05] «Υγειονομικό ναρκοπέδιο», χαρακτήρισε τον καταυλισμό της Ειδομένης ο πρόεδρος της ΠΟΕΔΗΝ«Υγειονομικό ναρκοπέδιο» χαρακτήρισε τον καταυλισμό της Ειδομένης ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων Δημόσιων Νοσοκομείων (ΠΟΕΔΗΝ), Μιχάλης Γιαννάκος, κατά την επίσκεψή του, το πρωί στην περιοχή, συνοδευόμενος από τον πρόεδρο του σωματείου εργαζομένων στο νοσοκομείο Κιλκίς, Βασίλη Τριανταφυλλίδη.Ο κ. Γιαννάκος έκανε λόγο για έλλειψη απολύμανσης και άσχημες συνθήκες υγιεινής και επανέλαβε το πάγιο αίτημα των εργαζομένων για ενίσχυση του νοσοκομείου Κιλκίς με προσωπικό και επιπλέον χρηματοδότηση, προκειμένου να ανταπεξέλθουν στις αυξημένες ανάγκες, λόγω των χιλιάδων προσφύγων που ζουν στην περιοχή. «Κάνουμε έκκληση στο υπουργείο Υγείας για χρηματοδότηση των δομών, δεδομένου φυσικά και του γεγονότος ότι το νοσοκομείο Κιλκίς εφημερεύει επί 24ωρου βάσεως» ανέφερε ο πρόεδρος της ΠΟΕΔΗΝ, προσθέτοντας ότι από τις 88 οργανικές θέσεις για γιατρούς στο νοσοκομείο, είναι καλυμμένες μόνον οι μισές. Ενδεικτικό της κατάστασης είναι ότι τα απλήρωτα νοσήλια, έχουν «εκτοξευθεί» -λόγω των προσφύγων- μέσα στους τρεις τελευταίους μήνες. «Τον Ιανουάριο είχαμε 7.000 ευρώ απλήρωτα νοσήλια, τον Φεβρουάριο 22.000 και τον Μάρτιο 142.000 ευρώ» αποκάλυψε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Τριανταφυλλίδης, διευκρινίζοντας ότι τα περισσότερα περιστατικά είναι παιδιατρικά και γυναικολογικά. Την Ειδομένη επισκέφθηκε το πρωί και ο πρόεδρος του ελληνικού τμήματος των Γιατρών του Κόσμου (ΓτΚ), Νικήτας Κανάκης, συνοδευόμενος από τους προέδρους του διεθνούς δικτύου των ΓτΚ. «Ο καταυλισμός της Ειδομένης είναι μια φαβέλα που φοβόμαστε ότι θα πάρει μόνιμη μορφή» δήλωσε ο κ. Κανάκης και πρόσθεσε: «Θέλουμε να θυμίσουμε στην Ευρώπη ότι αυτό δεν είναι μόνο πρόβλημα της Ελλάδας και να σταματήσουν την υποκρισία». Σχετικά με την παρουσία αμφιλεγόμενων ΜΚΟ στην περιοχή, ο κ. Κανάκης σημείωσε ότι δεν υπήρχε σχεδιασμός από την πολιτεία και κατέληξε: «Αποτέλεσμα ήταν να? αυτοσχεδιάζουμε σε έναν καταυλισμό, που έχει μετατραπεί σε πόλη». «Πρόκειται για τον μεγαλύτερο καταυλισμό προσφύγων στην Ευρώπη» δήλωσε, από την πλευρά της, η πρόεδρος των Γιατρών του Κόσμου Γαλλίας Fran?oise Sivignon, συμπληρώνοντας ότι οι συνθήκες είναι το ίδιο άσχημες με τον καταυλισμό στο Καλέ. «Η βασική διαφορά βέβαια, που κάνει ακόμα χειρότερη την κατάσταση, είναι ότι εδώ ζουν πάρα πολλά παιδιά» τόνισε. [06] Την καταβολή των αποζημιώσεών τους ζητούν οι εργαζόμενοι στην πτωχευμένη "Ηλεκτρονική Αθηνών"Με την αποχώρηση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της εταιρίας «Ηλεκτρονική Αθηνών» Ιωάννη Στρούτση έληξε η ένταση που προκλήθηκε από την εισβολή εργαζομένων σε αίθουσα όπου η διοίκηση της επιχείρησης παραχωρούσε συνέντευξη Τύπου, σχετικά με την πτώχευση της "Ηλεκτρονική Αθηνών".Υπενθυμίζεται ότι εργαζόμενοι εισέβαλαν, διακόπτοντας τη συνέντευξη, διαμαρτυρόμενοι για την αιφνιδιαστική ανακοίνωση πτώχευσης της εταιρίας, η οποία εγκρίθηκε χθες από το Πρωτοδικείο Αθηνών. Σε δηλώσεις του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ιδωτικών Υπαλλήλων Ελλάδος και Γραμματέας Τύπου της ΓΣΕΕ Δημήτρης Καραγεωργόπουλος, ανέφερε ότι οι εργαζόμενοι αυθόρμητα εξέφρασαν τη διαμαρτυρία τους για τον τρόπο με τον οποίο ενήργησε η εταιρία, τον οποίο τον χαρακτήρισε «δόλιο και καταχρηστικό». «Εν κρυπτώ, κατέθεσε μία αίτηση πτωχεύσεως, η οποία έγινε, χωρίς να υπάρξει διαβούλευση και ενημέρωση των εργαζομένων, με αποτέλεσμα να παραμένουν ξεκρέμαστοι εκατοντάδες εργαζόμενοι της Ηλεκτρονικής» ανέφερε χαρακτηριστικά. [07] Επέμβαση της αστυνομίας στο μπλόκο των προσφύγων στην ΕγνατίαΕπέμβαση της αστυνομίας πραγματοποιήθηκε πριν από 10 λεπτά στην Εγνατία, όπου από χθες είχαν καταλάβει το οδόστρωμα πρόσφυγες από το κέντρο του Κατσικά.Κατά τη διάρκεια της επέμβασης, οι αστυνομικοί δέχθηκαν πέτρες και καδρόνια από τους πρόσφυγες, ενώ προσχώρησαν σε τουλάχιστον 15 προσαγωγές. Ανάμεσα στους 15 είναι και μία Ισπανίδα, μέλος ΜΚΟ, η οποία δραστηριοποιείται μέσα στο κέντρο φιλοξενίας από την πρώτη στιγμή. Σημειώνεται, ότι πριν την επέμβαση έγιναν διαπραγματεύσεις του δημάρχου Ιωαννιτών, Θωμά Μπέντγκα και αξιωματικών της αστυνομίας με τους πρόσφυγες, οι οποίοι ζητούν επίμονα να βελτιωθούν οι συνθήκες διαβίωσης στον Κατσικά. [08] Βατικανό: Oικουμενικού και ανθρωπιστικού χαρακτήρα η επίσκεψη του Φραγκίσκου στη ΛέσβοΗ επίσκεψη του πάπα στη Λέσβο θα είναι οικουμενικού και ανθρωπιστικού χαρακτήρα, δήλωσε ο εκπρόσωπος Τύπου του Βατικανού, πατέρας Φεντερίκο Λομπάρντι.«Ο πάπας μεταβαίνει στη Λέσβο σε μια φάση σοβαρής ανθρωπιστικής κρίσης. Πάει στο νησί αυτό για να χαιρετήσει ανθρώπους και να επισκεφθεί τόπους στους οποίους προέκυψαν ιδιαίτερα σοβαρές ανάγκες» δήλωσε ο κ. Λομπάρντι. Εξήγησε, επίσης, ότι «η επίσκεψη αυτή προκύπτει από την ανησυχία του πάπα, την οποία συμμερίζεται η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδος και ο οικουμενικός πατριάρχης Βαρθολομαίος, και έχει ξεκάθαρα οικουμενικό και ανθρωπιστικό χαρακτήρα, υπό την έννοια ότι πραγματοποιείται από κοινού από τον πάπα Φραγκίσκο, από τον οικουμενικό πατριάρχη της Κωνσταντινούπολης Βαρθολομαίο και από τον αρχιεπίσκοπο Αθηνών και Πάσης Ελλάδος Ιερώνυμο. Δεν έχει, κατά συνέπεια, πολιτικές προεκτάσεις». [09] Οι είκοσι ταινίες που θα συμμετάσχουν στο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ των ΚαννώνΕίκοσι ταινίες θα συμμετάσχουν στο επίσημο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ των Καννών, ανάμεσά τους η "Julieta" του Ισπανού Πέδρο Αλμοδόβαρ,το "Juste la fin du monde" (Μέχρι το τέλος του κόσμου) του Καναδού Ξαβιέ Ντολάν και "La fille inconnue" των Βέλγων αδελφών Λικ και Ζαν-Πιερ Νταρντέν ανακοίνωσαν σήμερα οι διοργανωτές.Μεταξύ των σκηνοθετών που η ταινίες τους επιλέγηκαν για να διαγωνιστούν για τον Χρυσό Φοίνικα περιλαμβάνονται επίσης οι Αμερικανοί Σον Πεν για το "The Last Face", ο Τζιμ Τζάρμους για το "Paterson" και ο Τζεφ Νίκολς για το "Loving". Η Γαλλία θα εκπροσωπηθεί από τον Ολιβιέ Ασαγιάς ("Personal shopper"), τον Μπρινό Ντιμόν ("Ma loute"), τον Αλέν Γκιροντί ("Rester vertical") και τη Νικόλ Γκαρσιά ("Mal de pierres"). Ο Βρετανός Κεν Λόουτς με το "I, Daniel Blake" και ο Ολλανδός Πολ Φερχόφεν με το "Elle" θα διαγωνιστούν επίσης για το πιο περίβλεπτο βραβείο του φεστιβάλ, που θα διεξαχθεί από τις 11 έως τις 22 Μαΐου το παραθαλάσσιο θέρετρο της Κυανής Ακτής. Στο επίσημο διαγωνιστικό τμήμα περιλαμβάνονται οι ταινίες: Toni Erdmann, της νεαρής γερμανίδας σκηνοθέτιδας Μάρεν Άντε Julieta, του Ισπανού Πέδρο Αλμοδόβαρ American Honey, της Αγγλίδας Άντρεα Άρνολντ La fille inconnue, των αδελφών Νταρντέν Personal shopper, του Ολιβιέ Ασαγιάς Juste la fin du monde, του Ξαβιέ Ντολάν Ma loute, του Μπρινό Ντιμόν Paterson, του Τζιμ Τζάρμους Rester vertical, του Αλέν Γκιροντί Aquarius, του Κλεμπέρ Μεντόνσα Φίλιο I, Daniel Blake, του Κεν Λόουτς Mal de pierres, της Νικόλ Γκαρσιά Ma'Rosa, του Μπριγιάντε Μεντόζα Bacalaureat, του Κριστιάν Μουνγκίου Loving, του Τζεφ Νίκολς Agassi, του Παρκ Τσαν Γουκ The Last face, του Σον Πεν Sierranevada, του Κρίστι Πουίου Elle, του Πολ Φερχόφεν The Neon daemon, του Νίκολας Βίντινγκ Ρεφν [10] «Πρόσφυγες, τότε και σήμερα», το κεντρικό αφιέρωμα της 13ης Διεθνούς Έκθεσης Βιβλίου Θεσσαλονίκης"Πρόσφυγες, τότε και σήμερα" είναι το κεντρικό αφιέρωμα της 13ης Διεθνούς Έκθεσης Βιβλίου Θεσσαλονίκης, που διοργανώνεται σε συνεργασία με τον Δήμο Θεσσαλονίκης από 12 έως και 15 Μαΐου και σκοπεύει να αναδείξει τόσο τη σύγχρονη πραγματικότητα του προβλήματος, όσο και τις ιστορικές διαστάσεις του. Το αφιέρωμα περιλαμβάνει θεματική έκθεση βιβλίων, συζητήσεις, παρουσιάσεις βιβλίων, πολυσυλλεκτική έκθεση φωτογράφων και φωτορεπόρτερ και προβολές ταινιών σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.Τιμώμενη χώρα στην έκθεση θα είναι η Ρωσία στο πλαίσιο του Έτους Ελλάδας-Ρωσίας. Σε κεντρικό χώρο 500 τμ, η Ρωσία θα παρουσιάσει ένα πανόραμα της πολιτιστικής της πραγματικότητας, που περιλαμβάνει παρουσιάσεις συγγραφέων και ποιητών, σύγχρονων αισθητικών και λογοτεχνικών ρευμάτων, προβολές ταινιών και animation, αλλά και παρουσιάσεις προγραμμάτων μετάφρασης (από τα ρωσικά στα ελληνικά). Θα παρουσιαστούν επίσης θησαυροί των μουσείων της Ρωσίας. [11] Θεσσαλονίκη: Μία νοσταλγική βόλτα στη συνοικία των Εξοχών, μέσα από σχέδια, φωτογραφίες και καρτ ποστάλ«Τι είναι όμως σήμερα η πόλη για μας; Σκέφτομαι ότι έγραψα κάτι σαν τελευταίο ποίημα αγάπης για τις πόλεις, τη στιγμή που γίνεται όλο και πιο δύσκολο να τις ζήσουμε. Η κρίση τής πολύ μεγάλης πόλης είναι η άλλη όψη της κρίσης τής φύσης...» γράφει ο Ιταλο Καλβίνο για τις «Αόρατες πόλεις» - ένα έργο για την αστική ζωή, για την πόλη ως έννοια και ως εμπειρία (γραμμένο το 1972, το αφήγημα του Καλβίνο πρωτοκυκλοφόρησε σε ελληνική μετάφραση το 1982).Μια άλλη μορφή -ένα ανάλογο «ποίημα αγάπης για τις πόλεις» στήνει με τη μεγάλη έκθεση (ουσιαστικά πρόκειται για οπτικοποίηση της διδακτορικής του διατριβής και του ομότιτλου βιβλίου του) ο Βασίλης Κολώνας («Η Θεσσαλονίκη εκτός των τειχών. Εικονογραφία της συνοικίας των Εξοχών 1885-1912 - Εκδόσεις University Studio Press, 2014, σελ. 424, τιμή 50 ευρώ) στη μεγάλη έκθεση με τίτλο «Η συνοικία των Εξοχών, 1885-1912» που φιλοξενείται από την Τρίτη, 19 Απριλίου, στο Μορφωτικό Ίδρυμα της Εθνικής Τράπεζας - Πολιτιστικό Κέντρο Θεσσαλονίκης - Βίλα Καπαντζή ? Λεωφόρος Βασιλίσσης Όλγας 108 (κτίριο με εμβληματική ιστορία στην ίδια αυτή «Συνοικία των εξοχών», την οποία καταδεικνύουν πλέον μόνο φωτογραφίες της Θεσσαλονίκης). Ως «συνοικία των εξοχών» θα μπορούσε πρόχειρα να ορισθεί από τον σύγχρονο καταγραφέα η περιοχή που ξεκινά απ΄τον Λευκό Πύργο και διασχίζει τις σημερινές οδούς Βασιλέως Γεωργίου και Βασιλίσσης Ολγας έως σχεδόν τη σημερινή διασταύρωση με την κάθετη στη θάλασσα οδό 25ης Μαρτίου, στη λεγόμενη «ανατολική» (ουσιαστικά νότια) πλευρά της Θεσσαλονίκης. Η πρώτη αναφορά στις Εξοχές ως ξεχωριστή κατοικία -με το όνομα Χαμηδιέ προς τιμήν του σουλτάνου Α.Χαμήτ Β?- καταγράφεται, όπως διαβάζει κανείς, το 1885 σε ένα φορολογικό βιβλίο, το λεγόμενο Hulasa. Εκείνη την εποχή, η Θεσσαλονίκη ως σημαντική πόλη του οθωμανικού κράτους υποδέχεται τις δυτικού τύπου μεταρρυθμίσεις του Τανζιμάτ, ενώ οι μη μουσουλμάνοι υπήκοοι αποκτούν ίσα πολιτικά δικαιώματα με τους μουσουλμάνους. Η εντός των τειχών Θεσσαλονίκη δεν μπορεί να «αντέξει» την αύξηση του πληθυσμού που προκαλείται από την ανάπτυξη της πόλης και οι ευκατάστατοι, κυρίως, κάτοικοί της, ντόπιοι και Ευρωπαίοι, αναζητούν νέο «χώρο». Το πολιτικό περιβάλλον ευνοεί τις αλλαγές και με πρωτοβουλία των οθωμανικών Αρχών της πόλης ξεκινά η πρώτη επέκταση στα ανατολικά. Σημείο αναφοράς των νέων πολεοδομικών παρεμβάσεων αποτελεί ο Λευκός Πύργος, στον οποίο κατέληγε η λεωφόρος Χαμηδιέ (σημερινή Εθνικής Αμύνης) και από εκεί ξεκινούσε η νέα παραθαλάσσια λεωφόρος που θα οδηγούσε στη συνοικία των Εξοχών (σημερινή Βασ. Γεωργίου-Βασ. Όλγας). Η κατεδάφιση των ΝΑ τειχών το 1890, ο σχεδιασμός υποδομών, όπως το ιππήλατο τραμ και τα δίκτυα κοινής ωφέλειας, αλλά και ο εξωραϊσμός της περιοχής με δενδροφυτεύσεις, κήπους και «θρανία προς ανάπαυσιν των περιπατητών», μετατρέπουν τη συνοικία των Εξοχών από περιοχή παραθέρισης σε τόπο μόνιμης κατοικίας. Τα κριτήρια για τον τόπο εγκατάστασης ήταν κοινωνικά και οικονομικά σε αντίθεση με ό,τι ίσχυε στην εντός των τειχών Θεσσαλονίκη, όπου οι συνοικίες ήταν χωρισμένες ανά κοινότητα. Στις Εξοχές η πρώτη μεγάλη αύξηση του πληθυσμού σημειώνεται μετά την πυρκαγιά του 1890. Η πληθυσμιακή σύνθεση είναι ενδεικτική: ποσοστό 49% Έλληνες, 23% Εβραίοι, 17,6% μουσουλμάνοι, 4,3% Βούλγαροι και 5,7% ξένοι υπήκοοι, σε σύνολο 25.349 κατοίκων (σύμφωνα με την απογραφή του 1913 - έναν μόλις χρόνο μετά την απελευθέρωση της πόλης και μετα την αναγκαστική εγκατάλειψή της από τους Οθωμανούς αξιωματούχους, οι οποίοι πρωτοστάτησαν στη δημιουργία της συνοικίας). Η δεύτερη μεγάλη αύξηση του πληθυσμού των Εξοχών γίνεται μετά την καταστροφική πυρκαγιά του 1917. Δημόσια και ιδιωτικά κτίρια της συγκεκριμένη συνοικίας, στρατιωτικές εγκαταστάσεις, σχολεία και εκπαιδευτήρια, νοσοκομεία, εκκλησίες και βιομηχανικά κτίρια, αλλά και ιδιόκτητες κατοικίες αξιωματούχων, τραπεζιτών, βιομηχάνων, ανώτερων δημοσίων υπαλλήλων και γνωστών οικογενειών της πόλης, που χάθηκαν ανεπιστρεπτί, κατεδαφίζονται τη δεκαετία του 1960, όταν και τη Θεσσαλονίκη σαρώνει η λαίλαπα της αντιπαροχής λιγότερο από έναν αιώνα μετά την ανάγερση και φιλοτέχνησή τους. Οι Εβραίοι έχουν εξαφανιστεί, πολλά κτίρια επιτάσσονται, άλλα εγκαταλείπονται... Το τραμ και ο λιθόστρωτος δρόμος ξηλώνονται ('57). Η υποβάθμιση της περιοχής βρίσκει πρόσφορο έδαφος και τα οικόπεδα δίνονται για ανοικοδόμηση. Η επιχωμάτωση της νέας παραλιακής δημιουργεί μεγάλες εκτάσεις γης και δίνει την ευθύγραμμη ανάπτυξη της παραλίας. Τα περισσότερα από όσα απομένουν, διασώζονται γιατί περιέρχονται στην κατοχή του Δημοσίου και σήμερα «συντρίβονται» ανάμεσα στις κακόγουστες και θηριώδεις πολυκατοικίες τής οδού Βασιλίσης Όλγας. Στην έκθεση παρουσιάζονται χάρτες και σχέδια, καρτ ποστάλ και άγνωστες φωτογραφίες δρόμων και κτιρίων, που δεν υπάρχουν πια, πορτρέτα της κοσμοπολίτικης κοινωνίας της Θεσσαλονίκης. Διακόσιες εξήντα πέντε (265) εικόνες επιχειρούν να αποκαταστήσουν την εικόνα της συνοικίας, που χάθηκε, και να τεκμηριώσουν την ιστορία των κτιρίων και των ενοίκων τους. Τα κενά στην ιστορία της αρχιτεκτονικής μιας πο?λης δημιουργου?ν κενα? στην ίδια την ιστορι?α της πο?λης. Στη Θεσσαλονι?κη η καταστροφη? της νεο?τερης αρχιτεκτονικη?ς ?είτε οφειλόταν σε τυχαία αίτια, είτε σε φυσιολογική γήρανση και αντικατάσταση, είτε, κυρίως, σε κατεδαφίσεις με στόχο την οικονομική εκμετάλΒλευση του ακινήτου? ει?χε ως αποτε?λεσμα την απουσι?α μαρτυριω?ν για την, αμε?σως προηγου?μενη από τη σημερινή, εικο?να της πο?λης και επομε?νως για την ιστορία της σε μια εποχη? πολιτικών και κοινωνικών μεταβολών. Έργο... «τεκμηριωμένης νοσταλγίας» η μελέτη και τώρα η έκθεση του Βασίλη Κολώνα στο ΜΙΕΤ της ...λεωφόρου των Εξοχών (πολλοί αναρωτιούνται γιατί οι «παλιοί» ορίζουν ακόμη τη λεωφόρο Γ. Παπανδρέου ως... «οδό Ανθέων» και ορισμένοι νεότεροι γνωρίζουν την περιοχή και τις αστικές επαύλεις της μόνον από παλιότερες κινηματογραφικές ταινίες εποχής για τα γυρίσματα των οποίων χρησιμοποιήθηκαν όσες είχαν απομείνει). Η έκθεση που θα εγκαινιασθεί στις 20:00 της Τρίτης, θα διαρκέσει έως και την Κυριακή, 19 Ιουνίου 2016, και θα είναι ανοιχτή για το κοινό από Τρίτη έως και Κυριακή τις ώρες 10:00-18:00 (τις μέρες των εορτών του Πάσχα, από Μ. Παρασκευή έως και Τρίτη της Διακαινησίμου, η έκθεση θα παραμείνει κλειστή) με ελεύθερη είσοδο. [12] Η Ζοσιάν Μπαλασκό στο ΑΠΕ-ΜΠΕ: Διασκεδάζω αφάνταστα με τον τρόπο που κάποιοι προσπαθούν να φοροδιαφύγουνΣτα 66 της χρόνια η Ζοσιάν Μπαλασκό σφύζει από ενέργεια. Είτε σαν ηθοποιός, είτε σαν σκηνοθέτης ή σεναριογράφος, η διάσημη Γαλλίδα του «Για όλα φταίει το γκαζόν» (1995, σε σκηνοθεσία δική της ), ταινία που της χάρισε φήμη κι ένα Σεζάρ, συνεχίζει να εκπροσωπεί επάξια την παράδοση της γαλλικής κομεντί. Ήρθε στην Αθήνα σε ένα ταξίδι αστραπή για να παραβρεθεί στη λήξη του 17ου Γαλλόφωνου Φεστιβάλ Κινηματογράφου, που έριξε την αυλαία του (13/4) με την προβολή τής τελευταίας της ταινίας, σε παγκόσμια πρεμιέρα.Είναι η κωμωδία «Retour chez ma mere» (Μαμά, γύρισα) του Ερίκ Λαβέν, στο οποίο η Μπαλασκό πρωταγωνιστεί στον ρόλο μιας ώριμης μητέρας που διαχειρίστηκε με άνεση την διπλή ερωτική της ζωή. Μια γυναίκα πολύ πιο ευτυχισμένη από τα παιδιά της, περισότερο γενναιόδωρη και επιεικής απέναντί τους απ ό,τι εκείνα. Η ταινία θα βγει στην Γαλλία την 1η Ιουνίου και στην Ελλάδα λίγο αργότερα. Τη συναντήσαμε στο Γαλλικό Ινστιτούτο, να πίνει τον καφέ της και να απολαμβάνει το τσιγάρο της, πολύ... κουλ, παρότι είχαν προηγηθεί πολλές συναντήσεις της όλο το πρωί με δημοσιογράφους. Δεν της αρέσει να τη ρωτούν για πολιτική, γιατί δεν είναι πολιτικός, παρόλο που έχει άποψη για όσα συμβαίνουν: «Σαν σκηνοθέτης νιώθω την ανάγκη να γυρίζω ταινίες για να χαλαρώσουν οι θεατές. Δεν κάνω πολιτικό σινεμά, δεν ξέρω να κάνω ντοκιμαντέρ αν κι έχω άποψη για τα σημαντικά ζητήματα που συμβαίνουν στην εποχή μας και όσα βλέπουμε καθημερινά στην τηλεόραση: μετανάστες, τρομοκρατία, άνοδο του ριζοσπαστικού ισλαμισμού», μας λέει η Ζοσιάν Μπαλασκό. Την ρωτάμε αν τα σενάρια ή τα βιβλία που γράφει εμπνέονται ενίοτε από προσωπικές της ιστορίες. «Οι δικές μου δεν έχουν κανένα ενδιαφέρον, πιστέψτε με. Προς το παρόν γράφω ένα θεατρικό σενάριο σχετικό με Γάλλους που πάνε στην Ελβετία για να βγάλουν τα λεφτά τους. Διασκεδάζω αφάνταστα μ΄ όλους αυτούς που προσπαθούν να φοροδιαφύγουν μ' αυτό τον τρόπο. Μ' αρέσει η ιδέα να περιγράψω τέτοιους χαρακτήρες». [13] Ό. Γεροβασίλη: Πλήρης η ταύτιση των απόψεων Μητσοτάκη με τις θέσεις του ΔΝΤΈντονη κριτική στον πρόεδρο της ΝΔ ότι επέλεξε να στείλει μήνυμα από τις ΗΠΑ ότι ταυτίζεται με τις απόψεις του ΔΝΤ, δηλαδή την «αποτυχημένη συνταγή λιτότητας: τη διάλυση του κοινωνικού κράτους, τις μειώσεις μισθών/συντάξεων, την κατάργηση εργασιακών δικαιωμάτων», άσκησε η κυβερνητική εκπρόσωπος, Όλγα Γεροβασίλη, σε συνέντευξή της στον ραδιοφωνικό σταθμό "Alpha 9.89".Τόνισε, με αφορμή την συνέντευξη του Κυριάκου Μητσοτάκη στην Washington Post, ότι ήταν για πρώτη φορά τόσο αποκαλυπτικός, και σχολίασε σκωπτικά ότι «ήταν στις ΗΠΑ και ενδεχομένως, ξεχάστηκε». Ειδικότερα, η Όλγα Γεροβασίλη είπε ότι «ο κ. Μητσοτάκης επέλεξε από την Αμερική να στείλει μήνυμα για τη χώρα, δηλώνοντας ότι η χώρα βρίσκεται σε πολιτική αστάθεια, ούτε λίγο ούτε πολύ ότι δεν υπάρχει ούτε Δημοκρατία και ταυτοχρόνως -που είναι ακόμα σημαντικότερο- η πλήρης ταύτιση των απόψεων του κ. Μητσοτάκη με τις απόψεις και τις θέσεις του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (ΔΝΤ)». Εξηγώντας αναλυτικότερα, μίλησε για υποκριτική στάση του προέδρου της ΝΔ, αναφέροντας ότι ενώ ο κ. Μητσοτάκης κατά τη διάρκεια της εκλογής του ως πρόεδρος της ΝΔ προσπάθησε να διατηρήσει αποστάσεις από τις θέσεις του ΔΝΤ -οι οποίες, όπως σημείωσε η κ. Γεροβασίλη, συνιστούν τη συνταγή της λιτότητας του ΔΝΤ, και οι οποίες «έχουν επιβληθεί στη χώρα μας τα προηγούμενα χρόνια και εφαρμόστηκαν από τις κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ»-, τώρα επανέρχεται δηλώνοντας ότι τις συμμερίζεται. Τόνισε ότι αυτή η συνταγή που έλεγε "διάλυση του κοινωνικού κράτους", "διάλυση των εργασιακών σχέσεων", "απελευθέρωση της αγοράς", "απολύσεις στο δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα", "μειώσεις μισθών και συντάξεων", «απέτυχε παταγωδώς, εξ ου και η κατάσταση της οικονομίας και της χώρας, στην οποία βρισκόμαστε ακόμα μέχρι σήμερα». Η κ. Γεροβασίλη υπενθύμισε ότι ο κ. Μητσοτάκης έλεγε ότι αν ήταν ξανά υπουργός δεν θα εφάρμοζε την ίδια πολιτική, διότι δεν είδε να επέρχεται κάποιο αποτέλεσμα, για να υπογραμμίσει πως φαίνεται λοιπόν πόσο«υποκριτική ήταν αυτή η "αυτοκριτική" στάση για την προηγούμενη πολιτική και όταν ο ίδιος ήταν υπουργός". «Και σήμερα επανέρχεται, δηλώνοντας ότι συμμερίζεται τις απόψεις αυτές του ΔΝΤ», συνέχισε η κ. Γεροβασίλη, προσθέτοντας ότι «άρα, αυτή είναι η πρότασή του για τη χώρα». Στο ίδιο πλαίσιο, η κυβερνητική εκπρόσωπος ανέφερε πως φαντάζεται ότι ο κ. Μητσοτάκης «εννοεί πως για το ύψος των μέτρων και το ύψος του δημοσιονομικού ελλείμματος το οποίο απεικονίζει, είναι η θέση του ΔΝΤ, κατηγορώντας ταυτόχρονα την κυβέρνηση εδώ ότι έρχεται να επιβάλει 5,4 δισ. μέτρα για την τριετία, ταυτιζόμενος ο ίδιος με τα 8 δισ. ή και παραπάνω που ενδεχομένως να αποτυπώνει η άποψη του ΔΝΤ». «Νομίζω ότι σε αυτή του τη συνέντευξη ήταν πολύ αποκαλυπτικός ο κ. Μητσοτάκης, ίσως για πρώτη φορά, προφανώς επηρεαζόμενος και από το ότι βρισκόταν στην Αμερική και ενδεχομένως να ξεχάστηκε», κατέληξε. [14] ΣΥΡΙΖΑ: Πρωτοφανής ενέργεια ποινικοποίησης του δημόσιου λόγου, η μήνυση Σαμαρά κατά της κυβερνητικής εκπροσώπουΠρωτοφανή ενέργεια ποινικοποίησης του δημόσιου λόγου και της πολιτικής αντιπαράθεσης, χαρακτηρίζει ο ΣΥΡΙΖΑ την κατάθεση μηνύσεων από τον Αντώνη Σαμαρά και τον Γιώργο Κουμουτσάκο εναντίον της κυβερνητικής εκπροσώπου, Όλγας Γεροβασίλη.Ειδικότερα, σε ανακοίνωσή του, το Γραφείο Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ τονίζει ότι «η κατάθεση μηνύσεων από τον πρώην πρωθυπουργό κ. Σαμαρά και από τον εκπρόσωπο Τύπου της ΝΔ κ. Κουμουτσάκο εναντίον της κυβερνητικής εκπροσώπου κ. Γεροβασίλη, καταδεικνύουν τον πανικό της αξιωματικής αντιπολίτευσης απέναντι στα αμείλικτα πολιτικά ερωτήματα στα οποία συνεχίζει να μην απαντά». Σημειώνει ότι «πρόκειται για πρωτοφανή ενέργεια ποινικοποίησης του δημόσιου λόγου και της πολιτικής αντιπαράθεσης» και υπογραμμίζει, τέλος, ότι «με την κίνηση αυτή, το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας ομολογεί την πολιτική του ενοχή τόσο για τη συγκάλυψη υποθέσεων φοροδιαφυγής, όσο και για τις σχέσεις του με σκοτεινά κυκλώματα διαπλοκής». [15] Η Ρ. Αντωνοπούλου στο «Πρακτορείο 104,9 FM»: Παράθυρο στον ψηφιακό κόσμο και στο διαδίκτυο για τους ανέργους η ένταξη στα προγράμματα κοινωφελούς εργασίαςΠαράθυρο στον άγνωστο ψηφιακό κόσμο και στο διαδίκτυο ανοίγει για όσους ανέργους ενταχθούν στη νέα γενιά προγραμμάτων κοινωφελούς εργασίας, οκτάμηνης διάρκειας, σε δήμους της χώρας. Όπως είπε στο «Πρακτορείο 104,9 FM» η αναπληρώτρια υπουργός Εργασίας, Ράνια Αντωνοπούλου, οι άνεργοι που θα ενταχθούν στα προγράμματα εκτός από την εξασφάλιση τετραήμερης εβδομαδιαίας απασχόλησης την 5η ημέρα θα συμμετέχουν σε προγράμματα αναβάθμισης ψηφιακών δεξιοτήτων, ενώ θα υπάρχουν και άλλες δύο βαθμίδες πιστοποιημένων προγραμμάτων.«Υπάρχουν συμπολίτες μας που δεν έχουν τη δυνατότητα ούτε καν να εγγραφούν ηλεκτρονικά και να ανανεώσουν την κάρτα ανεργίας τους μέσα από την ιστοσελίδα του ΟΑΕΔ» τόνισε η κ. Αντωνοπούλου, μιλώντας στην εκπομπή «Δεύτερη Ανάγνωση» και υπενθύμισε ότι η Ελλάδα, παρά το γεγονός ότι είναι από τις πρώτες χώρες που εντάχθηκαν στην ΕΕ, στη σημερινή Ευρώπη των «28», οι Έλληνες πολίτες κατατάσσονται στην 26η θέση σε ότι αφορά τη χρήση του διαδικτύου. [16] ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ: Συνέντευξη του εκπαιδευτικού- συγγραφέα Τάσου ΑποστολίδηΚάποτε οι εκπαιδευτικοί κατηγορούσαν τα κόμικς ως υπεύθυνα για τη λεξιπενία και τη μειωμένη φαντασία των μαθητών και ο πνευματικός κόσμος τα ενέτασσε στα προϊόντα υποκουλτούρας, σήμερα, όμως, έχουν ενταχθεί στην εκπαιδευτική διαδικασία και στο πρόγραμμα σπουδών ως «πολυτροπικά κείμενα» και συστήνονται δραστηριότητες, που ονομάζονται «παιχνίδια μετασχηματισμού» με χρήση λόγου και εικόνας, αναφέρει ο εκπαιδευτικός και συγγραφέας Τάσος Αποστολίδης, γνωστός ευρύτερα ως σεναριογράφος κόμικς, από τις διασκευές των έντεκα κωμωδιών του Αριστοφάνη.Σε συνέντευξη στο Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων και στο "Πρακτορείο 104,9 fm" ο κ. Αποστολίδης εξηγεί ότι τα κόμικς μπορούν αφενός να συνδέσουν τη γνώση με τα άμεσα ενδιαφέροντα των παιδιών και αφετέρου να στρέψουν την προσοχή τους σε θέματα, που τα ίδια θα ήθελαν να περιγράψουν. "Ο προβληματισμένος εκπαιδευτικός, ο οποίος αναζητά τρόπους για να κάνει το μάθημα του περισσότερο γοητευτικό και να κεντρίσει το ενδιαφέρον των μαθητών του, στα κόμικς θα βρει ίσως το πιο αποτελεσματικό εργαλείο", επισημαίνει. Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης του κ.Αποστολίδη στο Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων Ερ: Έχουν περάσει τα κόμικς στην ελληνική κουλτούρα ως εκπαιδευτικό εργαλείο; Απ: Στις αρχές της δεκαετίας του '80, όταν με τον εικονογράφο Γιώργο Ακοκαλίδη ξεκινήσαμε την έκδοση σε κόμικς των διασκευών των έντεκα σωζόμενων κωμωδιών του Αριστοφάνη, οι εκπαιδευτικοί κατηγορούσαν γενικώς τα κόμικς ως υπεύθυνα για τη λεξιπενία και τη... μειωμένη φαντασία των μαθητών! Αλλά και από τον πνευματικό κόσμο και τον χώρο του πολιτισμού, τα κόμικς εντάσσονται στα προϊόντα υποκουλτούρας και καταδικάζονται συλλήβδην! Εννοείται ότι οι απόψεις αυτές επηρέασαν πολλούς γονείς, οι οποίοι απαγόρευαν στα παιδιά τους να διαβάζουν κόμικς! Τριάντα χρόνια αργότερα τα κόμικς, όχι μόνο αποκαταστάθηκαν, αλλά εντάχθηκαν και στην εκπαιδευτική διαδικασία, στο πρόγραμμα σπουδών, ως «πολυτροπικά κείμενα» και μάλιστα συστήνονται και δραστηριότητες που ονομάζονται «παιχνίδια μετασχηματισμού» με χρήση λόγου και εικόνας. Ερ.:Άλλαξε η ελληνική κοινωνία νοοτροπία ή άλλαξαν τα κόμικς; Απ.: Στα 30 αυτά χρόνια συνέβηκαν πολλά, οπότε την αλλαγή νοοτροπίας και αντιμετώπισης των κόμικς μόνο τυχαία δε μπορεί να τη χαρακτηρίσει κανείς. Κυκλοφόρησαν περιοδικά κόμικς, αλλά και μεμονωμένα κόμικς - άλμπουμ ξένων δημιουργών, μεταφρασμένα, που δεν είχαν καμία σχέση με τα κόμικς με ανύπαρκτη ή αφελή μυθοπλασία, κακά σενάρια κι ακόμη χειρότερες εικόνες, που έβρισκε παλιότερα κάποιος στην Ελληνική αγορά. Την ίδια εποχή (δεκ. '80) εκδίδονται και τα πρώτα ελληνικά κόμικς - άλμπουμ, σύγχρονων - τότε- δημιουργών (Γ. Καλαϊτζής, ΑΡΚΑΣ κα) που κινούνται σε μεγάλο εκφραστικό φάσμα. Η ποιότητα σεναρίων και εικόνων, η αξιοποίηση διεθνώς από μεγάλους καλλιτέχνες των εκφραστικών δυνατοτήτων των κόμικς, η αυτονομία και η αυτοτέλεια του είδους, κατέταξαν τα κόμικς στις Καλές Τέχνες (9η Τέχνη). Ερ.:Είναι τα κόμικς αυτοτελής Τέχνη; Απ.:Είναι μια υβριδιακή Τέχνη καθώς δανείζεται στοιχεία από την Λογοτεχνία, τη Ζωγραφική, τον Κινηματογράφο, την Αρχιτεκτονική και τη Φωτογραφία. Αυτό, όμως, είναι νόμιμο δικαίωμα κάθε νεαρής Τέχνης (τα κόμικς με τη σημερινή τους μορφή έχουν ζωή 120 χρόνων) να δανείζεται, δηλαδή, στοιχεία από παλαιότερες Τέχνες, τα οποία όμως στοιχεία αφομοιώνει, τα προσαρμόζει στους δικούς της νόμους και αφηγηματικούς κώδικες κι έτσι εξασφαλίζει την αυτονομία και την αυτοτέλεια έκφρασης, που είναι απαραίτητα συστατικά για την κατάταξη μιας τέχνης στις Καλές Τέχνες. Άλλωστε κι αν ακόμα στις μέρες μας η όποια Τέχνη μπορεί να χαρακτηριστεί ως «μίμηση», η αξία της δεν εξαρτάται από την πιστότητα της μίμησης, αλλά από την αυτοτέλεια της συγκρότησης του κάθε έργου. Ερ: Πώς εντάσσονται τα κόμικς στην εκπαίδευση; Απ.: Μέλημα των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι - μεταξύ άλλων - να ενισχύσουν την καλλιέργεια δεξιοτήτων «οπτικού γραμματισμού», αφού η εποχή μας είναι εποχή «οπτικού πολιτισμού». Ποιες είναι, άραγε, αυτές οι δεξιότητες; Είναι αυτές, που έχουν να κάνουν με την ανάγνωση και την αποκωδικοποίηση της εικόνας, αλλά και τη χρήση και τη δημιουργία της μέσα σε ένα «πολυτροπικό κείμενο».Από τον «οπτικό γραμματισμό» περιμένουμε και επιδιώκουμε μια κριτική και δημιουργική προσέγγιση της εικόνας. Αυτά, άλλωστε, θα αποτελέσουν εφόδια του παιδιού, για να μπορεί να αντιμετωπίσει (να επιλέξει, να κρατήσει ή να απορρίψει) τον καταιγισμό των εικόνων που δέχεται καθημερινά. Από την άλλη μεριά τα παιδιά λατρεύουν τα κόμικς για τον περιεκτικό τους λόγο, για τις εικόνες, τα χρώματα, αλλά και για την ευρεία θεματολογία τους, τις ευφάνταστες μυθοπλαστικές ιδιότητες που κάποτε αγγίζουν τα όρια του λόγου και της εικονοπλασίας. Με όλα τα παραπάνω δεν μπορεί παρά να αναγνωρίσει κανείς ότι τα κόμικς αποτελούν ένα χρήσιμο εκπαιδευτικό εργαλείο , στα χέρια των - ενημερωμένων - εκπαιδευτικών. Υπάρχουν όμως και άλλοι λόγοι που συνηγορούν σ' αυτό: Τα κόμικς μπορούν αφενός να συνδέσουν τη γνώση με τα άμεσα ενδιαφέροντα των παιδιών και αφετέρου να στρέψουν την προσοχή τους σε θέματα, που τα ίδια θα ήθελαν να περιγράψουν. Ερ.: Χρειάζεται επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, ώστε να αξιοποιήσουν τα κόμικς ως εκπαιδευτικό εργαλείο; Απ.: Ο προβληματισμένος εκπαιδευτικός, ο οποίος αναζητά τρόπους για να κάνει το μάθημα του περισσότερο γοητευτικό και να κεντρίσει το ενδιαφέρον των μαθητών του, στα κόμικς θα βρει ίσως το πιο αποτελεσματικό εργαλείο. Στα σεμινάρια που γίνονται με φορέα υλοποίησης την Ενδελέχεια (Υπηρεσίες Πολιτιστικής Εκπαίδευσης) και απευθύνονται κυρίως σε εκπαιδευτικούς, αναφέρεται καταρχήν η «Τεχνική γραφής σεναρίου» στην απλή της μορφή και στη συνέχεια αναλύονται οι τρόποι με τους οποίους μπορούν τα κόμικς να συμβάλλουν στην εκπαιδευτική διαδικασία. Επιγραμματικά αυτοί είναι: 1. Η ανάγνωση στην τάξη ή η προβολή σκαναρισμένων σελίδων κόμικς σχετικών με τη διδακτέα ύλη. 2. Κόμικς που θα κατασκευάσει ο ενημερωμένος εκπαιδευτικός και θα τα «περάσει» ( μοιράσει φωτοτυπίες ή προβάλλει σκαναρισμένες σελίδες) στα παιδιά. 3. Κόμικς που θα κατασκευάσουν τα παιδιά, αφού ο εκπαιδευτικός τους δώσει τις κατάλληλες οδηγίες. Φυσικά οι περιπτώσεις 2 και 3 μπορούν να συνδυαστούν. Ερ.: Η ένταξη των κόμικς στην εκπαιδευτική διαδικασία δε θα πρέπει να υποστηριχθεί και από αντίστοιχα σχολικά εγχειρίδια; Θα έχουμε σχολικά βιβλία- κόμικς; Απ.:Θα ήθελα να αναφερθώ εδώ στη σειρά τεσσάρων βιβλιοπαιχνιδιών με γενικό τίτλο «Παίζω με τα κόμικς», που είναι αποτέλεσμα συνεργασίας μου με εικονογράφους, εκπαιδευτικούς και παιδοψυχολόγο και συνοδεύουν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Παίζω με τα κόμικς στα σχολεία» που πραγματοποιείται από ειδικά εκπαιδευμένους εμψυχωτές στις σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με άδεια του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Τα βιβλία περιέχουν υποδείγματα - προτάσεις για την αξιοποίηση των κόμικς στην εκπαιδευτική διαδικασία. Σε κάθε βιβλίο υπάρχουν τέσσερις ενότητες: Στην πρώτη το παιδί αναζητά τους διαλόγους που ταιριάζουν στα αντίστοιχα λευκά μπαλονάκια μονοσέλιδων ή δισέλιδων κόμικς. Οι διάλογοι (σε αυτοκόλλητα) υπάρχουν τοποθετημένοι, με άλλη σειρά, σε ειδικές σελίδες στο μέσο του βιβλίου. Στη δεύτερη ενότητα το παιδί γράφει δικούς του διαλόγους στα λευκά μπαλονάκια ολιγοσέλιδων κόμικς, αφού εκμαιεύσει το μύθο «διαβάζοντας» προσεχτικά τις αλληλοδιάδοχες εικόνες. Στην τρίτη ενότητα - αντίστροφα- το παιδί ζωγραφίζει τις εικόνες στα «καρέ» μονοσέλιδων κόμικς, στα οποία είναι τυπωμένοι οι διάλογοι. Τέλος στην τέταρτη ενότητα, το παιδί χρωματίζει σελίδες κόμικς, όπου οι εικόνες σχηματίζονται μόνο με το περίγραμμά τους. [17] Η ΕΠΟ απέσυρε την προσφυγή στο ΣτΕ και υπέβαλε αίτημα επανέναρξης του Κυπέλλου ΕλλάδαςΠρος εξομάλυνση της έντασης που δημιουργήθηκε το τελευταίο διάστημα στις τάξεις του ελληνικού ποδοσφαίρου, οδεύουμε με βεβαιότητα, καθώς σήμερα, η ΕΠΟ εφήρμοσε τις δύο δεσμεύσεις που είχε αναλάβει στην πρόσφατη συνάντηση των αρμοδίων φορέων.Ειδικότερα, η ελληνική ποδοσφαιρική ομοσπονδία, απέσυρε την προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας και παράλληλα κατέθεσε αίτηση στον υφυπουργό Αθλητισμού, Σταύρο Κοντονή, για επανέναρξη της διοργάνωσης του Κυπέλλου Ελλάδας. Athens News Agency: News in Elot928 Greek Directory - Previous Article - Next Article |