Browse through our Interesting Nodes on Cyprus A)? GHT="50">
Compact version
Today's Suggestion
Read The "Macedonian Question" (by Maria Nystazopoulou-Pelekidou)
HomeAbout HR-NetNewsWeb SitesDocumentsOnline HelpUsage InformationContact us
Tuesday, 31 March 2020
 
News
  Latest News (All)
     From Greece
     From Cyprus
     From Europe
     From Balkans
     From Turkey
     From USA
  Announcements
  World Press
  News Archives
Web Sites
  Hosted
  Mirrored
  Interesting Nodes
Documents
  Special Topics
  Treaties, Conventions
  Constitutions
  U.S. Agencies
  Cyprus Problem
  Other
Services
  Personal NewsPaper
  Greek Fonts
  Tools
  F.A.Q.
 

Athens Macedonian News Agency: News in Greek, 16-04-14

Athens News Agency: News in Elot928 Greek Directory - Previous Article - Next Article

From: The Athens News Agency at <http://www.ana.gr/>

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

  • [01] Κυβερνητικές πηγές: Ψεύδη και θατσερισμός χωρίς αναστολές από τον κ. Μητσοτάκη
  • [02] Στις ΗΠΑ ο Ευκλείδης Τσακαλώτος,για τη σύνοδο ΔΝΤ - Παγκόσμιας Τράπεζας
  • [03] Κυκλοφορεί το νέο τεύχος του «Πρακτορείου», με μόνιμες στήλες για πολιτισμό, υγεία, αυτοκίνητο
  • [04] Γ. Τσώκος στο ΑΠΕ - ΜΠΕ: Τα πανεπιστήμια πρέπει να αποκτήσουν πλήρη αυτοτέλεια από το κράτος
  • [05] Συμβολικός αποκλεισμός του υπουργείου Οικονομικών, από ιδιοκτήτες ταξί
  • [06] Αποκαταστάθηκε η σιδηροδρομική συγκοινωνία Αθηνών - Θεσσαλονίκης
  • [07] Γερμανία: Συμφωνία για νέα αντιτρομοκρατικά μέτρα και σχέδιο ενσωμάτωσης προσφύγων
  • [08] «Πρόσφυγες, τότε και σήμερα», το κεντρικό αφιέρωμα της 13ης Διεθνούς Έκθεσης Βιβλίου Θεσσαλονίκης
  • [09] Συναυλίες στο Bataclan στο Παρίσι τον Νοέμβριο, έναν χρόνο μετά την επίθεση των τζιχαντιστών
  • [10] Συμπλοκές μεταξύ προσφύγων στην Ειδομένη
  • [11] Εκτροχιασμός αμαξοστοιχίας στο Λιανοκλάδι, χωρίς τραυματίες

  • [01] Κυβερνητικές πηγές: Ψεύδη και θατσερισμός χωρίς αναστολές από τον κ. Μητσοτάκη

    Την αντίδραση της κυβέρνησης προκαλούν τα όσα δήλωσε ο πρόεδρος της ΝΔ Κυριάκος Μητσοτάκης, με συνέντευξή του στην Washington Post, με κυβερνητικές πηγές να σχολιάζουν ότι ο κ. Μητσοτάκης υιοθετεί τις πλέον ακραίες θατσερικές θέσεις και δηλώνει σύμφωνος με σημαντικό ποσοστό των διαρθρωτικών και εργασιακών μεταρρυθμίσεων, που απαιτεί το ΔΝΤ από την Ελλάδα. Αρμόδιες κυβερνητικές πηγές, κατηγορούν τον πρόεδρο της ΝΔ πως άλλα λέει εντός της χώρας και άλλα εκτός, αφού την ίδια ώρα που διαρρηγνύει τα ιμάτιά του για τα δήθεν αντικοινωνικά μέτρα, στις ΗΠΑ σπεύδει να υιοθετήσει τις πλέον ακραίες θατσερικές θέσεις.

    «Ο κ. Μητσοτάκης θεωρώντας προφανώς ότι οι Έλληνες είτε δεν καταλαβαίνουν αγγλικά είτε δεν παρακολουθούν τα ΜΜΕ των ΗΠΑ, εξέφρασε σε συνέντευξή του στην Washington Post θέσεις τις οποίες δεν τολμά να εκφράσει ως αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης στο εσωτερικό, αλλά τις οποίες με ζήλο εφάρμοσε ως υπουργός της κυβέρνησης Σαμαρά» σχολιάζουν κυβερνητικές πηγές και επισημαίνουν ότι «ο κ. Μητσοτάκης δήλωσε ότι συμφωνεί με ένα "σημαντικό ποσοστό των εργασιακών και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων που απαιτεί το ΔΝΤ στην Ελλάδα". Δηλαδή, συμφωνεί με την απελευθέρωση των ομαδικών απολύσεων, την περαιτέρω μείωση των μισθών, την απορρύθμιση της αγοράς εργασίας, την πλήρη κατάργηση των συλλογικών διαπραγματεύσεων και δικαιωμάτων. Συμφωνεί, δηλαδή, με την κατάργηση όσων αποτελούν το ευρωπαϊκό κοινωνικό κεκτημένο».

    «Βεβαίως, δε μας εκπλήσσει αφού αυτές τις πολιτικές εφάρμοσε στη δημόσια διοίκηση ως υπουργός: απολύσεις, περικοπές και ξανά απολύσεις. Σήμερα, όμως πάει και ένα βήμα παραπέρα, δηλώνοντας με βεβαιότητα ότι θα προχωρούσε επιθετικά και σε μαζικές ιδιωτικοποιήσεις» σχολιάζει η κυβέρνηση και προσθέτει ότι ο κ. Μητσοτάκης «ασφαλώς δεν περιορίζεται σε αυτό, αλλά, με θράσος, ψεύδεται ωσάν να απευθύνεται σε αδαείς, λέγοντας ότι η ελληνική οικονομία βρίσκεται σε ύφεση λόγω της σημερινής διακυβέρνησης - όταν πια έχει γραφτεί στα βιβλία οικονομικής ιστορίας η καταστροφή εθνικού πλούτου που υπέστη η Ελλάδα επί ημερών ΝΔ-ΠΑΣΟΚ».

    Οι ίδιες πηγές σημειώνουν επίσης πως «για μια ακόμη φορά, σε τόσο σύντομο διάστημα, επιβεβαιώνεται ότι η πομπώδης δέσμευση του κ. Μητσοτάκη ότι θα λέει τα ίδια εντός και εκτός Ελλάδας είναι κενή περιεχομένου. Πρώτα, ζητούσε την παραίτηση του Γιάννη Μουζάλα και στο Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα δήλωνε τη στήριξή του σε αυτόν και τη διαχείριση της προσφυγικής κρίσης. Τώρα, διαρρηγνύει τα ιμάτιά του για τα δήθεν αντικοινωνικά μέτρα, και στις ΗΠΑ σπεύδει να υιοθετήσει τις πλέον ακραίες θατσερικές θέσεις».

    [02] Στις ΗΠΑ ο Ευκλείδης Τσακαλώτος,για τη σύνοδο ΔΝΤ - Παγκόσμιας Τράπεζας

    Στην Ουάσιγκτον μεταβαίνει σήμεραο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος, για να συμμετάσχει στην εαρινή σύνοδο του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου και της Παγκόσμιας Τράπεζας (15-17 Απριλίου), όπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο.

    Διαβάστε επίσης:Πολιτικούς κινδύνους για την επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων σε μια σειρά χώρες, διαβλέπει το ΔΝΤ

    [03] Κυκλοφορεί το νέο τεύχος του «Πρακτορείου», με μόνιμες στήλες για πολιτισμό, υγεία, αυτοκίνητο

    Από τις 14 Απριλίου το περιοδικό του ΑΠΕ-ΜΠΕ «Πρακτορείο» θα κυκλοφορεί κάθε Πέμπτη, ανανεωμένο στο περιεχόμενο, με μόνιμες στήλες για τον πολιτισμό, την υγεία και το αυτοκίνητο και με νέα εμφάνιση, αλλά και με πολλά περισσότερα σημεία διανομής πηγαίνοντας σε ακόμη περισσότερες γειτονιές της Αθήνας.

    Ο Γιάννης Ζουγανέλης μιλάει στο νέο τεύχος του «Πρακτορείου» για το τραγούδι, το θέατρο και την κρίση που πλήττει και τον χώρο του πολιτισμού. Στο ίδιο τεύχος παρουσιάζεται, μεταξύ άλλων, και το μουσείο με παραδοσιακές φορεσιές που έχει δημιουργηθεί στη Λίμνη Ευβοίας.

    Γιάννης Ζουγανέλης: Η δημιουργία απάντηση στην κρίση

    Οι πενηντάρηδες και πάνω μεγάλωσαν μαζί του. Τραγούδησαν μαζί του- για δέκα χρόνια «έσκιζε» στη θρυλική παράσταση «Αχ Μαρία», με Παπακωνσταντίνου, Μπουλά, Γιοκαρίνη και τόσους άλλους. Γέλασαν με τις απολαυστικές ερμηνείες του στον κινηματογράφο - ποιος θα ξεχάσει τον ρόλο του στο φιλμ«Ας περιμένουν οι γυναίκες» - αλλά και στην τηλεόραση. Τώρα, βλέπουν ότι συνεχίζει να συγκινεί και τους νεότερους. Είναι ο Γιάννης Ζουγανέλης, τον οποίο συναντήσαμε στα καμαρίνια του Θεάτρου Πάνθεον, πριν από την πετυχημένη και πλούσια παράσταση «Victor Victoria», στην οποία πρωταγωνιστεί μαζί με την Εβελίνα Παπούλια και τον Γιάννη Στάνκογλου. Αυτή τη φορά ο Γιάννης Ζουγανέλης ήταν, όμως, θυμωμένος για πολλά. Θα καταλάβετε παρακάτω.

    Πώς βλέπεις το τραγούδι σήμερα; Υπάρχουν αξιόλογοι νέοι ερμηνευτές;

    Το τραγούδι είναι εξαρτημένο από παραγωγίσκους, ανεγκέφαλα πλάσματα, τεχνοκράτες του κερατά, που είναι ή φίλοι των εκδοτών ή φίλοι του δημάρχου. Ποτέ δεν υπήρξε ελεύθερη ραδιοφωνία στην Ελλάδα, είναι ψέμα. Η πιο ελεύθερη ραδιοφωνία που υπήρξε είναι η ραδιοφωνία της ΕΡΤ, της καλής εποχής, που εγώ τη γνωρίζω από μέσα. Όλα τα άλλα ήταν «συνδικάτα» του εκδότη, του δημάρχου. Οι παραγωγοί αυτοί, οι περισσότεροι, επιλέγουν εδώ και δέκα χρόνια να μην πω παραπάνω, και είκοσι, και παρουσιάζουν τα ίδια τραγούδια. Με το σκεπτικό ότι ο κόσμος δεν ακούει, δεν ρισκάρουν να προτείνουν κάτι καινούριο. Υπάρχουν πολύ ωραίες δυνάμεις που δεν φαίνονται. Τα φώτα δεν πέφτουν στους νέους, υπάρχει πολύ καλό υλικό.

    Παρουσιάζουν λες τα ίδια τραγούδια. Ένα παράδειγμα;

    Με τον Βασίλη τον Παπακωνσταντίνου έχουμε γράψει πάνω από πενήντα τραγούδια και θα συνεργαστούμε και πάλι. Τον Βασίλη λοιπόν τον παίζουν στο ραδιόφωνο, παίζουν τα τραγούδια του που είναι γραμμένα πριν από 30 χρόνια. Ο Βασίλης έχει κάνει πολύ ωραία τραγούδια τώρα. Δεν τα παίζουν, γι' αυτό και τους χαρακτηρίζω παραγωγίσκους, ασήμαντους, ενδεχομένως, όχι ενδεχομένως, τα παίρνουν κιόλας μερικοί.

    Στο θέατρο τι έχει αλλάξει τις τελευταίες δύο, τρεις δεκαετίες;

    Το θέατρο έχει εξελιχθεί πάρα πολύ. Kατ' αρχήν πιστεύω περισσότερο στους νέους ηθοποιούς από ό,τι σε αυτούς του παρελθόντος. Παίζουν ανθρώπινα ενώ οι άλλοι έπαιζαν και σου έλεγαν «κοίταξε είμαι ηθοποιός». Έφυγε αυτό το επίπλαστο. Οι νέοι είναι πιο καλλιεργημένοι, έχουν μελετήσει περισσότερο. Το θέατρο έχει πάρα πολύ ωραίες παραστάσεις, έχει πάρα πολύ δυναμική, έχει νέους ανθρώπους που τα μέσα τα εκφραστικά τους είναι πολύ πιο καλλιεργημένα από αυτά των ηθοποιών του παρελθόντος. Η παρελθοντολογία δεν με αφορά καθόλου, σέβομαι το παρελθόν αλλά το σέβομαι όσο αυτό θα με πάει στο μέλλον.

    Το καλλιτεχνικό ξεκίνημά σου το έκανες πολύ μικρός.

    Τον πρώτο δίσκο τον έκανα το '72, ήμουν 15 ετών...Ήταν το «Σώσον Κύριε τον λαό Σου». Εκμεταλλεύθηκα το τροπάριο εμμέσως για να κάνω και τη νύξη την πολιτική. Το πήραν χαμπάρι. Υπήρχε ένας «διανοούμενος» της χούντας, ο Γεωργαλάς και απαγόρευσε τον δίσκο. Αυτή η απαγόρευση εμένα μου έκανε πάρα πολύ καλό. Και μετά στη μεταπολίτευση κάνω και μία συνεργασία με τον Βάρναλη. Και αυτόν τον δίσκο, που κυκλοφόρησε μετά τον θάνατο του ποιητή, είχα την τύχη να μου τον απαγορεύσουν και έγινα πανελληνίως γνωστός...

    Ως καλλιτέχνης και ως πολίτης τι πιστεύεις για την κρίση που ταλαιπωρεί τη χώρα για έβδομο χρόνο; Υπάρχει η άποψη ότι για την κρίση ευθύνεται και η νοοτροπία που κυριάρχησε τα τελευταία 30 χρόνια. Έχουμε όλοι ευθύνες;

    Σε ένα κράτος που δεν κάνουν τίποτα για τον πολιτισμό και έχει πολίτες που δεν έχουν σχέση με τον πολιτισμό -δεν λέω ότι είναι απολίτιστοι, αλλά δεν είναι και πολιτισμένοι-, με όλο αυτό που κουβαλάμε από το παρελθόν και με μία λογική, το λάιφ στάιλ, που κυριάρχησε στην Ελλάδα περισσότερο από κάθε άλλη χώρα, όταν ο κόσμος επιλέγει τον ισχυρό, τον πλούσιο, τον πρόεδρο της ομάδας ή τον εκδότη, τότε χάνει τον μπούσουλα και όταν χάσει τον μπούσουλα δεν μπορεί να υπερασπιστεί τίποτα. Όταν δεν έχει ενημέρωση τι να ξέρει, τι να υπερασπίσει; Εγώ νομίζω ότι έχουμε μεγάλη ευθύνη όλοι για αυτά που κάναμε ή για αυτά που δεν κάναμε κάποιοι που αντιλαμβανόμαστε πιο πολύ. Όταν επιλέγεις κλέφτες στο τιμόνι της χώρας και εθνικούς μειοδότες, η χώρα διαλύεται.

    Πολλοί ισχυρίζονται ότι η Ευρώπη έχει αλλάξει, έχει μεταλλαχθεί. Δεν είναι η ΕΟΚ του 1980. Περνάει και η Ευρώπη κρίση;

    Αυτό που συμβαίνει τώρα στην Ευρώπη είναι ένα αποτυχημένο πράγμα. Ένα μόρφωμα είναι η Ευρώπη πια. Όλη η Ευρώπη κουνήθηκε για τους Γάλλους που σκοτώθηκαν και για τους Βέλγους και την προηγούμενη ημέρα συμπτωματικά είχαν σκοτωθεί 800 Σύροι. Ποια Ευρώπη, ποια Σένγκεν; Αυτά όλα είναι μια κρίση φυσικά, την κρίση την πληρώνουν οι φτωχοί άνθρωποι, οι οποίοι όμως δεν πρέπει να αποδέχονται αυτά που τους επιβάλλονται.

    Τι πρέπει να γίνει, δηλαδή;

    Εγώ είμαι από τους ανθρώπους που πιστεύουν ότι πρέπει να ξεκοπούμε από την Ευρώπη. Αλλά με μια λογική να μη χάσει ο φτωχός λαός. Γιατί αν θα μπούμε τώρα στη δραχμή πάλι οι φτωχοί θα την πληρώσουν. Θέλει δηλαδή στρατηγική και στρατηγική οι Έλληνες πολιτικοί απέδειξαν ότι δεν έχουν. Πιστέψαμε, η πλειοψηφία, σε έναν ηγέτη που έλεγε ανήκομεν κάπου. «Ανήκομεν στη Δύση». Γιατί ανήκομεν στη Δύση; Εμείς είμαστε στο σταυροδρόμι Δύσης, Ανατολής και Νότου, είναι δυνατόν να συμπεριφερόμαστε μεαυτόν τον τρόπο;

    Πολλοί άνεργοι νέοι επιλέγουν και επιχειρούν να ξεκινήσουν μια νέα ζωή έξω από την Ελλάδα. Θα ήθελες να ζήσεις στο εξωτερικό;

    Δεν θα ήθελα να ζω στο εξωτερικό. Αλλά και στους νέους που είναι άνεργοι θα έλεγα να μη φύγουν από την Ελλάδα. Η δημιουργία είναι η απάντηση στην κρίση. Να αγνοήσουν τα μέσα, να μη βολεύονται σε αυτό που υπάρχει και να μας διώξουν εμάς.

    Παραδοσιακές φορεσιές βαριές σαν την ιστορία μας

    Παραδοσιακές ελληνικές φορεσιές και μάλιστα αυθεντικές. Κάπου 250 ενδυματολογικά σύνολα, που καλύπτουν τα τελευταία 200 χρόνια του παραδοσιακού βίου της ελληνικής κοινωνίας (από το 1770/1780 έως το 1960/1970).Υπέροχες φορεσιές από τη Μικρά Ασία, την Ανατολική Θράκη και τα χωριά της λεκάνης του Έβρου έως τη Λευκάδα και την Πελοπόννησο και από τη βόρεια Ήπειρο έως τη Λέσβο, την Κάρπαθο και το Καστελόριζο.

    Ένας πραγματικός θησαυρός της λαϊκής μας παράδοσης στεγασμένος στο ισόγειο και το υπόγειο ενός σπιτιού στη Λίμνη Ευβοίας.

    Ιδιοκτήτης του θησαυρού αυτού, ο Ανδρέας Πέρης (Παπαγεωργίου). Γεννημένος το 1931 στη Λίμνη ο κυρ-Ανδρέας έκανε σκοπό της ζωής του εδώ και μισό αιώνα τη συγκέντρωση αυτού του θησαυρού της λαϊκής μας παράδοσης. Και μετέτρεψε σε μουσείο το ισόγειο και το υπόγειο του σπιτιού του, εκθέτοντας τις φορεσιές σε 94 βιτρίνες. «Μου άρεσαν οι παραδοσιακές φορεσιές γιατί οι γιαγιάδες μου τις φορούσαν πάντα» μας λέει ο κυρ-Ανδρέας. Ένας άνθρωπος απλός, 85 ετών, γαλήνιος, με το χαμόγελο στα χείλη. Φορώντας πάντα την τραγιάσκα του. Τον συναντήσαμε τυχαία σε ένα καπηλειό της Λίμνης. Άκουσα έκπληκτος την ιστορία του. Μια ιστορία συνυφασμένη με το Ελληνικό Χορόδραμα της Ραλλούς Μάνου. «Το 1952 έγινα δεκτός από την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών και τον επόμενο χρόνο γνώρισα τη Ραλλού Μάνου, που μόλις είχε ιδρύσει το Ελληνικό Χορόδραμα για να εξερευνήσει την καλλιτεχνική ελληνική παράδοση σε όλες τις εκφράσεις της, από την αρχαιότητα έως τη σύγχρονη εποχή», μας εξομολογείται.

    Έτσι ο Ανδρέας άρχισε την επαγγελματική του σχέση με την τέχνη του χορού. Πρώτα χορευτής, μετά δάσκαλος και χορογράφος, σχεδιαστής κοστουμιών και σκηνογράφος. Συνέχισε τη μαθητεία του στη ζωγραφική δίπλα σε δύο κορυφαίους, στον Σπύρο Βασιλείου και μετά στον Γιάννη Τσαρούχη. Μεταπτυχιακές σπουδές στον έντεχνο χορό στο Λονδίνο με υποτροφία του Βρετανικού Συμβουλίου και στη συνέχεια στη Νέα Υόρκη.

    «Το 1964, σε μια περιοδεία του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος στην Καβάλα, αγόρασα με ό,τι χρήματα είχα τις πρώτες φορεσιές - τρεις γυναικείες σαρακατσάνικες φορεσιές. Λίγο μετά βρήκα σε ένα παλαιοπωλείο μια φορεσιά από το Πωγώνι. Από τότε η συλλογή παραδοσιακών φορεσιών έγινε για μένα ζήτημα ζωής...», μας λέει. Πριν από 12 χρόνια στέγασε την ενδυματολογική του συλλογή στο σπίτι που κληρονόμησε από τη μητέρα του. Αν και ο εκθεσιακός χώρος είναι περιορισμένος, ο επισκέπτης έχει την ευκαιρία να αποκτήσει μία εικόνα της απίστευτης γεωμορφολογικής ποικιλίας που χαρακτηρίζει το χώρο ανάπτυξης του ελληνικού πολιτισμού, εντός και εκτός της σύγχρονης ελληνικής επικράτειας.

    «Οι περισσότερες φορεσιές της συλλογής είναι νυφικά ή γιορτινά σύνολα που φοριούνταν από γυναίκες. Άλλωστε, ο ρουχισμός μίας γυναίκας σημάδευε την πορεία της ζωής της», μας λέει ο κυρ-Ανδρέας ξεναγώντας μας στο μουσείο του. Φορεσιές με βαριά μάλλινη τσόχα από την Ήπειρο με τα πολλά νερά της, αραχνοΰφαντο βαμβακερό ύφασμα από την Εύβοια, μεταξωτό θρακιώτικο πελιούζι, εισαγόμενη ολομέταξη στόφα από τη Δαμασκό. Όλες οι διακριτές τοπικές ταυτότητες της κοινής ελληνικής πολιτιστικής κληρονομιάς, όπως και τα διαφορετικά κοινωνικά και οικονομικά στρώματα που συγκροτούσαν τον κορμό της κάθε τοπικής κοινωνίας, αντικατοπτρίζονται στις ατέλειωτες παραλλαγές των φορεσιών... Τα εκθέματα μαρτυρούν επαφές λαών και πολιτισμών, προτού να χαραχτούν διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα στα εθνικά κράτη. Το μακρύ καβάδι της νύφης από την Κω το οποίο φοριόταν και σε πολλά άλλα μέρη του ελληνικού κόσμου και ήταν πολύ διαδεδομένο στην Ανατολή, η γραμμή των επτανησιακών φορεσιών, η κερκυραϊκή και η λευκαδίτικη, που δείχνει ιταλική επιρροή, η ευρύτερη βαλκανική συγγένεια που διακρίνεται στα ανδρικά σύνολα των Βλάχων, και τις ευρωπαΐζουσες φορεσιές της Λίμνης του 19ου αιώνα οι οποίες συνδυάζονταν με παλαιοτέρου τύπου κεφαλοδέματα, αλλά και με ένα κεντημένο κοντό σακάκι, στολισμένο με βικτωριανά κοσμήματα και οθωμανικά φλουριά. Ιδιαίτερη θέση έχουν τα κοσμήματα, στοιχείο αναπόσπαστο της γιορτινής και της νυφιάτικης ενδυμασίας.

    - Πώς έφτασε στα χέρια σας όλος αυτός ο θησαυρός, ρωτώ τον Ανδρέα;

    «Τις αγόρασα μία μία. Και γι' αυτό δεν έχω φράγκο στην τσέπη» λέει γελώντας. «Δεν ξέρω πόσα χρήματα έχω δώσει. Ακόμη και σήμερα συνεχίζω να αγοράζω αν βρω κάτι καλό...». Το μουσείο του κυρ-Ανδρέα είναι ανοικτό στο κοινό. Χωρίς εισιτήριο. «Αν κερδίσω το τζόκερ θα αγοράσω ένα κτίριο να τις εκθέσω», λέει γελώντας...

    [04] Γ. Τσώκος στο ΑΠΕ - ΜΠΕ: Τα πανεπιστήμια πρέπει να αποκτήσουν πλήρη αυτοτέλεια από το κράτος

    Τα ελληνικά πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα χρειάζονται πλήρη αυτοτέλεια από το κράτος, περισσότερα χρήματα και καλύτερες υποδομές για να αναπτυχθούν και να κρατήσουν στην Ελλάδα τους νέους επιστήμονες, λέει ο Γεώργιος Τσώκος, καθηγητής παθολογίας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ και πρόεδρος του Συμβουλίου Ιδρύματος του Πανεπιστημίου Αθηνών, σε συνέντευξή του στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

    Τονίζει, επίσης, ότι ο θεσμός του Συμβουλίου Ιδρύματος στα ΑΕΙ είναι αναγκαίος για τον εκσυγχρονισμό τους και για την ενίσχυση της αξιοκρατίας, της αριστείας και της διαφάνειας. Επισημαίνει ότι ο ρόλος των Συμβουλίων δεν πρέπει να είναι διακοσμητικός και ότι στην Ελλάδα πρέπει να ωριμάσει ο διαχωρισμός των δραστηριοτήτων ανάμεσα στις Πρυτανείες των ΑΕΙ και στα Συμβούλια Ιδρύματος.

    Στο πεδίο της ειδικότητάς του, την ανοσολογία και ρευματολογία, αναφέρει ότι το μέλλον βρίσκεται στην εξατομικευμένη θεραπεία με φάρμακα κατάλληλα για την περίπτωση των επιμέρους ασθενών. Υπογραμμίζει ότι η κλινική ανοσολογία ανθεί διεθνώς, ιδίως για νέες θεραπείες του καρκίνου, ενώ για την Ελλάδα αναφέρει ότι υπάρχουν μεμονωμένοι κλινικοί ανοσοβιολόγοι που παράγουν σημαντικό έργο.

    [05] Συμβολικός αποκλεισμός του υπουργείου Οικονομικών, από ιδιοκτήτες ταξί

    Συμβολικό αποκλεισμό πραγματοποιούν οι ιδιοκτήτες ταξί, στην είσοδο του υπουργείο Οικονομικών, στο πλαίσιο της 24ωρης απεργίας τους, διαμαρτυρόμενοι για τις προωθούμενες μεταρρυθμίσεις στο φορολογικό.

    [06] Αποκαταστάθηκε η σιδηροδρομική συγκοινωνία Αθηνών - Θεσσαλονίκης

    Αποκαταστάθηκε, στις 8 το πρωί, η σιδηροδρομική συγκοινωνία μεταξύ Αθηνών και Θεσσαλονίκης που είχε διακοπεί λίγο πριν τις 3 τα ξημερώματα, όταν εκτροχιάστηκαν τα 4, από τα συνολικά 11, βαγόνια της αμαξοστοιχίας 601 που κατευθυνόταν από τη Θεσσαλονίκη προς την Αθήνα με 450 επιβάτες.

    Τα τέσσερα βαγόνια, κάτω από άγνωστες συνθήκες, ξέφυγαν από τις ράγες λίγο πριν τον σταθμό στο Λιανοκλάδι ενώ η αμαξοστοιχία κινούνταν με πολύ χαμηλή ταχύτητα. Δεν υπήρξε κανένας τραυματισμός, ενώ στο σημείο έσπευσαν για προληπτικούς λόγους ασθενοφόρα και πυροσβεστικά οχήματα. Η αποκατάσταση της βλάβης στις γραμμές ξεκίνησε άμεσα από τα συνεργεία προκειμένου να αποκατασταθεί η κυκλοφορία.

    Με μικρή καθυστέρηση, αλλά με άλλη αμαξοστοιχία, κατευθύνθηκαν προς Αθήνα οι 450 επιβάτες που βρέθηκαν στο Λιανοκλάδι, ενώ οι επιβάτες της αμαξοστοιχίας 600, από την Αθήνα με προορισμό τη Θεσσαλονίκη, προωθήθηκαν με λεωφορεία.

    [07] Γερμανία: Συμφωνία για νέα αντιτρομοκρατικά μέτρα και σχέδιο ενσωμάτωσης προσφύγων

    Οι ηγέτες των κομμάτων του κυβερνητικού συνασπισμού της Γερμανίας συμφώνησαν, σε μια συνάντηση που τελείωσε τα ξημερώματα σήμερα (Πέμπτη), σε ένα πακέτο αντιτρομοκρατικών μέτρων, είπαν πηγές του συνασπισμού.Τα κόμματα - οι συντηρητικοί της καγκελαρίου Άγγελας Μέρκελ, οι Βαυαροί σύμμαχοί τους και οι Σοσιαλδημοκράτες - επίσης συμφώνησαν στις λεπτομέρειες ενός νέου νόμου ο οποίος καθορίζει την ενσωμάτωση των προσφύγων, είπαν οι πηγές, χωρίς να παραθέτουν λεπτομέρειες.

    Περίπου 1 εκατομμύριο μετανάστες έφτασαν στη Γερμανία πέρσι, πολλοί εγκαταλείποντας συρράξεις στη Μέση Ανατολή. Ο υπουργός Εσωτερικών Τομάς ντε Μεζιέρ σχεδιάζει νέο νόμο ο οποίος θα υποχρεώνει τους πρόσφυγες να μάθουν γερμανικά και να ενσωματωθούν στην κοινωνία.Τον περασμένο μήνα, οι γερμανικές αρχές ενέτειναν τα μέτρα ασφαλείας στα αεροδρόμια, τους σταθμούς τραίνων και τα σύνορα της χώρας με το Βέλγιο, τη Γαλλία, την Ολλανδία και το Λουξεμβούργο, μετά από τις τρομοκρατικές επιθέσεις στις Βρυξέλλες.

    [08] «Πρόσφυγες, τότε και σήμερα», το κεντρικό αφιέρωμα της 13ης Διεθνούς Έκθεσης Βιβλίου Θεσσαλονίκης

    "Πρόσφυγες, τότε και σήμερα" είναι το κεντρικό αφιέρωμα της 13ης Διεθνούς Έκθεσης Βιβλίου Θεσσαλονίκης, που διοργανώνεται σε συνεργασία με τον Δήμο Θεσσαλονίκης από 12 έως και 15 Μαΐου και σκοπεύει να αναδείξει τόσο τη σύγχρονη πραγματικότητα του προβλήματος, όσο και τις ιστορικές διαστάσεις του. Το αφιέρωμα περιλαμβάνει θεματική έκθεση βιβλίων, συζητήσεις, παρουσιάσεις βιβλίων, πολυσυλλεκτική έκθεση φωτογράφων και φωτορεπόρτερ και προβολές ταινιών σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

    Τιμώμενη χώρα στην έκθεση θα είναι η Ρωσία στο πλαίσιο του Έτους Ελλάδας-Ρωσίας. Σε κεντρικό χώρο 500 τμ, η Ρωσία θα παρουσιάσει ένα πανόραμα της πολιτιστικής της πραγματικότητας, που περιλαμβάνει παρουσιάσεις συγγραφέων και ποιητών, σύγχρονων αισθητικών και λογοτεχνικών ρευμάτων, προβολές ταινιών και animation, αλλά και παρουσιάσεις προγραμμάτων μετάφρασης (από τα ρωσικά στα ελληνικά). Θα παρουσιαστούν επίσης θησαυροί των μουσείων της Ρωσίας.

    [09] Συναυλίες στο Bataclan στο Παρίσι τον Νοέμβριο, έναν χρόνο μετά την επίθεση των τζιχαντιστών

    Η διεύθυνση του πολυχώρου Le Bataclan στο Παρίσι ανακοίνωσε σήμερα την επαναλειτουργία του το αργότερο τον Νοέμβριο όπως και τον προγραμματισμό συναυλιών έναν χρόνο μετά την επίθεση των τζιχαντιστών στο κέντρο πολιτισμού που στοίχισε την ζωή σε 90 ανθρώπους.

    Οι εργασίες ανακαίνισης του Μπατακλάν «ξεκίνησαν» και μολονότι δεν έχει καθοριστεί η ακριβής ημερομηνία επαναλειτουργίας του? έχουν ήδη προγραμματιστεί τέσσερις συναυλίες: ο Βρετανός τραγουδιστής Πιτ Ντόχερτι θα εμφανιστεί την 16η Νοεμβρίου, o Σενεγαλέζος καλλιτέχνης Γιουσού Ν' Ντουρ και το συγκρότημα Super Etoile de Dakar την 18η Νοεμβρίου, το αμερικανικό ροκ συγκρότημα Nada Surf τη 2α Δεκεμβρίου και οι Γάλλοι ράπερ MZ την 3η Δεκεμβρίου.

    [10] Συμπλοκές μεταξύ προσφύγων στην Ειδομένη

    Συμπλοκές μεταξύ προσφύγων σημειώθηκαν μετά τα μεσάνυχτα στην Ειδομένη.

    Σύμφωνα με την αστυνομία, περίπου 30 άτομα συνεπλάκησαν στον σιδηροδρομικό σταθμό της Ειδομένης και προκάλεσαν φθορές στη τζαμαρία του κυλικείου.

    [11] Εκτροχιασμός αμαξοστοιχίας στο Λιανοκλάδι, χωρίς τραυματίες

    Εκτοχιάστηκε στις 2.55 τα ξημερώματα η επιβατική αμαξοστοιχία 601 που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη - Αθήνα, λίγο πριν εισέλθει στον σταθμό του Λιανοκλαδίου, από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία και ενώ κινούνταν με χαμηλή ταχύτητα. Εκτός τροχιάς βγήκαν τα τέσσερα από τα έντεκα συνολικά βαγόνια.Στην αμαξοστοιχία επέβαιναν 450 άτομα και δεν σημειώθηκαν τραυματισμοί.

    Στο σημείο έσπευσαν προληπτικά ασθενοφόρα, πυροσβεστικά οχήματα και αστυνομικές δυνάμεις. Επίσης, στο σημείο μετέβησαν άμεσα συνεργεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, του ΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ.Οι επιβάτες της αμαξοστοιχίας 601 προωθήθηκαν στον προορισμό τους, την Αθήνα, με άλλη αμαξοστοιχία. Οι επιβάτες της αμαξοστοιχίας 600 που ξεκίνησαν από την Αθήνα με προορισμό τη Θεσσαλονίκη, προωθήθηκαν στον προορισμό τους με λεωφορεία.


    Athens News Agency: News in Elot928 Greek Directory - Previous Article - Next Article
    Back to Top
    Copyright © 1995-2016 HR-Net (Hellenic Resources Network). An HRI Project.
    All Rights Reserved.

    HTML by the HR-Net Group / Hellenic Resources Institute, Inc.
    ana2html v2.01 run on Thursday, 14 April 2016 - 6:32:27 UTC