Read the UN Resolutions on The Cyprus Problem Read the Convention Relating to the Regime of the Straits (24 July 1923) Read the Convention Relating to the Regime of the Straits (24 July 1923)
HR-Net - Hellenic Resources Network Compact version
Today's Suggestion
Read The "Macedonian Question" (by Maria Nystazopoulou-Pelekidou)
HomeAbout HR-NetNewsWeb SitesDocumentsOnline HelpUsage InformationContact us
Tuesday, 16 April 2024
 
News
  Latest News (All)
     From Greece
     From Cyprus
     From Europe
     From Balkans
     From Turkey
     From USA
  Announcements
  World Press
  News Archives
Web Sites
  Hosted
  Mirrored
  Interesting Nodes
Documents
  Special Topics
  Treaties, Conventions
  Constitutions
  U.S. Agencies
  Cyprus Problem
  Other
Services
  Personal NewsPaper
  Greek Fonts
  Tools
  F.A.Q.
 

Athens News Agency: News in Greek, 10-11-19

Athens News Agency: News in Elot928 Greek Directory - Previous Article - Next Article

From: The Athens News Agency at <http://www.ana.gr/>

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

  • [01] Ενίσχυση Επιχειρηματικότητας
  • [02] Τι αλλάζει σε Δημόσιο και ΔΕΚΟ
  • [03] Δωρεάν ιατρικές εξετάσεις
  • [04] Θεατρικός χειμώνας

  • [01] Ενίσχυση Επιχειρηματικότητας

    Την ερχόμενη εβδομάδα θα υπογράψει ο υφυπουργός Οικονομικών κ. Φ. Σαχινίδης τη σχετική εγγυητική του ελληνικού δημοσίου που απαιτείται, προκειμένου να προχωρήσει η συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, για την προώθηση προγραμμάτων που θα αφορούν νέες μορφές στήριξης της ελληνικής επιχειρηματικότητας.

    Αυτό ανέφερε ο υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας κ. Μ. Χρυσοχοϊδης σε συναντησή του με δημοσιογράφους κατά τη διάρκεια της οποίας ενημέρωσε αναλυτικά για την παρουσίαση στο Υπουργικό Συμβούλιο τη σύσταση του Εθνικού Ταμείου Επιχειρηματικότητας και Ανάπτυξης (ΕΤΕΑΝ).

    Ο ειδικός αυτός φορέας, που ιδρύεται με τη μορφή ανώνυμης εταιρείας, αναμένεται να λειτουργήσει ως καταλύτης στη ροή κεφαλαίων προς τις επιχειρήσεις, αναβαθμίζοντας και συμπληρώνοντας το υφιστάμενο χρηματοπιστωτικό σύστημα, μοχλεύοντας μέσω ανακυκλούμενων δανείων, εγγυήσεων και αντεγγυήσεων, συνεπενδύσεων και συμμετοχών, συνολικούς πόρους άνω των 2,5 δισ ευρώ για την επόμενη διετία.

    Το ΕΤΕΑΝ δεν είναι τράπεζα. Δεν έρχεται δηλαδή σε άμεση επαφή με τις επιχειρήσεις προσφέροντας επιδοτήσεις ή εγγυήσεις. Το ΕΤΕΑΝ θα παρεμβαίνει στην αγορά μέσω τραπεζών ή άλλων χρηματοδοτικών ιδρυμάτων με τα οποία κάθε φορά θα συνεργάζεται συν-επενδύοντας κεφάλαια.

    Είναι ένα Ταμείο-ομπρέλα. Ένας χρηματοδοτικός μηχανισμός ο οποίος θα προκύψει από την ενσωμάτωση του ΤΕΜΠΜΕ, του οποίου θα αποτελεί τη μετεξέλιξη (το σύνολο των κεφαλαίων του ΤΕΜΠΜΕ, ύψους άνω του 1,7 δισ ευρώ, θα αποτελέσει το αρχικό κεφάλαιο του ΕΤΕΑΝ). Για την ίδρυση επομένως του ΕΤΕΑΝ δεν θα απαιτηθούν νέα κεφάλαια και δε θα υπάρξει η παραμικρή επιβάρυνση του προϋπολογισμού.

    More details on the subscriber's page of APE-MPE | Subscription request form

    [02] Τι αλλάζει σε Δημόσιο και ΔΕΚΟ

    Οι αλλαγές στο Δημόσιο - Αναδιάρθρωση υπηρεσιών και ενιαίο μισθολόγιο

    Το 2011, όπως όλα δείχνουν, θα είναι ένας καθοριστικός χρόνος για τη ζωή των 768.000 δημόσιων υπαλλήλων και των οικογενειών τους, καθώς για πρώτη φορά θα βρεθούν μπροστά σε πρωτόγνωρες εξελίξεις -ενδεχομένως και προοπτικές- και μάλιστα μετά από μία δύσκολη περίοδο, που συνοδεύτηκε από τη μείωση των αποδοχών τους.

    Η πρώτη αλλαγή, που θα επέλθει στη ζωή των δημοσίων υπαλλήλων, θα σχετίζεται με την αναδιάρθρωση όλων των δημοσίων υπηρεσιών και στην εκτεταμένη κινητικότητα που θα υπάρξει στο έμψυχο δυναμικό των δημόσιων υπηρεσιών με τις μετακινήσεις και μετατάξεις υπαλλήλων.

    Η δεύτερη αλλαγή θα είναι η περαιτέρω μείωση των αποδοχών τους με το νέο ενιαίο μισθολόγιο, καθώς αναμένεται να περικοπεί μεγάλο μέρος επιδομάτων και ιδίως αυτών, όπως υποστηρίζει το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης, που δημιουργούν μεγάλες μισθολογικές ανισότητες, ακόμη και στο ίδιο γραφείο ενός υπουργείου.

    Έτσι, υπό την πίεση του μνημονίου και της «τρόικας» για μείωση των δημόσιων δαπανών, αλλά και την ανάγκη για εξορθολογισμό σε υπηρεσίες του Δημοσίου, με ελάχιστη προσφορά στην κρατική μηχανή και στην εξυπηρέτηση του πολίτη, ο υπουργός Εσωτερικών Γιάννης Ραγκούσης συντάσσει νομοσχέδιο, που θα έχει κατατεθεί στη Βουλή μέχρι το πρώτο τετράμηνο του επόμενου έτους, με το οποίο δεκαπέντε υπουργεία θα πρέπει να προχωρήσουν στην αναδιάρθρωση όλων των υπηρεσιών τους.

    Γενικότερος στόχος του υπό σύνταξη νομοσχεδίου αποτελεί, σύμφωνα με πληροφορίες, η ανασύσταση από νέα βάση όλων των υπηρεσιών στα υπουργεία, να περιοριστεί σταδιακά ο αριθμός των δημόσιων υπαλλήλων, με το περαιτέρω πάγωμα των προσλήψεων και την κατάργηση των προσωποπαγών θέσεων, αλλά και με την αποχώρηση συμβασιούχων.

    Εξοικονόμηση πόρων 800 εκατ. ευρώ από τις παρεμβάσεις που αναμένεται να γίνουν στις ΔΕΚΟ

    Η υλοποίηση σειράς δράσεων για την εξυγίανση των ΔΕΚΟ μέσω εταιρικών αναδιαρθρώσεων, ορθολογικότερης οργάνωσής τους με στόχο αυτές να λειτουργούν αποτελεσματικότερα, αποτελεί ένας από τους βασικούς στόχους του προϋπολογισμού για το 2011.

    Στο πλαίσιο αυτό το υπουργείο Οικονομικών και τα υπουργεία που εποπτεύουν ΔΕΚΟ εντός του 2011, όπως αναφέρεται στην εισηγητική έκθεση, θα προβούν σε ενέργειες που σαν στόχο θα έχουν την αύξηση εσόδων, την περαιτέρω μείωση του μισθολογικού και λειτουργικού κόστους, και που στο σύνολο τους θα βελτιώσουν το αποτέλεσμα έναντι του 2010 κατά 800 εκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με τα λογιστικά πρότυπα κατά "ESA 95". Η μείωση αυτή είναι μικρότερη σε σχέση με τη συνολική μείωση ύψους 1,3 δισ. ευρώ, η οποία επιτυγχάνεται με βάση το ελληνικό λογιστικό σχέδιο κυρίως διότι στο σύστημα "ESA 95" δεν υπολογίζονται οι αποσβέσεις.

    Όπως αναφέρεται στο προϋπολογισμό του 2011 η διαχείριση των δημοσίων επιχειρήσεων πρέπει να διέπεται από τους ίδιους κανόνες διαφάνειας, αποτελεσματικής διαχείρισης, ελέγχου των δαπανών και περιστολής της σπατάλης που θα ισχύσουν για το σύνολο του δημόσιου τομέα.

    More details on the subscriber's page of APE-MPE | Subscription request form

    [03] Δωρεάν ιατρικές εξετάσεις

    Αντιμέτωποι με το σκληρό πρόσωπο των επιπτώσεων της οικονομικής κρίσης στην κοινωνία, έρχονται πλέον καθημερινά οι νοσοκομειακοί γιατροί της χώρας, οι οποίοι αποφάσισαν να κλείσουν τα ταμεία των νοσηλευτικών ιδρυμάτων από τις 22 έως τις 28 Νοεμβρίου.

    Οι γιατροί αντιδρώντας στα μέτρα που λαμβάνονται, προκειμένου να εξοικονομηθούν χρήματα στον χώρο της υγείας, καλούν όσους ασθενείς επιθυμούν να έχουν δωρεάν πρόσβαση στις υπηρεσίες υγείας από τη Δευτέρα, οπότε και δεν θα πληρώνουν ούτε τα τρία ευρώ αλλά ούτε και τις εξετάσεις στις οποίες θα υποβάλλονται.

    Οι εκτιμήσεις των νοσοκομειακών γιατρών είναι άκρως ανησυχητικές καθώς αναφέρουν ότι αυξάνεται συνεχώς ο αριθμός των ανθρώπων που επισκέπτονται τα εξωτερικά ιατρεία των νοσοκομείων, με συμπτώματα κατάθλιψης και αγχώδους διαταραχής, ενώ ήδη το ψυχιατρικό νοσοκομείο στο Δαφνί, μετά από εισήγηση του επιστημονικού του συμβουλίου ξεκινά μελέτη για να διαπιστώσει πόσοι ασθενείς ζητούν και κάνουν εισαγωγή μόνο και μόνο για να τρέφονται από το νοσοκομείο, είπαν οι νοσοκομειακοί γιατροί.

    Επίσης, αναφερόμενοι στις προθέσεις του υπουργείου Υγείας, που έχουν να κάνουν με την χορήγηση μόνο γενόσημων φαρμάκων στους ανασφάλιστους και στους άπορους, εκτίμησαν ότι θα αυξηθούν οι ασθενείς του AIDS στη χώρα μας καθώς ενώ είναι οροθετικοί δεν θα μπορούν να παίρνουν την απαραίτητη αγωγή.

    More details on the subscriber's page of APE-MPE | Subscription request form

    [04] Θεατρικός χειμώνας

    «Στες κρίσιμες στιγμές θα ξαναβρίσκω το πνεύμα μου, σαν πριν, ασκητικό» . Ο στίχος του Κωνσταντίνου Π. Καβάφη- με τον οποίο το Εθνικό θέατρο εγκαινίασε τη φετινή θεατρική του σεζόν- αποτυπώνει την κατάσταση που κυριαρχεί στο πολιτιστικό τοπίο της χώρας την ώρα που η ελληνική οικονομία διέρχεται τη μεγαλύτερη κρίση της νεότερης ιστορίας της.

    Άλλωστε, όπως προέκυψε και από τη σύγκληση της γενικής συνέλευσης των θεάτρων της Ευρώπης που παραγματοποίθηκε στη χώρα μας στις αρχές Νοεμβρίου, η λεγόμενη «κρίση» έχει επηρεάσει τα πολιτιστικά δρώμενα και ειδικότερα το θέατρο σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό σε όλες τις χώρες της Ευρώπης, με ορατό τον κίνδυνο να τίθεται ακόμα και θέμα αλλοίωσης της φυσιογνωμίας του.

    Ωστόσο, το ελληνικό θεατρικό τοπίο σε πείσμα της δίνης της οικονομικής κρίσης και των επιπτώσεων της προτείνει ένα πολυδυναμικό ρεπερτόριο για χειμερινή θεατρική περίοδο 2010-2011.Απο αυτές τις παραστάσεις, το ΑΠΕ-ΜΠΕ, επιλέγει σήμερα να παρουσιάσει έναν μεγάλο αριθμό και ο κατάλογος συνεχίζεται.

    Ειδικότερα, στη κεντρική σκηνή του Εθνικού Θεάτρου ανεβαίνουν διαδοχικά έργα κλασσικού ρεπερτορίου: «Φρεναπάτη» του Πιερ Κορνέιγ , (σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μαυρίκιου, με το Χρήστο Λούλη και την Εύα Κοταμανίδου), «Εμίλια Γκαλόττι», του Γκότχολντ Έφρεμ Λέσινγκ (σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά), «Συρανό ντε Μπερζεράκ» του Εντμόν Ροστάν ( από τον Νίκο Καραθάνο), «Η τριλογία του παραθερισμού» του Κάρλο Γκολντόνι (σε σκηνοθεσία Νίκου Μαστοράκη, με τον Δημήτρη Πιατά και τη Μάγια Λυμπεροπούλου) και «Τρισεύγενη» του Κωστή Παλαμά (σε σκηνοθεσία Λυδίας Κονιόρδου, με τη Στεφανία Γουλιώτη στον ομώνυμο ρόλο).

    Δίπλα, στη Νέα Σκηνή- Νίκος Κούρκουλος, πλάι στο «Γλυκό πουλί της νιότης» του Τενεσί Ουίλλιαμς (σε σκηνοθεσία Έφης Θεοδώρου) και τον «Πλατόνωφ» του Άντον Τσέχοφ (σε σκηνοθεσία Γιώργου Λάνθιμου), ανεβαίνουν «Ο χρυσός δράκος» του Γερμανού Ρόλαντ Σιμελπφένιχ, (σε σκηνοθεσία της Κατερίνας Ευαγγελάτου), και δραματοποιημένο το πολυβραβευμένο και μεταφρασμένο σε περισσότερες από 13 γλώσσες μυθιστόρημα του Παύλου Μάτεσι, «Η μητέρα του σκύλου» (σε σκηνοθεσία Νικίτα Μιλιβόγεβιτς με τη Θέμιδα Μπαζάκα).

    Ακολουθώντας την ίδια γραμμή στο «Απλό Θέατρο», ο Αντώνης Αντύπας επιμένει και φέτος στο γερό κλασικό ρεπερτόριο, ανεβάζοντας τα δοκιμασμένα στον χρόνο έργα δύο βραβευμένων με Νόμπελ συγγραφέων, του Χάρολντ Πίντερ και του Σάμουελ Μπέκετ.

    Αρχικά θα σκηνοθετήσει τον «Επιστάτη» του Χάρολντ Πίντερ, με τον Δημήτρη Καταλειφό στον ομώνυμο απαιτητικό ρόλο, και, αργότερα, τις «Ευτυχισμένες μέρες» του Σάμουελ Μπέκετ, με τη Ράνια Οικονομίδου, εμβληματική Γουίνι. Και στα δύο έργα την πρωτότυπη μουσική συνθέτει η σταθερή συνεργάτις του Αντύπα, Ελένη Καραΐνδρου.

    Το μοναδικό θεατρικό κείμενο του Τζέιμς Τζόυς «οι Εξόριστοι» παρουσιάζεται ήδη Στο Από Μηχανής Θέατρο σε σκηνοθεσία Ρούλας Πατεράκη, ενώ παράλληλα η ίδια ερμηνεύει αποσπάσματα από το έργο του πρόωρα χαμένου λογοτέχνη (και συντρόφου της) Γιάννη Πάνου στην «Ιστορία των μεταμορφώσεων». Από τη νέα χρονιά θβ ανέβει το κύκνειο άσμα του Χένρικ Ίψεν «Το Ξύπνημα των νεκρών» σε σκηνοθεσία του Λιθουανού Γκίνταρας Βάρνας και οι κωμωδίες «Ο καλύτερος τρόπος να ζεις» του Νόελ Κάουαρντ (σε σκηνοθεσία Αντώνη Γαλέου) και «Drunk Enough to Say I Love you?» της Κάρυλ Τσέρτσιλ (σε σκηνοθεσία Κατερίνας Μπερδέκα).

    Με Ίψεν, Στρίντμπεργκ και Κλάιστ γιορτάζει τη συμπλήρωση δέκα χρόνων λειτουργίας του το θέατρο Τόπος Αλλού. Ειδικότερα, θα δούμε το ανατρεπτικό έργο του Ίψεν, «Νόρα», από μία καινούρια οπτική σε σκηνοθεσία Νίκου Καμτσή, το κλασσικό έργο του Στριντμπεργκ «Μις Τζούλια»σε μία ρηξικέλευθη διασκευή του πολύ γνωστού στο ελληνικό κοινό, Πάτρικ Μπάρμπερ σε σκηνοθεσία Μίνας Αδαμάκη, το μεγαλειώδες παραμύθι του Χάινριχ Φον Κλάιστ, «Κάλχαας», σε μετάφραση και σκηνοθεσία του Νίκου Αλεξίου. Επιπλέον, παρουσιάζονται ήδη τα μονόπρακτα του Ντέιβιντ Μάμετ «Reunion» και «Μαύρο πόνυ», σκηνοθετημένα από τον Γρηγόρη Ρέντη, ενώ τον Ιανουάριο ανεβαίνει το «Πέρασμα», της Νοτιοαφρικανής Ρεζά ντε Βετ, σε σκηνοθεσία Αθανασίας Καραγιαννοπούλου.

    Το θέατρο της Οδού Κεφαλληνίας με τη σειρά του εγκανιάζει τη νέα σεζόν με το κλασσικό έργο του Φρεντερίκο Γκαρθία Λόρκα «Το Σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα» σε σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού και με την Μπέτυ Αρβανίτη στον πρωταγωνιστικό ρόλο. Επιπλέον παίζονται ήδη «τα Δακρυγόνα» του Αλέξη Σταμάτη (σε σκηνοθεσία Άρη Τρουπάκη), ενώ μέσα Δεκέμβρη κάνει πρεμιέρα το «Σόλο Ντουέτο» του Τομ Κεμπίνσκι σε μετάφραση Γιώργου Βάλαρη και σκηνοθεσία Ελένης Μποζά.

    Ακόμη, η εταιρεία θεάτρου Άσκηση θα παρουσιάσει από αυτή την Παρασκευή (19/11) στο ομώνυμο θέατρο της, την καινούργια της θεατρική παραγωγή βασισμένη στο θεατρικό κείμενο του Λουίτζι Πιραντέλο «Απόψε Αυτοσχεδιάζουμε» σε σκηνοθεσία Περικλή Μουστάκη.

    Τέσσερα ελληνικά έργα, - δύο θεατροποιημένα αφηγηματικά έργα, ένα σύγχρονο ποιητικό- κοινωνικό έργο ιδιαίτερης γραφής, ένα έργο του 1900 που ανεβαίνει για πρώτη φορά- και τρία σύγχρονα ξένα έργα που τα συνδέουν ένας κοινός πολιτιικοοικονομικός προβληματισμός, αποτελούν το ρεπερτόριο του Θεάτρου Τέχνης Κάρολος Κουν. Ειδικότερα, ανεβαίνουν στην κεντρική Σκηνή (Φρυνίχου): H «κυρία Κούλα» του Άκη Δήμου , βασισμένη στην ομότιτλη νουβέλα του Μένη Κουμανταρέα ( σε σκηνοθεσία Νίκου Μαστοράκη), «Ταξιδεύοντας με τον ΠΑΟΚ» του Σταύρου Τσιώλη και «Ο έλεγχος του Διεθνούς Ταμείου» του Γ.Η. Ησαΐα σε δραματουργική επεξεργασία και προσαρμογή Λέανδρου Πολενάκη(από τον Κωστή Καπελώνη). Ενώ στο υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης θα δούμε: «Το Δείπνο» της Μόιρα Μπουφίνη (σε σκηνοθεσία Διαγόρα Χρονόπουλου), «Το αρχαιότερο επάγγελμα» της Πόλα Φόγκελ (σε σκηνοθεσία Νικαίτη Κοντούρη) και η «Ανώνυμη Αγία» του Γιάννη Ρίτσου (σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ζαμάνη).

    Το Νέο Ελληνικό Θέατρο Γιώργου Αρμένη, παρουσιάζει στην κεντρική σκηνή, από αυτό το Σάββατο (20/11) την παράσταση «Κομμάτια και Θρύψαλα...2010» του Γιώργου Σκούρτη, σε σκηνοθεσία Γιώργου Αρμένη. Ενώ στην Αίθουσα ''Κάρ.Κουν'' παρουσιάζονται ήδη η σύγχρονη κωμωδία του Τζ. Φ. Νούναν «Όπως η Θέλμα και η Λουίζ», σε σκηνοθεσία Εμμανουέλας Αλεξίου, καθώς και ο μονόλογος του Νίκου Βασιλειάδη «Συμβολαιογράφος», που ερμηνεύει η Υρώ Μανέ σε σκηνοθεσία Γιώργου Καραμίχου. Ακόμη, στην πειραματική σκηνή «Νέων Θέατρο» ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το έργο του Πέκα Στεφάν, «The Sunshine Play», σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Λεμπέση και μετάφραση Κωνσταντίνου Λεβαντή.

    Με μια από τις μεγαλύτερες θεατρικές επιτυχίες, το «Άννα είπα!», του Παναγιώτη Μέντη- σε σκηνοθεσία Θανάση Παπαγεωργίου και με τη Λήδα Πρωτοψάλτη στον πρωταγωνιστικό ρόλο- το Θέατρο Στοά, γιορτάζει τα σαράντα του χρόνια. Το ρεπερτόριο της φετινής σεζόν περιλαμβάνει ακόμη τον θεατρικό μονόλογο του Δημήτρη Τσεκούρα «Η Μπέμπα», σε σκηνοθεσία Ορέστη Τάτση με ερμηνεύτρια τη Ναταλία Στυλιανού και το «4ever» του Γιώργου Ηλιόπουλου, σκηνοθεσία Βαρβάρας Δούκα, με τον Νίκο Αρβανίτη και την Ντίνα Αβαγιανού.

    Το ίδιο προσανατολισμένη στην ελληνική παραγωγή και η Θεατρική Σκηνή, στην οποία ανεβαίνει τo έργο του Μπάμπη Τσικλιρόπουλου «Ωχ, τα νεφρά μου!» σε σκηνοθεσία Αντώνη Αντωνίου με τους Νατάσα Ασίκη, Τάκη Βαμβακίδη και Ηλία Κατέβα.

    «Οι νταντάδες», ένα από τα σημαντικότερα έργα της σύγχρονης ελληνικής δραματουργίας του Γιώργου Σκούρτη, που παραμένει διαχρονικά επίκαιρο ανεβαίνει σαράντα χρόνια μετά από την πρώτη του παράσταση (θέατρο Τέχνης), στο θέατρο Ζίνα με τους Θύμιο Καρακατσάνη, Γιώργο Κωνσταντίνου και Τάκη Χρυσικάκο.

    Στο Θέατρο του Νέου Κόσμου η σεζόν ξεκινά με το βραβευμένο στο περσινό Fringe Festival έργο του Ντένις Κέλι «Τα Ορφανά», σε σκηνοθεσία του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, με τους Μιχάλη Οικονόμου, Μαρία Κίτσου και Όμηρο Πουλάκη. Ακόμη, στις άλλες σκηνές ανεβαίνουν: «Μια τεράστια έκρηξη» (Κάτω χώρος) του Βασίλη Μαυρογεωργίου σε σκηνοθεσία του ίδιου μαζί με τον Κώστα Γάκη, ο οποίος μαζί με τον Λευτέρη Καταχανά υπογράφει και το «Δεν μιλάμε γιβ αυτά» (Δώμας). Επιπλέον, στο πλαίσιο της συνεργασίας του με νεανικές άστεγες ομάδες, προσφέροντάς τους θεατρική στέγη, το Θέατρο του Νέου Κόσμου συνεργάζεται με την ομάδα «Grasshopper», παρουσιάζοντας το «DNA», ένα έργο για εφήβους του Ντένις Κέλι, σε σκηνοθεσία Σοφίας Βγενοπούλου.

    Μετά τον τσεχοφικό «Γλάρο» από τη ομάδα Pequod και «τα Νιάτα» του Τζόζεφ Κόνραντ, η Knot Gallery, θα φιλοξενήσει το θεατρικό έργο της Μαρίας Ευσταθιάδη «Παρείσακτοι» σε σκηνοθεσία Θέμελη Γλυνάτση, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα και αποτελεί ένα από τα πιο ενδιαφέροντα δείγματα σύγχρονης νεοελληνικής θεατρικής γραφής. Θ' ακολουθήσει (στις 7 Φεβρουαρίου 2011) το έργο της Μαίρη Σέλλεϋ, «Φρανκενστάιν», ένα έργο που εξερευνά τις σχέσεις δημιουργού και δημιουργήματος.

    Δύο σκληρά κοινωνικά έργα- ωμού ρεαλισμού- από τη σύγχρονη παγκόσμια δραματουργία θα παρουσιαστούν στην κεντρική σκηνή του θέατρου Βικτώρια: οι «50 λέξεις» του Michael Weller σε σκηνοθεσία Γιώργου Παλούμπη και το «Fucking Games» του Grae Cleugh σε σκηνοθεσία Δημήτρη Κομνηνού.

    Σε ό,τι αφορά τις καινούριες παραγωγές της Ελληνικής Θεαμάτων ξεχωρίζουν: «Τα κορίτσια με τα μαύρα» των Ρήγα- Αποστόλου, μία κωμωδία για τη σύγχρονη Ελλάδα, τη διαφθορά και τη διαπλοκή στο Θέατρο Αλίκη, το «Ράους» των Ρέππα- Παπαθανασίου στο Πειραιώς 131, καθώς και το πολυσυζητημένο, βραβευμένο με τρία βραβεία Τony, έργο της Γιασμίνα Ρεζά, «ο Θεός της σφαγής» που παρουσιάζεται στο θέατρο Κάτια Δανδουλάκη, σε σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή. Ο τελευταίος σκηνοθετεί και το το βραβευμένο με έξι βραβεία Tony έργο του σύγχρονου Αμερικανού συγγραφέα Τζον Λόγκαν «Στο κόκκινο», όπου πρωταγωνιστεί μαζί με τον Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο και θ' ανέβει στις 3 Δεκεμβρίου στο θέατρο Δημήτρης Χορν.

    Ο Γιάννης Μπέζος, από την άλλη «παίρνει το καπελάκι του και φεύγει» στο θέατρο Κιβωτός όπου σκηνοθετεί το κλασσικό έργο του Γιώργου Τζαβέλλα «Η γυνή να φοβήται τον άντρα» με τον ίδιο να κρατά το ρόλο του Αντωνάκη Κοκοβίκου.

    Την περασμένη Δευτέρα έκανε πρεμιέρα και ο «Καρυοθραύστης» στο «Θησείον, Ένα θέατρο για τις τέχνες», με τον οποίο ο Κωνσταντίνος Ρήγος ολοκληρώνει μια τριλογία στηριγμένη στα μεγάλα μπαλέτα του Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι, που ξεκίνησε με την Ωραία κοιμωμένη (1999) και τη Μνήμη των κύκνων (2002).

    Τέλος, το «Σπίρτο» (www.tospirto.net ), η πολιτιστική ιστοσελίδα του Λάκη Λαζόπουλου «ανάβει» για μία ακόμα φορά-ως διοργανώτρια, αυτήν την φορά- με σκοπό να «πυροδοτήσει» την τέχνη με το 1ο Low Budget Festival (δηλαδή το πρώτο φεστιβάλ μειωμένου κόστους), όπου καλούνται να παρουσιάσουν τις νέες τους παραγωγές δέκα θεατρικές ομάδες με συνολικά 60 ηθοποιούς στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης από τις 20 Νοεμβρίου έως τις 19 Δεκεμβρίου.

    Συνεχίζονται και αυτή τη χρονιά

    Το αθηναϊκό κοινό θα έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει πληθώρα παραστάσεων που ανέβηκαν τις προηγούμενες χρονιές και επαναλαμβάνονται και φέτος.

    Το «Σεσουάρ για Δολοφόνους» σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Αρβανιτάκη ανεβαίνει για δωδέκατη χρονιά στο θέατρο Αποθήκη, ενώ για τρίτη χρονιά συνεχίζεται η «Φουρκέτα» της Ελένης Γκασούκα στο Εμπορικόν και οι «Συμπέθεροι από τα Τίρανα» των Ρέππα- Παπαθανασίου στο θέατρο Λαμπέτη. Η «Αττική Οδός» του ίδιου καλλιτεχνικού διδύμου ανεβαίνει για δεύτερη χρονιά πάλι στο Εμπορικόν, μαζί με τους «Ήρωες» της Ελένης Γκασούκα στο Μικρό Παλλάς, όπως και το «Τι είδε ο Μπάτλερ» του Τζο Όρτον και «Το μπουφάν της Χάρλεϊ» του Βασίλη Κατσικονούρη στο θέατρο Δημήρης Χορν.

    Στο θέατρο Επί Κολωνώ, επαναλαμβάνεται για δεύτερη χρονιά το «Λα Τσούνγκα» του εξαιρετικού λατινοαμερικάνου λογοτέχνη Μάριο Βάργκας Λιόσα, σε σκηνοθεσία Ελένης Σκότη με την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, και για τρίτη χρονιά το "Ροτβάιλερ" του Γκιγιέρμο Έρας διασκευασμένο από την Ομάδα ΝΑΜΑ. Ακόμη, παίζονται ήδη τα «Φύλλα της» του Ανδρέα Φλουράκη σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Αρβανιτάκη με τη Λίλα Καφαντάρη και «Η Κακομοίρα της Νάπολι» της Elena Ferrante, σε σκηνοθεσία Μαρίας Τσαρούχα, ενώ θα ανέβουν ακόμη το «Έγκλημα, πρόνοια, τιμωρία, λεφτά, δολοφονία συνταξιούχου» του Σουηδού συγγραφέα Ματίας Άντερσον από την Ομάδα ΝΑΜΑ και το ψυχολογικό θρίλερ του Στέφεν Κινγκ «Το μάθημα» σε σκηνοθεσία Ζαφείρη Χαϊτίδη.

    Στο Μεταξουργείο η Άννα Βαγενά θα επαναλάβει και φέτος το «Γάλα» του Βασίλη Κατσικονούρη. Ανεβαίνουν επίσης: το «Μαράν Αθά» (από το ομώνυμο μυθιστόρημα του Θωμά Ψύρρα) σε θεατρική διασκευή και σκηνοθεσία του Δήμου Αβδελιώδη με τη Γιασεμί Κηλαηδόνη, «Το Θεσσαλικό μου Θέατρο» που είναι ένας αφηγηματικός μονόλογος με την Άννα Βαγενά, βασισμένος στο προσωπικό της ημερολόγιο, που ερμηνεύει η ίδια καθώς επίσης και το «Black Russian» από την ομάδα Αβίστα, μια διασκευή του διηγήματος του Βενεντίκτ Εροφέεφ, «Μόσχα-Πετουσκί» σε διασκευή και σκηνοθεσία της Νάντιας Φώσκολου.

    Επιπλέον συνεχίζονται και φέτος «Η Φθινοπωρινή ιστορία» του Αλεξέι Αρμπούζοφ και οι «Επικίνδυνες σχέσεις» του Κρίστοφερ Χάμπτον στο θέατρο Άλμα, «Το κολιέ της Ελένης» της Κάρολ Φρεσέτ στο Τρένο στο Ρουφ, ο «Μακμπέτ» του Ευγένιου Ιονέσκο στο Στούντιο Μαυρομιχάλη, «Η φωνή της Λουντμίλα» με την Ηρώ Μουκίου στο θέατρο Αργώ, «Η γυναίκα της Πάτρας» του Γιώργου Χρονά στο θέατρο Βασιλάκου, το «Κουρδιστό πορτοκάλι» του Αnthony Burgess στο θέατρο Άρτι, «Η Αγγλίδα ερωμένη» της Μαργκερίτ Ντιράς στο θέατρο Σημείο και πολλές ακομή παραστάσεις.

    Τέλος, η «ροκ» εκδοχή του έργου του Σαίξπηρ «Βασιλιάς Ληρ» που σκηνοθέτησε για το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος ο Στάθης Λιβαθινός, με το Νικήτα Τσακίρογλου στον ομώνυμο ρόλο παρουσιάζεται ήδη στο Παλλάς για είκοσι μόνο παραστάσεις μέχρι τις 5 Δεκεμβρίου.

    More details on the subscriber's page of APE-MPE | Subscription request form


    Athens News Agency: News in Elot928 Greek Directory - Previous Article - Next Article
    Back to Top
    Copyright © 1995-2023 HR-Net (Hellenic Resources Network). An HRI Project.
    All Rights Reserved.

    HTML by the HR-Net Group / Hellenic Resources Institute, Inc.
    ana2html v2.01 run on Friday, 19 November 2010 - 9:30:23 UTC